Windows 95 en 2000 in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:03

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een laptop waar Windows 2000 op draait, en een pc waar Windows 95 opdraait.

Nu staat mijn laptop ingesteld op het domein: campus.tue.nl omdat ik anders niet op school kan inloggen.

Maar hoe moet ik Windows 95 instellen zodat ik hem via een crosslink kabel van de pc naar de laptop kan zien?

Ik heb al geprobeerd op WIndows 95 de domein campus.tue.nl in te stellen, maar dat gaat niet aangezien hij er niet op kan aanmelden.

Iemand een idee?

Graag concrete tips ;)

GRTZ Menno

Dich bis echt unne foëzen haas

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ehm, bij een domein moet ie wel een domein controller kunnen vinden dacht ik, maar goed, je kunt het best even *normaal* beide in een workgroup gooien, beide ff een ip adres geven (192.186.0.**) ofsoiets, beide ff bestands deling inschakelen, en dan moet het wel gaan werken, en check ff of die win 2000 een ntfs partitie heeft of niet...

edit:

typoŽs , vuile azerty toetsenborden op die laptops ook...

• wouter93
  • Niet online
NIET DOEN!! Dan kun je niet meer met je laptop op het domain komen. Je moet je pc dan namelijk opnieuw aanmelden bij het domain, en dat recht is meestal voorbehouden aan administrators. Verder bestaat er niet zo iets als "file en printsharing" op windows 2000, maar zit dat standaard in de "server-service". Als je geen optie ziet om dirs te delen, is dit voor jouw gedisabled door het systeembeheer.

Je kunt proberen "lokaal" in te loggen op de 2000 machine (ALS je daar een username/passwd voor hebt), en dan eens kijken of je shares aan kan maken, maar ik denk niet dat gaat lukken zonder je domaincontroller om je op aan te melden.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Heb je geen eigen beheer op je laptopje?
Dan wordt het hard minder, misschien dat het sneaker netwerk (yes, diskettes zeulen >:) )een optie is
Maar idd, tis moeilijk te bepalen welke vrijheid je hebt met je laptop, dat belemmert het geheel behoorlijk...

Laat ff weten of je beperkingen hebt en of je idd lokaal kan inloggen of niet, kijken we dan ff verder..
Doe zelf informatica, dus geen beperkingen op dat soort dingen, wij worden geacht ons eigen te kunnen redden en volwassen genoeg beschouwd om het netwerk van school niet te vern**ken vandaar de gedachtengang, en ja, filesharin etc is idd niet aanwezig onder win2k, tis ook zo |:(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien is het in dit geval dus het verstandigst even naar systeembeheer te lopen en te vragen in hoeverre je zelf je laptop kan beheren (toch meestal wel een redelijk deel, het is immers je eigen laptop) en evt. vragen wat hij adviseert.

Anders maak je een tweede hardwareprofiel aan, en ga je daar in lekker zitten rommelen aan de instellingen om de zooi thuis aan de praat te krijgen, en laat je het eerste in tact voor school.

• wouter93
  • Niet online
Hardware-profielen werken niet... Je kunt geen netwerkinstellingen "opslaan" in een hardwareprofiel. even om raad vragen bij systeembeheer zal denk ik de beste optie zijn. Ben zelf systeembeheerder, op "mijn" laptops zal dit allemaal niet lukken in ieder geval...

• slaay
  • Laatst online: 10:03

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Heys, bedankt voor jullie reply's.

Ik heb eens gekeken en ik kan met mijn account alleen op de domein in loggen.

Ik heb geprobeerd een nieuwe account aan te maken voor een workgroup maar dat mocht niet.

Dus ik kan me alleen beperken tot het domein van school..

grtz Menno

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1