Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is het grote verschil tussen Ninja Detect TB401 en BN800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• milanboot
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:54
Hoi allemaal,
Ik twijfel tussen de Ninja Detect Blender TB401 en de Ninja BN800EU. Op papier lijken ze veel op elkaar (beiden 1200 W, evt. + foodprocessor + 700 ml bekers), maar de TB401 heeft BlendSense en de BN800EU noemt Auto-IQ. Prijzen verschillen nu ongeveer €60 in mijn zoekresultaten, dus ik wil weten wat het echte, praktische verschil is voordat ik betaal.

Concreet ben ik benieuwd naar:
Echte performance: is één model merkbaar beter in smoothies (zonder klontjes), crushed ice, noten of soep? Ik zag beide met 1200 W staan, maar wattage zegt niet alles.

Automatische modes vs. detectie: hoe goed werkt BlendSense (TB401) in de praktijk vergeleken met Auto-IQ (BN800)? Maakt de detectie echt betere texturen of is het vooral marketing?

Accessoires & bouwkwaliteit: zijn de meegeleverde snijschijven, messen en foodprocessorkom identiek qua gebruiksgemak en duurzaamheid?

Geluid en reiniging: is één stiller of makkelijker schoon te maken?

Betrouwbaarheid / service: ervaringen met storingen, garantie, klantenservice?

Prijs/kwaliteit: ik zag recente prijzen rond €180 (TB401) vs €120 (BN800) — is die meerprijs van ~€60/€60+ terecht?

Kort: ik zoek hands-on ervaringen of tests die de praktische verschillen laten zien (tekstuur van smoothies, ijs malen, deeg kneden met de foodprocessor, accessoires, en hoe goed die automatische standen/detectie werken). Als je beide hebt getest: welke zou je aanraden voor (a) dagelijks smoothies/iced drinks, (b) veel foodprocessor/keukenwerk (snijden/raspen/deeg), (c) wie weinig gedoe wil en zeker wilt dat het ding lang meegaat?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en eventuele links naar vergelijkende tests!

Alle reacties

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 10:17
Van ChatGPT:
Wanneer welke kiezen?

Kies de TB401 als je vooral blenden wil doen (zoals smoothies, ijsdrankjes, bevroren fruit) en je het handig vindt dat het apparaat automatisch het vermogen / de tijd aanpast op basis van wat je erin hebt.

Kies de BN800EU als je een veelzijdige keukenmachine + blender wil, voor zowel hakken, raspen, deeg bereiden als blenden van drankjes, en je waarde hecht aan automatische programma’s (Auto-IQ) maar geen detectie-algoritmes nodig hebt.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• milanboot
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:54
@nodri2000

Ja maar beiden kunnen hakken etc. Nu gaat chat er automatisch van uit dat de 800 met de 3 in 1 versie word gekocht en bij de 401 niet kennelijk. Beiden hebben namelijk de extra opzetstuk opties voor naast de blender voor keukenapparaat.

Ik ben op zoek naar wat meer verschil dan puur vormgeving. Veel specificaties zinn namelijk hetzelfde.