Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• NewbyEd
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-11 22:23
Na 12 jaar met mijn asus N76V(welke het nog steeds wel redelijk doet) ben ik op zoek naar toch iets minder grote 15 tot 16 inch laptop die hopelijk net zo lang mee gaat.

Wat ga je met je laptop doen?
Waar ik deze naast normaal dagelijks gebruik (internet, video’s streamen) voor wil gebruiken is een laptop waarmee ik met een foto’s mee kan stacken en bewerken (foto’s die met telescoop zijn gemaakt)
en ook vlot nog redelijk vlot GIS software kan draaien die ik nodig hebt om straks een opleiding kan doen tot GIS developer. Deze software redelijk wat van het systeem.

naast dit speel ik nog wat games als Elder Scroll, Witcher, Assansins Creed en Battlefield (op huidige laptop begint dit nu echt een drama te worden)

Daarnaast zit ik er over te denken om ook een Linux versie erop te zetten.

Wat mag je laptop gaan kosten?
1000 tot 1600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
meer dan de huidige laptop maar zal voornamelijk binnenhuis op diverse plekken worden gebruikt]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
[Zoals ik al aangaf wil ik ook langzaam naar Linux overstappen maar er zijn nog maar weinig laptops die dit standaard hebben.

ik ben wel gecharmeerd van de Skikk , daar kan je bij aanvraag al ingeven of je een dual boot wil hebben en welke linux versie er al voor geïnstalleerd kan worden naast windows.

En dan heb ik mijn oog laten vallen op deze 2
uitvoering: Skikk Green 7 Pro - 15 inch Qwerty US
uitvoering: Skikk Alfheim 16 Ryzen AI 9, Qwerty US toetsenbord
Op de website van skikk kies ik dan wel voor een snellere SDD en dual boot.
Enige nadeel is wellicht dat dit systeem geen aparte videokaart heeft. En alleen een AMD Radeon 890M.

mijn vraag aan jullie is deze Gpu genoeg om de bovenstaande games( hoeft niet op full hd) te spelen en foto’s en gis sotware aan te kunnen. Heb online wel wat reviews bekenen maar werd mijn niet geheel duidelijk.

of is een betere keus om toch te gaan voor een laptop met een aparte videokaart

zo ja is een van de onderstaande opties dan een betere keus.
scherm is wellicht van deze laptops wel beter en Wifi module is & bij skikk 6
extra aansluitingen zijn wat minder en ook de processors zijn dacht ik ook wat minder dan de AI9 HX370 van Skikk. Maar zal dat veel uitmaken in prestatie tegenover de Lenevo’s?

uitvoering: Lenovo Legion Pro 5 16ADR10 (83LT004QMH)

uitvoering: Lenovo Legion 5 15AKP10 (83F1003RMH)

uitvoering: Lenovo Legion 5 15AHP10 (83M00048MH)

ik hoor het graag. Wie weet kan ik dan tijdens de komende black Friday dagen nog een leuke koop doen.
;)