• _RDJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:48
Hallo tweakers,

Graag wil ik jullie ervaringen met de Belgische mobiele provider DIGI horen.

De gehanteerde tarieven zijn bijna te goed om te geloven. Is dat met hun dienstverlening hetzelfde?
De ervaringen die ik lees op het wilde web zijn niet altijd even positief. Graag dus jullie input of deze 4e nationale mobiele provider een waardige toevoeging is in het Belgische telecom landschap.

Alvast bedankt!
_RDJ

• Prince
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12 19:32
Recent is mijn dochter van Hey! naar Digi overgeschakeld.
Zoals je weet is Hey! beschikbaar op het Orange netwerk en is Digi (grotendeels) beschikbaar op het Proximus netwerk.

De opmerkingen van mijn kritische 16-jarige dochter zijn:
- Dekking van Hey was beter. Nu valt tijdens een autorit de ontvangst soms weg (het is mogelijk dat ze gewoon mobiele data bedoelt).
- Het is al voorgevallen dat ze een 12 uren geen mobiele data had en we kregen deze niet terug; zelfs rebooten etc werkte niet. Plots kwam deze na een reboot terug. Op de site stond geen status of incidenten-melding.
- Digi geeft soms dingen aan in de FAQ die niet kloppen. Bvb een limiet om over je budget te gaan instellen in het controlepaneel. Nergens te vinden, hoewel ze er in de FAQ naar verwijzen.

Op dit moment is Hey dus schijnbaar beter in dekking en voelt volwassener aan; de abonnementsprijzen zijn ook bijna hetzelfde. MAAR als je over je bundel bij Hey gaat, dan gaat het snel duur worden! 10€ per GB dat je over je bundel zit. Bij Digi is dit 0.60€ per GB.
Hey stopt wel na 50€ over je bundel (5GB), maar dergelijk "ongelukje" kan erg snel elke besparing teniet doen.

• _RDJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:48
Dankjewel voor je reactie!
Zo'n wispelturige service is niet wat je wilt wanneer het er toe doet... Je moet maar eens ergens ten velde gestrand staan zonder mobiele data...
De prijs van hun abbo's was voor mij een reden om deze provider toch eens te bekijken, maar aan de hoeveelheid views en reacties op deze post te zien, vermoed ik dat DIGI nog niet heel serieus wordt genomen in België.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:45
Ik heb mijn vrouw en kinderen laten overschakelen op Digi. Wij betalen daar nu 13€ per maand voor 3 abonnementen (5€ + 5€ + 3€). Onze ervaring is dezelfde: 4G/LTE heeft het wel eens een paar uur laten afweten, en recentelijk zijn we er ook achter gekomen dat ze geen voicemail aanbieden. Desondanks zijn wij wel erg tevreden met de overstap en de mooie besparing die we daarbij gedaan hebben. Ik kreeg ook elke keer vlot een medewerker aan de lijn als ik vragen had of van abbonnement wenste te wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dnomaid op 22-12-2025 15:52 ]