In september (ja nog ver weg) ga ik starten met de deeltijdopleiding Cybersecurity. Vanuit de opleiding krijg ik weinig echte informatie dan wat basis specs waar ik het voor mijn gevoel niet helemaal mee eens ben:• CPU: Intel Core i5 1021U of vergelijkbaar/hoger (kan ook AMD zijn)
Zelf denk ik toch een 32GB ram en 512 liever 1 TB aan opslag geheugen. Extra extern geheugen komt er zo in zo bij voor backup.
De laptop gaat gebruikt worden voor de opleiding. Er zullen meerdere vm's draaien maar niet met erg grote belasting, maar meer om kwetsbaarheden binnen een netwerk aan te kunnen tonen en te onderbouwen. (Besturingssyteem Windows.)
Als er dan toch een laptop moet komen (nu enkel een oude laptop in bezit) wil ik graag ook weer wat fotobewerking oppakken. Voor namelijk lichtroom maar wel met wat zwaardere bestanden van een Nikon Z6III. Eventueel een game spelen voor wat afwisseling zo leuk zijn.
Qua budget zit ik te denken tussen de €1000,- en €1500,- op dit moment. Hebben we het over merken dan denk ik al snel richting DELL of Lenovo en zie ook wel wat MSI modellen voorbijkomen.
Nu heb ik dit model van Lenovo gezien. Ik ben benieuwd naar jullie mening en eventuele alternatieven. Het is toch een hoop geld en kan het maar 1 keer uitgeven.
https://www.lenovo.com/nl...1FgRFZEAQYASABEgLqm_D_BwE
Alvast bedankt!
• CPU: Intel Core i5 1021U of vergelijkbaar/hoger (kan ook AMD zijn)
• RAM: 8 GB of groter
• SSD: 250 GB of groter
• webcam, microfoon en luidsprekers (om deel te kunnen nemen aan het online onderwijs)
• Bij voorkeur: HDMI-aansluiting (zodat je je laptop kunt gebruiken voor presentaties)
• Bij voorkeur USB Type-C1 generatie 2
Zelf denk ik toch een 32GB ram en 512 liever 1 TB aan opslag geheugen. Extra extern geheugen komt er zo in zo bij voor backup. De laptop gaat gebruikt worden voor de opleiding. Er zullen meerdere vm's draaien maar niet met erg grote belasting, maar meer om kwetsbaarheden binnen een netwerk aan te kunnen tonen en te onderbouwen. (Besturingssyteem Windows.)
Als er dan toch een laptop moet komen (nu enkel een oude laptop in bezit) wil ik graag ook weer wat fotobewerking oppakken. Voor namelijk lichtroom maar wel met wat zwaardere bestanden van een Nikon Z6III. Eventueel een game spelen voor wat afwisseling zo leuk zijn.
Qua budget zit ik te denken tussen de €1000,- en €1500,- op dit moment. Hebben we het over merken dan denk ik al snel richting DELL of Lenovo en zie ook wel wat MSI modellen voorbijkomen.
Nu heb ik dit model van Lenovo gezien. Ik ben benieuwd naar jullie mening en eventuele alternatieven. Het is toch een hoop geld en kan het maar 1 keer uitgeven.
https://www.lenovo.com/nl...1FgRFZEAQYASABEgLqm_D_BwE
Alvast bedankt!