Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chat initiatief via Teams in goede banen leiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Op werk hebben we vorige week ons eerste sessie van de zogeheten "Chat Roulette" gehad, waarin mensen random 1:1 met elkaar kennis kunnen maken via Teams, in 5min breakout rooms, om zo de connecties te verbeteren tussen alle medewerkers wereldwijd. Dat viel goed in de smaak, maar we liepen wel tegen een aantal technische dingen op met Teams:
  • Breakout rooms werkten de eerste ronde best goed. Opvolgende rondes, ook al shufflde ik, kwamen meerdere mensen weer bij dezelfde persoon terecht, dus niet random.
  • Ik maakte per ronde een inschatting van de hoeveelheid mensen, en maakte dan de helft aan breakout rooms aan (dus 50 mensen > 25 breakout rooms). Echter waren er steeds mensen die alleen in een breakout room zaten.
  • Toen ik aan het einde groepjes van 3-4 probeerde te maken, en de breakout rooms weer automatisch aanwees, waren er breakout rooms met 2, maar ook met 5-6 mensen gek genoeg.
Volgende week hebben we de volgende sessie, en ik zoek naar advies hoe ik het technisch wat beter kan inrichten. Het was voor mij als organisator best lastig om het in goede banen te leiden, en uiteindelijk waren er dus nog best wat hickups. Heeft iemand ervaring met breakout rooms en kan die mij adviseren? Of is er andere (gratis) tooling die dit beter mogelijk maakt?

Alvast bedankt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Is er niemand die me kan helpen hiermee? -O-

When life throws you a curve, lean into it and have faith!