• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 23:02
Ik zit met de volgende uitdaging, op internet kan ik zo 123 geen oplossing vinden:

Ik heb in mijn telefoon (google contacts) zoon 450 contactpersonen staan, werk en prive door elkaar. Nu ben ik in het verleden niet zo precies geweest met het benamen van de contactpersonen. Dus velen heten daar in de voornaam "jan jannssen bedrijfx" Nu is dit niet helemaal gewenst en zou ik het graag een keer goed willen maken en in de toekomst de contactpersonen juist ordenen.

Is er een tool die iemand aanraad om dit allemaal een beetje automatisch te gaan hernoemenen naar de juiste velden, of zit er niks anders op dan een dagje typen.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:22
Je kunt een CSV export maken, omzetten naar Excel, wat knippen en plakken en vervolgens weer als CSV importeren.

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:13
1993jjohan schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:51:
Ik zit met de volgende uitdaging, op internet kan ik zo 123 geen oplossing vinden:

Ik heb in mijn telefoon (google contacts) zoon 450 contactpersonen staan, werk en prive door elkaar. Nu ben ik in het verleden niet zo precies geweest met het benamen van de contactpersonen. Dus velen heten daar in de voornaam "jan jannssen bedrijfx" Nu is dit niet helemaal gewenst en zou ik het graag een keer goed willen maken en in de toekomst de contactpersonen juist ordenen.

Is er een tool die iemand aanraad om dit allemaal een beetje automatisch te gaan hernoemenen naar de juiste velden, of zit er niks anders op dan een dagje typen.
Een tool ken ik niet maar je kan het alleszins op de computer ook doen via https://contacts.google.com/

Dat typt wat makkelijker ☺️

Daar kun je ook de CSV maken zoals Rensjuh voorstelt

[ Voor 3% gewijzigd door superiscch op 18-11-2025 11:09 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:56
Ik zou dit ook via de Web UI van Google Contacts zelf doen.
Veel meer mogelijkheden en overzicht dan op je telefoon.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 23:02
Bedankt voor de antwoorden, er even goed voor gaan zitten met een export in excel op een computer klinkt inderdaad als de beste optie. Dat ga ik dan maar doen.