Mijn vraag:
Wat is jullie ervaring met Netatmo aan/ui thermostaat met bijbehorende radiatorknoppen? Ik loop tegen een aantal zaken aan:1. Het bereik tussen de thermostaat en de zender bij de ketel is erg slecht. Het is een jaren '30 woning met houten vloeren dus geen dik gewapend beton. Deurtjes open (hal en ketelhok) is de enige manier om bereik te krijgen in de huiskamer (alsof het signaal steeds de trap op en af moet);
2. Ook gaat er steeds specifiek 1 van de radiatorknoppen naar 100% open waardoor de verwarming 100% staat te loeien;
3. Open window detection werkt niet;
4. Ketel blijft steeds op 100% draaien. Er is ALTIJD een warmte vraag zelfs als ik de VV-pomp uitschakel, radiatoren dichtdraai (met de ouder knoppen), de Quooker uitschakel en de CV in de app op 7c zet terwijl het overal tussen de 18-20c is. Ik zie via de P1 meter dat er ALTIJD een vraag naar gas is terwijl de ketel de enige gasgebruiker is.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Netatmo aan/uit thermostaatNetatmo radiatorknoppen
Homey Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Alles al meerdere keren gereset en opnieuw geïnstalleerd;- Raamsensoren geplaatst om via flow thermostaatkranen te overrulen;
- Hysteresis algorithm threshold aangepast naar 0.4c ;
- Extra temperatuursensoren gekoppeld in flows (Homey), gekoppeld aan slimme stekkers om op basis van temperatuur uit te schakelen (en de Quooker om ook die warmtevraag weg te nemen);
- Slimme knoppen verwijderd en vervangen voor de 'domme' thermostaatkranen (1-5 dus mét een warmte sensor voor de ruimte).
## Inmiddels Honeywell NC kranen gekocht voor op de VV-pomp om de groepen dicht te draaien i.p.v. de pomp steeds uit te schakelen (dit is beter dan het in/uit schakelen). Dit kan ik natuurlijk ook op alle radiotoren zetten is het niet dat de woning net gerenoveerd is. Als ik dit had geweten, dan had ik een eenvoudige 2 aderkabel gemonteerd t.b.v. de 230v.
Ervaringen en/of tips zijn meer dan welkom! Er is vast iets wat ik over het hoofd zie/verkeerd doe.