Hallo,
Ik heb iets gevonden op Marktplaats dat te ver weg is om op te halen.
Nu biedt de verkoper ook de optie om het te verzenden.
Het pakket is ongeveer 62 × 62 × 20 cm en weegt nog geen 2 kg.
Bij PostNL mag een pakket maximaal 100 × 50 × 50 cm en maximaal 10 kg zijn (Gemiddeld pakket).
Voor een Groot Pakket (€14) is het maximaal 176 × 78 × 58 cm en maximaal 23 kg.
Bij DHL staat op de site: “maximaal 80 × 50 × 35 cm en 20 kg”, ongeacht of het een klein, middel of groot pakket is.
Aangezien het artikel dat ik op Marktplaats wil kopen maar €10 kost, vind ik een groot pakket via PostNL overdreven, vooral omdat het nog geen 2 kg weegt en je bij een groot pakket tot 23 kg mag gaan.
Mijn vraag:
Hoe precies zijn deze bezorgers wat betreft afmetingen en gewicht?
Bij DHL zou het pakket 12 cm te breed zijn, maar de lengte is wel 18 cm korter. Compenseert dit elkaar?
En als ze er een probleem van maken, wat gebeurt er dan? Is er een naheffing, of wordt het pakket geweigerd of teruggestuurd naar de verkoper?
Alvast bedankt!
Ik heb iets gevonden op Marktplaats dat te ver weg is om op te halen.
Nu biedt de verkoper ook de optie om het te verzenden.
Het pakket is ongeveer 62 × 62 × 20 cm en weegt nog geen 2 kg.
Bij PostNL mag een pakket maximaal 100 × 50 × 50 cm en maximaal 10 kg zijn (Gemiddeld pakket).
Voor een Groot Pakket (€14) is het maximaal 176 × 78 × 58 cm en maximaal 23 kg.
Bij DHL staat op de site: “maximaal 80 × 50 × 35 cm en 20 kg”, ongeacht of het een klein, middel of groot pakket is.
Aangezien het artikel dat ik op Marktplaats wil kopen maar €10 kost, vind ik een groot pakket via PostNL overdreven, vooral omdat het nog geen 2 kg weegt en je bij een groot pakket tot 23 kg mag gaan.
Mijn vraag:
Hoe precies zijn deze bezorgers wat betreft afmetingen en gewicht?
Bij DHL zou het pakket 12 cm te breed zijn, maar de lengte is wel 18 cm korter. Compenseert dit elkaar?
En als ze er een probleem van maken, wat gebeurt er dan? Is er een naheffing, of wordt het pakket geweigerd of teruggestuurd naar de verkoper?
Alvast bedankt!