Hallo allemaal,
Onze badkamer wordt tegenwoordig niet meer goed warm.
Op dit moment ligt de temperatuur op zo’n 18 °C terwijl de rest van de woning prima op temperatuur is. Dit komt doordat we tegenwoordig een warmtepomp hebben en in de douche een radiator hangt. Wat is de beste oplossing om extra vermogen te creëren zodat ik op een vergelijkbare situatie als vroeg zit.
Ik heb ruimte voor een T22 radiator van bijvoorbeeld 600x1200mm maar dit zal nog steeds te weinig vermogen afgeven vermoed ik? Het moet geen hele dure oplossing worden om eerlijk te zijn dus dan kom je al snel op een elektrische radiator maar dat heeft niet mijn voorkeur om eerlijk te zijn.
Het gaar overigens om een goed geïsoleerde hoekwoning uit 2016.
Badkamer afmetingen:
Lengte: 2,7m
Breedte: 1,8m
Hoogte: 2,6m
Vroegere situatie:
T22 radiator 600x600mm
CV ketel met een aanvoertemperatuur ingesteld op 50 °C.
Dit werkte prima.
Nieuwe situatie:
T22 radiator 600x600mm
Warmtepomp met een stooklijn die is ingesteld tussen de 25 en 35 graden.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën
Onze badkamer wordt tegenwoordig niet meer goed warm.
Op dit moment ligt de temperatuur op zo’n 18 °C terwijl de rest van de woning prima op temperatuur is. Dit komt doordat we tegenwoordig een warmtepomp hebben en in de douche een radiator hangt. Wat is de beste oplossing om extra vermogen te creëren zodat ik op een vergelijkbare situatie als vroeg zit.
Ik heb ruimte voor een T22 radiator van bijvoorbeeld 600x1200mm maar dit zal nog steeds te weinig vermogen afgeven vermoed ik? Het moet geen hele dure oplossing worden om eerlijk te zijn dus dan kom je al snel op een elektrische radiator maar dat heeft niet mijn voorkeur om eerlijk te zijn.
Het gaar overigens om een goed geïsoleerde hoekwoning uit 2016.
Badkamer afmetingen:
Lengte: 2,7m
Breedte: 1,8m
Hoogte: 2,6m
Vroegere situatie:
T22 radiator 600x600mm
CV ketel met een aanvoertemperatuur ingesteld op 50 °C.
Dit werkte prima.
Nieuwe situatie:
T22 radiator 600x600mm
Warmtepomp met een stooklijn die is ingesteld tussen de 25 en 35 graden.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën