Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• joeydriessen
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:19
Mijn vraag
Ik ben wat verward omdat ik lees dat hij niet ATX 3.0 is, maar op de officiele website zou hij dat wel zijn:
https://rog.asus.com/powe...-sfx-l-gaming-model/spec/

Heeft hij mogelijks een "spec bump" gehad wat nog niet doorgekomen is?

Alvast bedankt of er iemand hier meer info over heeft.

Beste antwoord (via joeydriessen op 21-11-2025 09:54)

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:31
Hij is ATX 3.1 compliant. Dit kun je herkennen aan het feit dat er in deze PSU een socket zit gelabeld "12V 2x6". Deze socket is een verbeterde versie van de "12HWPR" die middels de ATX 3.0 standaard is geintroduceerd. Er zijn nog meer wijzigingen maar deze is voor consumenten de makkelijkste manier om te zien of je met een ATX 3.0 of 3.1 PSU te maken hebt. Het is overigens binnen de 3.1 spec niet verplicht voor fabrikanten om een 12v 2x6 socket op de PSU te monteren (zie de vorige generatie Corsair RM1000x shift bijv.).

Echter .... Veel PSU fabrikanten hebben simpelweg hun ATX 3.0 modelen een upgrade gegeven naar ATX 3.1 onder dezelfde naam. Webshops hebben deze wijziging niet altijd even duidelijk op hun websites doorgevoerd. Bel daarom even met de webshop waar je er een wilt kopen om te bevestigen dat je daadwerkelijk de nieuwe versie krijgt. Dit heb ik vorige week met Azerty gedaan waarna ik netjes antwoord kreeg dat het idd de nieuwe versie is (geen reclame gewoon een recente vergelijkbare ervaring).

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Als de fabrikant zegt dat hij wel 3.1 spec is dan mag je ervanuit gaan dat dat juist is. Vertrouw dus primair op wat de fabrikant opgeeft.
In de pricewatch zijn dat soort gegevens eenmaal niet 100% actueel of correct.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:31
Hij is ATX 3.1 compliant. Dit kun je herkennen aan het feit dat er in deze PSU een socket zit gelabeld "12V 2x6". Deze socket is een verbeterde versie van de "12HWPR" die middels de ATX 3.0 standaard is geintroduceerd. Er zijn nog meer wijzigingen maar deze is voor consumenten de makkelijkste manier om te zien of je met een ATX 3.0 of 3.1 PSU te maken hebt. Het is overigens binnen de 3.1 spec niet verplicht voor fabrikanten om een 12v 2x6 socket op de PSU te monteren (zie de vorige generatie Corsair RM1000x shift bijv.).

Echter .... Veel PSU fabrikanten hebben simpelweg hun ATX 3.0 modelen een upgrade gegeven naar ATX 3.1 onder dezelfde naam. Webshops hebben deze wijziging niet altijd even duidelijk op hun websites doorgevoerd. Bel daarom even met de webshop waar je er een wilt kopen om te bevestigen dat je daadwerkelijk de nieuwe versie krijgt. Dit heb ik vorige week met Azerty gedaan waarna ik netjes antwoord kreeg dat het idd de nieuwe versie is (geen reclame gewoon een recente vergelijkbare ervaring).

• joeydriessen
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:19
Super merci voor de info! Volgende was anders inderdaad geweest hoe weet ik zeker dat ik de specbump krijg :) Contacteren webshop is dan inderdaad de boodschap en eenmaal in haden zal 3.1 wel groot op de doos staan.

Merci voor de info!