De fan op mijn CPU cooler Cooler Master Hyper 212 EVO is ondertussen 7 jaar oud en zo te horen begint de fan het te begeven.
Nu zijn er natuurlijk verschillende opties, vervangen CPU cooler of vervangen fan of wachten tot het echt kapot gaat.
Waarbij ik de laatste optie graag voor wil zijn en om nu op een 7-jaar oude CPU een nieuwe cooler te gaan plaatsen lijkt me een beetje matige investering. En aangezien de Cooler het prima lijkt te doen vooralsnog lijkt het vervangen van de fan me het meest logisch.
Maar ik zou niet weten of ik gewoon een random 12cm fan kan kopen en die erop plaatsen of dat ik wat specifieker moet zoeken. Moet ik kijken naar flow, of naar druk of zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?
Tot nu toe heb ik gevonden dat mijn huidige fan blijkbaar:
- >100m3/uur flow levert
- 4 pins connectie heeft
- Pulse Width Modulation heeft
- 12 cm diameter en 25mm dikte
- Max toerental van 1600 en een minimum van 600
Op basis van bovenstaande heb ik nu deze fan op het oog Gelid solutions fan
Voldoet deze of zie ik iets over het hoofd?
Nu zijn er natuurlijk verschillende opties, vervangen CPU cooler of vervangen fan of wachten tot het echt kapot gaat.
Waarbij ik de laatste optie graag voor wil zijn en om nu op een 7-jaar oude CPU een nieuwe cooler te gaan plaatsen lijkt me een beetje matige investering. En aangezien de Cooler het prima lijkt te doen vooralsnog lijkt het vervangen van de fan me het meest logisch.
Maar ik zou niet weten of ik gewoon een random 12cm fan kan kopen en die erop plaatsen of dat ik wat specifieker moet zoeken. Moet ik kijken naar flow, of naar druk of zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?
Tot nu toe heb ik gevonden dat mijn huidige fan blijkbaar:
- >100m3/uur flow levert
- 4 pins connectie heeft
- Pulse Width Modulation heeft
- 12 cm diameter en 25mm dikte
- Max toerental van 1600 en een minimum van 600
Op basis van bovenstaande heb ik nu deze fan op het oog Gelid solutions fan
Voldoet deze of zie ik iets over het hoofd?
Make it fool proof and someone will make a better fool.