Ik heb een NAS met veel films. Via de plex app die op mijn TV (LG 65 OLED) worden de films gestreamd. Ik heb een aparte PC die als Plex server fungeert. Het nadeel is dat via deze constructie ik niet alle 4K films kan afspelen. Zodra er subtitles toegevoegd worden begint de film te stotteren. Of de kleuren worden niet goed weergegeven. Het heeft iets met de rendering te maken. Ik kan dit oplossen door in de Plex settings op de TV iets aan te passen. Dit vind ik geen werkbare oplossing. Een tweede issue is dat er geen DTS pass through is.
Conclusie: ik kijk geen maximale kwaliteit en daarom:
zoek ik een?
Blu-ray speler.
Wat is je budget?
Het gaat om een test om te zien en te horen of ik wat mis. Max 50 euro dus. Dan kom ik uit op een marktplaats deal.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De speler zal aangesloten worden op een Denon AVR X2700H. Beeld via HDMI naar de TV, geluid naar een dikke Teufel set. Het moet gewoon een goede speler zijn, die niet te hoog is, De speler komt onder de AVR te staan. De TV hangt max 8 cm boven de AVR, dus zo weinig hoogte kan ik hebben.
Wat heb je zelf al gevonden?
Liefst wel een hifi merk, zoals Pioneer, Sony, Denon e.d. Geen prulmerk zoals kruidvat eigen merk of zoiets
Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten? Is elke BR speler 4K? En DTS? Moet ik met bepaalde chipsets rekening houden?
Conclusie: ik kijk geen maximale kwaliteit en daarom:
zoek ik een?
Blu-ray speler.
Wat is je budget?
Het gaat om een test om te zien en te horen of ik wat mis. Max 50 euro dus. Dan kom ik uit op een marktplaats deal.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De speler zal aangesloten worden op een Denon AVR X2700H. Beeld via HDMI naar de TV, geluid naar een dikke Teufel set. Het moet gewoon een goede speler zijn, die niet te hoog is, De speler komt onder de AVR te staan. De TV hangt max 8 cm boven de AVR, dus zo weinig hoogte kan ik hebben.
Wat heb je zelf al gevonden?
Liefst wel een hifi merk, zoals Pioneer, Sony, Denon e.d. Geen prulmerk zoals kruidvat eigen merk of zoiets
Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten? Is elke BR speler 4K? En DTS? Moet ik met bepaalde chipsets rekening houden?