Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

cheap-ass marktplaats BluRay speler voor de test.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17
Ik heb een NAS met veel films. Via de plex app die op mijn TV (LG 65 OLED) worden de films gestreamd. Ik heb een aparte PC die als Plex server fungeert. Het nadeel is dat via deze constructie ik niet alle 4K films kan afspelen. Zodra er subtitles toegevoegd worden begint de film te stotteren. Of de kleuren worden niet goed weergegeven. Het heeft iets met de rendering te maken. Ik kan dit oplossen door in de Plex settings op de TV iets aan te passen. Dit vind ik geen werkbare oplossing. Een tweede issue is dat er geen DTS pass through is.

Conclusie: ik kijk geen maximale kwaliteit en daarom:

zoek ik een?
Blu-ray speler.

Wat is je budget?
Het gaat om een test om te zien en te horen of ik wat mis. Max 50 euro dus. Dan kom ik uit op een marktplaats deal.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De speler zal aangesloten worden op een Denon AVR X2700H. Beeld via HDMI naar de TV, geluid naar een dikke Teufel set. Het moet gewoon een goede speler zijn, die niet te hoog is, De speler komt onder de AVR te staan. De TV hangt max 8 cm boven de AVR, dus zo weinig hoogte kan ik hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
Liefst wel een hifi merk, zoals Pioneer, Sony, Denon e.d. Geen prulmerk zoals kruidvat eigen merk of zoiets

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten? Is elke BR speler 4K? En DTS? Moet ik met bepaalde chipsets rekening houden?

Beste antwoord (via 107mb op 20-11-2025 07:19)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33
@107mb Kan je niet in plaats van een blu-ray speler aanschaffen gewoon (tijdelijk?) de aparte PC via HDMI aansluiten op de receiver, als het toch alleen maar om testen gaat?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:22
Nee niet elke speler is 4k, en ze bestaan niet in je budget
categorie: Blu-ray, DVD en CD

• 107mb
mmm.... thanks. dus dat wordt budget upgraden of test uitstellen :)

4k upscaling heb ik iig niets aan.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10
Kan je niet bij Plex instellen dat de subs/srt direct worden doorgestuurd zonder transcoden?

Google: Plex subs direct stream
Odds are likely you have burn subtitled enabled, try setting it automatic, this way direct play stays enabled and your not transcoding.

• 107mb
ja, dat kan inderdaad, maar dat heeft weer een nadelig effect op films waar de subs wel werken, dan blijf ik switchen. En ik mis dan nog steeds DTS.

[ Voor 8% gewijzigd door 107mb op 18-11-2025 18:17 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10
107mb schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:22:
ja, dat kan inderdaad, maar dat heeft weer een nadelig effect op films waar de subs wel werken, dan blijf ik switchen. En ik mis dan nog steeds DTS.
Komt dat DTS probleem misschien doordat de TV dat niet (meer) ondersteund?
Google: LG TV DTS

Anders testen door media rechtstreeks naar TV te sturen via DLNA server?

Acties:
  • Beste antwoord

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33
@107mb Kan je niet in plaats van een blu-ray speler aanschaffen gewoon (tijdelijk?) de aparte PC via HDMI aansluiten op de receiver, als het toch alleen maar om testen gaat?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• 107mb
Ramon schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:08:
Dat is inderdaad een heel goed idee. O+ De PC staat namelijk naast de receiver. Dan zou het een vaste speler kunnen worden voor de 4K bluray files. Ik kan zelfs makkelijk ISO bestanden afspelen die op de NAS staan. Voor plex moet ik ze namelijk omzetten naar mkv o.i.d.

Even een check van mijn kant uit: Alles gaat digitaal, dus ik maak met de standaard PC hardware optimaal gebruik van de kwaliteit van de media?

En dan een vraag: Is er een manier dat ik bv via mijn telefoon de speler op de PC kan bedienen? Ik maak gebruik van VLC.

Er is wel een duiveltje uit een doosje geklommen. In mijn enthousiasme ben ik vergeten dat op die PC Ubuntu Server geinstalleerd is. Dus ik moet even uitzoeken hoe ik zonder grafische schil / engine ISO's kan doorsturen naar de TV. Mooi projectje voor dit weekend.

[ Voor 13% gewijzigd door 107mb op 20-11-2025 12:00 ]

Pagina: 1