Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 22:21
Hoi Tweakers,

Ik ben vorige week van Lineage 21 naar 23 gegaan op mijn Oneplus 7 Pro (NIET de 5G versie). Helaas ondervindt ik problemen met apps en wifi delen op deze versie en heb ik besloten terug te willen naar de oorspronkelijke OxygenOS 12.

Ik heb hiervoor een guide gevonden en de afgelopen twee avonden mee lopen stoeien. Het moet blijkbaar via EDL en daarin kan ik prima booten. Ik had in eerste instantie het probleem dat mijn telefoon geen verbinding had met de PC omdat ik de Qualcomm drivers niet geïnstalleerd had. Uiteindelijk is dat wel gelukt en stond alles keurig netjes in Apparaatbeheer en had ik EDL verbinding.

Vervolgens wil ik OxygenOS flashen met MSM Download Tool. Ik heb een package gevonden voor de OP7 Pro met daarin MSM 4.0 en OxygenOS (deze: https://xdaforums.com/t/msm-tool-guac-for-all.3934691/). Ik weet dat er inmiddels MSM 5.0 is, maar die werkt niet met het flashen van OxygenOS in deze package. Ik kan geen OxygenOS package vinden voor OP7 waarin een MSM 5.0 tool aanwezig is. OxygenOS heet in deze package "guacamole_21_E.08_190515.ops".

Hoe dan ook: Ik ben tot het punt gekomen dat mijn telefoon via EDL verbonden is en dat ik het flashen in MSM kan starten. Dat gaat ook prima van start, tot na ongeveer 15 seconden. MSM blijft dan haken op de status 'param preload'. Dit duurt minutenlang en er gebeurt niks. Ik heb uitgezocht dat deze status maar enkele seconden hoeft te duren. Wat gaat hier fout? Ik gebruik een USB 2.0 poort en de originele Oneplus USB kabel. Ik heb de stappen in dit topic allemaal geprobeerd, maar krijg het niet opgelost: https://xdaforums.com/t/u...in-param-preload.3971363/). Het enige wat ik niet heb kunnen proberen is de suggestie van Rayan die aangeeft de juiste en latest Qualcomm drivers gebruikt te hebben: "QualcommDriversLatest.cab. Ik heb dat .cab bestand uitgepakt maar zou niet weten hoe ik het vervolgens moet installeren want ik zie geen installatie bestand.

Natuurlijk stop ik op den duur dit proces en sluit ik MSM af. Dan gebeurt er iets geks in Apparaatbeheer. De EDL verbinding verdwijnt en er is geen verbinden maar tussen mobiel en PC. Wel staat de telefoon dan nog in EDL stand (zwart scherm). Het lijkt er op dat de Qualcomm driver op dat moment bugt. Windows geeft de pop-up melding: ""Het laatst aangesloten USB-apparaat heeft een fout veroorzaakt..." In apparaatbeheer staat dan: "Onbekend USB-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt)". Ik krijg dit probleem ook niet eenvoudig opgelost (één keer met geluk). Hoe fix ik dit? Ik moet immers weer EDL verbinding krijgen.

Voorbeeld van de melding apparaatdescriptor: https://www.remosoftware....or-mislukt-in-windows-10/.

Ik heb het flashen geprobeerd op mijn laptop en PC. Maar bij beiden loop ik tegen hetzelfde probleem aan.

Ik weet dat het software is van 2021, maar volgens mij is toen OxygenOS 12 uitgekomen. Kan dus ook geen MSM tool/installatie package vinden die recenter is.

PS: Ik heb de GM1911 Oneplus 7. Ik lees her en der dat dit de "India" versie is. Wat betekent dit? Is India een werknaam/projectnaam geweest voor Google of hebben we het over het land India?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:33
Driver problemen kunnen ook uit je computer komen. Heb je de mogelijkheid het te proberen op een PC met Windows 10 in plaats van Windows 11? Zo niet kun je die mogelijkheid creëren? Windows 11 heeft op punten wat zaken anders met drivers dan Windows 10 waardoor je problemen kunt hebben.

India versie van de telefoon, bij OnePlus zijn er verschillende versies van de software voor verschillende regio's. In India is bijvoorbeeld privacy niet zo belangrijk als in Europa. Zou verder niet hoeven uitmaken zolang je maar de oorspronkelijke software voor deze telefoon gebruikt.