Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:31
Ik heb een "Flashforge Creator PRO 2" 3d printer.
Ik heb die lange tijd naar tevredenheid gebruikt en ook wat prints laten zien in het daarvoor bedoelde topic, maar sinds een paar dagen, print hij niet meer goed.

Wat betekent niet meer goed printen? Het filament lijkt bij momenten niet meer door te komen waardoor dat er gewoon geen lagen geprint worden. Bij een print van 1u15, had ik ongeveer de eerste 15 tot 30 lagen, daartussen niets en dan weer de eind 15 lagen (ongeveer uiteraard). Soms print hij alleen het begin, soms helemaal niets.

Ik heb nieuw filament gekocht om er zeker van te zijn dat het daar niet aan lag, maar de printer doet het met alle soorten standaard PLA filament (ik heb nog nooit iets anders gebruikt als PLA)

Een paar maanden geleden heb ik ook een de extruder head (koperen kop waar het warme filament uitkomt) vervangen omdat die vrij vuil was, ik heb daarna nog gewoon kunnen printen.

De printen is duidelijk nog de bewegingen voor te printen aan het maken tijdens dat het fout loopt, dus er lijkt niets met de servo motoren aan de hand te zijn.

Ik kan het wel nog eens testen met de 2de printhead in de 3Dprinter, ik denk niet dat ik dat al gedaan had

Ik heb geen idee wat ik nog kan testen, buiten dan gewoon een vollgedig nieuwe print-head te kopen (als die nog beschikbaar zijn) en dat eens te proberen.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:32
Foto's van de problemen kunnen helpen.
Maar zou de feeder het materiaal niet goed doorvoeren ?
Is de rol schoon, geen laag stof er op ?

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:06
Een beetje stof veroorzaakt dat niet.

Probeer inderdaad de tweede extruder eens. Waarschijnlijk het getande wieltje in de kop die vol is gelopen en schoongemaakt moet worden. Beetje een prutswerkje bij die Flashforge maar grote kans dat je dan na een uurtje alles weer werkend hebt.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb dit gehad met een Bambu X1C, eerst dacht ik aan een verstopping en heb ik de nozzle eraf gehaald en schoongemaakt, maar bij een tweede keer ging het weer mis.

Hier lag het duidelijk aan het filament van een bepaald merk. Sinds we weer eSun gebruiken geen problemen meer.

Is al je PLA van hetzelfde merk? Wellicht een ander merk testen. Of PETG als je dat hebt liggen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12