Ik heb een warmtepomp laten plaatsen en ga volgende lente/zomer radiatoren vervangen (nu bijna overal T11, wordt overal T22, hoger, breder waar mogelijk. De plaatsing het leidingwerk is niet overal compatibel met de nieuwe maten, dus ik dacht om (meestal korte) stukjes 16mm pex buis te gebruiken en met knelkoppelingen te werken.
Nu ben ik vandaag eens de bestaande leidingen gaan opmeten, en die zijn overal 17mm, en twee radiatoren 21mm. Dus geen 16 of 22, wat ik tevoren had ingeschat. 17 en 21 mm knelkoppelingen bestaan niet
Ik heb met een schuifmaat dus de buitenmaat nabij de knoppen genomen. Ja, de leidingen zijn geverfd staal, maar het ziet er niet uit of dat om 1mm dikke laag gaat.
Is er wss toch sprake van 16 en 20mm leidingen of waren standaardmaten in 1990 (vermoedelijk installatiejaar) echt anders (17mm is 2/3", kan voor 21mm geen fractie vinden).
Nu ben ik vandaag eens de bestaande leidingen gaan opmeten, en die zijn overal 17mm, en twee radiatoren 21mm. Dus geen 16 of 22, wat ik tevoren had ingeschat. 17 en 21 mm knelkoppelingen bestaan niet
Is er wss toch sprake van 16 en 20mm leidingen of waren standaardmaten in 1990 (vermoedelijk installatiejaar) echt anders (17mm is 2/3", kan voor 21mm geen fractie vinden).
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
:strip_exif()/f/image/P8UZ74hOKkoFbJllqKdmHaPT.jpg?f=fotoalbum_large)