Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Firefox kan niet meer aan security key

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 19:04

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Vandaag wenste ik aan te melden op een site waarvan ik de passkey op mijn Yubikey had opgeslagen. Mijn Bitwarden password manager was niet aangemeld waardoor deze de aanvraag niet kon afvangen en ik kreeg dus een vraag vanuit, ik vermoed, Firefox zelf. Ik heb die melding, omdat ik ze nooit eerder gezien had, en waarvan ik ook geen screenshot heb, negatief beantwoord waarna ik uiteraard niet kon aanmelden, maar ik vermoed dat het de prompt ""Let Firefox create and use passkeys"" was.

Ik heb daarna aangemeld in Bitwarden, maar wanneer ik nu probeer aan te melden op deze site met een passkey, doet Firefox in essentie niets meer. Ik krijg op geen enkel moment een prompt vanuit Windows om mijn PIN voor de key in te geven en daarna de key aan te raken.

Verwijder ik de site uit Bitwarden zodat deze niet langer in de uitzonderingslijst zit vanwaar deze moet doorgestuurd worden naar Windows voor de hardware key, dan komt Bitwarden wel af met de vraag of het deze aanvraag mag behandelen, maar van zodra ik in BW klik op niet doen, maar door te sturen naar de hardware key krijg ik weer geen verdere melding.

Sluit ik BW af, dan komt ook Firefox met geen enkele melding meer. Ik heb ook geprobeerd om een tweede profiel aan te maken in Firefox waar dus geen enkele plugin in aanwezig is, maar ook daar krijg ik geen enkele melding meer als ik probeer aan te melden met een passkey en ook in troubleshooting mode krijg ik geen resultaat.

Ga ik nu naar een andere website waar ik met passkeys kan aanmelden, dan krijg ik wel netjes gewoon de prompt te zien. My mind is blown.

Onder Privacy & Security in Firefox heb ik ook even de exception lijsten bekeken, en daar staat deze ook nergens tussen.

Als ik via Google probeer te zoeken, dan krijg ik vanuit Gemini vele resultaten voor niet bestaande config settings in Firefox, en ook de zoekresultaten zelf lijken niet direct in de goede richting te wijzen.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Alle reacties

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:00

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Heeft het niet te maken met de Cloudflare-storing misschien?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Dit is 100% lokaal.

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 17:33
Zou er een cookie of iets in de cache gezet worden?
Wellicht even clearen?

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Reeds gedaan, maar geen succes. Zou ook niet kunnen wanneer ik probeer met een nieuw profiel, want dat heeft de cookies ook niet.