Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Marantz cinema 40 of onkyo tx-rz70

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-11 17:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Marantz cinema 40 of onkyo tx-rz70

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. 2000/3000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien? voornamelijk films en games maar een leuke plaat op zijn tijd zal hier ook wel ter gehore gebracht worden. Ps5 pro moet er goed op draaien

Wat heb je zelf al gevonden? heel veel receiver al kunnen wegstrepen alleen tussen de eerder benoemde kan ik zelf geen keuze maken
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. ik neig naar onkyo aangezien deze klipsch optimalisatie heeft (geen idee of dit meerwaarde heeft) en dirac geeft mij wel een voorkeur

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. helaas ben ik een leek in deze apparaten vandaar dat ik graag jullie ervaring met beide merken wil delen. En zeker wat raden jullie aan

Alle reacties

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:59
Er zitten wel wat verschillen in, maar die heb je zelf neem ik aan ook al gevonden?
Je geeft ook niet aan wat je plannen zijn, heb je een 5.1? 5.2.4? of een 2.0?
ga/wil je ooit nog uitbreiden?

Onkyo heeft een 11.2 kanaal versterking,
dirac live, maar zonder bass control functie.
Minder warm geluid.

Marantz: 9.4 kanaalversterking
audyssey 32XT
Warm geluid.

Ja Onkyo heeft de klipsch optimalisatie, maar dit stelt je crossover in, dit kan ook prima door dirac live te gebruiken. dus tja hoeveel maakt dit uit? maar gezien je vraag hierover, heb je dus klipsch speakers?

• marcelmaria
Eskimoo schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:34:
Er zitten wel wat verschillen in, maar die heb je zelf neem ik aan ook al gevonden?
Je geeft ook niet aan wat je plannen zijn, heb je een 5.1? 5.2.4? of een 2.0?
ga/wil je ooit nog uitbreiden?

Onkyo heeft een 11.2 kanaal versterking,
dirac live, maar zonder bass control functie.
Minder warm geluid.

Marantz: 9.4 kanaalversterking
audyssey 32XT
Warm geluid.

Ja Onkyo heeft de klipsch optimalisatie, maar dit stelt je crossover in, dit kan ook prima door dirac live te gebruiken. dus tja hoeveel maakt dit uit? maar gezien je vraag hierover, heb je dus klipsch speakers?
Excuses heb inderdaad klipsch rp line speakers in nu nog een 5.1.2 opstelling welke ik inderdaad graag uit wil breiden naar 5.1.4 of 7.1.4 daar ben ik nog niet over uit. Heb altijd Marantz gehad dit moet ik wel even vermelden denk ik.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
Voor 7.1.4 zul je naar de Marantz Cinema 30 moeten kijken. Een Denon X6800 heeft ook 11 versterkte kanalen en is zo'n € 1.000 goedkoper dan een Marantz Cinema 30. De Onkyo RZ70 is verreweg de goedkoopste van deze 3.

Dirac Live schijnt beter te zijn dan Audyssey (zelf nog nooit gehoord), maar Dirac Live is niet gratis. Room Correction en Bass control kost $599 :') Ik zou daarom een receiver kiezen met Audyssey XT32, zoals een Marantz of Denon.

@Eskimoo, het is niet zo dat een Onkyo minder warm geluid heeft dan een Marantz receiver. Ik heb zowel een Onkyo als Marantz receiver aan mijn speakers gehad. Klinkt hetzelfde. Zowel met een Audyssey EQ (toentertijd had Onkyo dat nog) als in Pure Direct.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• marcelmaria
Hulleman schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:14:
Voor 7.1.4 zul je naar de Marantz Cinema 30 moeten kijken. Een Denon X6800 heeft ook 11 versterkte kanalen en is zo'n € 1.000 goedkoper dan een Marantz Cinema 30. De Onkyo RZ70 is verreweg de goedkoopste van deze 3.

Dirac Live schijnt beter te zijn dan Audyssey (zelf nog nooit gehoord), maar Dirac Live is niet gratis. Room Correction en Bass control kost $599 :') Ik zou daarom een receiver kiezen met Audyssey XT32, zoals een Marantz of Denon.

@Eskimoo, het is niet zo dat een Onkyo minder warm geluid heeft dan een Marantz receiver. Ik heb zowel een Onkyo als Marantz receiver aan mijn speakers gehad. Klinkt hetzelfde. Zowel met een Audyssey EQ (toentertijd had Onkyo dat nog) als in Pure Direct.
De onkyo heeft het al aan boord vandaar dat mijn voorkeur dat wat naar uit gaat alleen heb ik altijd Marantz gehad sr6015 sr7015 alleen overweeg de overstap naar onkyo alleen hoop ik hier geen spijt van te krijgen :)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
marcelmaria schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:46:
[...]

De onkyo heeft het al aan boord vandaar dat mijn voorkeur dat wat naar uit gaat alleen heb ik altijd Marantz gehad sr6015 sr7015 alleen overweeg de overstap naar onkyo alleen hoop ik hier geen spijt van te krijgen :)
Ah ik zie het. De Onkyo heeft Dirac Room correction aan boord, maar voor bass control moet bijbetaald worden. Dan zou ik alsnog gaan voor Marantz of Denon en Dirac Live links laten liggen. Met Marantz/Denon heb je Audyssey XT32 aan boord waar wel bass-control in zit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1