• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12 10:19
Sinds gisteren doet mijn 3,5 jack koptelefoon die ik in de Poco M6 heb zitten het niet meer. Ik krijg alleen maar geluid te horen uit de telefoon zelf als de koptelefoon is aangesloten.
Ik heb de jack al schoongemaakt, idem de poort op de telefoon ook met een papiertje.
Ik heb oortjes met verschillende ringen geprobeerd (TRS en TRRS).
Ik heb wel per ongeluk een glas drinken omgestoten, maar ik heb daarna meteen de telefoon droog gemaakt, maar ik durf net te zeggen of er überhaupt vocht in de poort was gekomen.
Ik heb gelezen dat een eventuele fabrieksreset zou kunnen helpen, maar daar wil ik liever niet aan.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je de telefoon alleen maar droog hebt gemaakt, dan corrodeert het binnen in lekker door. Dit zal geen software probleem zijn, maar een hardware probleem.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CoolDude99
Zoals ik al heb gezegd, durf ik niet te zeggen of er vocht in de opening is gekomen.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat dat zo snel corrodeert.
Kan elke telefoonwinkel dit probleem voor mij onderzoeken en eventueel verhelpen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CoolDude99 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 01:58:
Zoals ik al heb gezegd, durf ik niet te zeggen of er vocht in de opening is gekomen.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat dat zo snel corrodeert.
Kan elke telefoonwinkel dit probleem voor mij onderzoeken en eventueel verhelpen?
Water of frisdrank? Maar ja, dat gaat heel snel, niet alleen corroderen, ook andere schade. Er wordt normaal aanbevolen de telefoon gelijk uit te zetten, batterij er uit te halen en dan bepaalde handelingen te doen afhankelijk van de vloeistof. Gewoon doorgebruiken is vaak zeker niet verstandig.

Voorbeeld van advies: https://www.asurion.com/c...-save-phone-water-damage/

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 19-11-2025 02:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CoolDude99
Spa Rood met appelsap. Alleen de onderkant is wat nat geworden. Ik heb meteen de telefoon uit het hoesje gehaald en gedroogd. De Poco kan ik niet openmaken om de batterij eruit te halen, voor zover ik weet.

[ Voor 45% gewijzigd door CoolDude99 op 19-11-2025 02:24 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CoolDude99 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 02:13:
Spa Rood met appelsap. De Poco kan ik niet openmaken om de batterij eruit te halen, voor zover ik weet
Maar nog steeds: uitzetten die telefoon, SIM verwijderen etc. Lees de instructies, en inderdaad, ga eens langs bij een telefoonwinkel.

Appelsap, lekker veel suiker, spa rood met bubbles, dat is corroderend. Een ramp voor electronica...

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 19-11-2025 02:26 ]

• CoolDude99
Ik heb de SIM verwijderd. De rest van de telefoon doet het wel gewoon goed.

[ Voor 50% gewijzigd door CoolDude99 op 19-11-2025 08:40 ]

Pagina: 1