Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Kiem
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-11 10:42
Ik ben al jaren een Android gebruiker, maar overweeg nu toch een overstap naar Apple. De hoofdreden? De camera. Ik zie regelmatig afbeeldingen voorbij komen, geschoten met een Iphone, waar ik jaloers op ben.

Ik ben geen die-hard fotograaf, maar maak voor samenwerkingen wel video's/foto's. Ik gebruik dus geen raw beelden.

Nu twijfel ik tussen 3 modellen.

Iphone 16 Pro
Iphone 17
Iphone 17 Pro

Ik neig naar de 17, maar ben dan toch bang dat ik misschien een belangrijke feature mis van de Pro versie, ofwel de 16 ofwel de 17.

Dus, ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar wat advies.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

Doe 't niet.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je ze al naast elkaar gezet en vergeleken op specificaties? Daar zou je uit kunnen halen wat de verschillen zijn en of je dat de meerprijs waard vindt.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Switchen enkel om de camera zou ik niet doen.

-Wat kan een Samsung S25 Ultra / Xperia 1 VII / OPPO Find X9 Pro niet, wat een iPhone 17 Pro wel kan?
-Welk toestel heb je nu?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07

Secsytime

Automagisch

Tenzij je echt de telelens gaat gebruiken kun je gewoon de 17 kopen.

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:06
Enorm bedankt voor dit uitermate goed onderbouwd advies! O+

Verder;
Zelf van de 15 pro (behoorlijk vergelijkbaar met de 16 pro) naar de 17 gegaan en heb geen enkel moment spijt. Voor mij was 1 van de belangrijkste eisen een 120hz scherm en deze hebben ze nu ook op de 17 zitten.

Enige wat minder is is de camera. Maar heb tot nu toe geen enkel moment gehad dat ik spijt had dat ik niet naar de pro ben gegaan.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kies voor de iPhone 17 Pro omdat je daarmee veel betere foto’s en video’s kunt maken dankzij de hoogwaardige lenzen en sterke zoom
maakt echt verschil.
als je al overweegt, gewoon doen. krijg je geen spijt van

• Kiem
PD2JK schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:10:
Switchen enkel om de camera zou ik niet doen.

-Wat kan een Samsung S25 Ultra / Xperia 1 VII / OPPO Find X9 Pro niet, wat een iPhone 17 Pro wel kan?
-Welk toestel heb je nu?
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb nu een S23 plus, overgestapt 2-3 jaar geleden van een Xiaomi. Ook om de reden dat ik graag een telefoon wilde die betere plaatjes kon schieten. De foto's die ik de afgelopen jaren heb genomen, hebben mij nooit omver geblazen. Ik ben altijd wel onder de indruk van de foto's die ik voorbij zie komen gemaakt met een Iphone, vandaar de overweging.

• Kiem
sypie schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:09:
Heb je ze al naast elkaar gezet en vergeleken op specificaties? Daar zou je uit kunnen halen wat de verschillen zijn en of je dat de meerprijs waard vindt.
Misschien niet voldoende. Ik zal dat ook nog eens doen. Thanks!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 13:02
De eerste belangrijkste vraag is wat is je budget. Vanuit daar kan je bepalen welke telefoon je wenst. De 17 pro en 17 hebben een aardig prijsverschil. Wil je niet lang wachten op je telefoon dan zou ik eerder de 17 Pro nemen :-).

Ik zou de 16 Pro alleen nemen (tov van de 17 Pro) als het prijsverschil enorm is of de 16 Pro is bijna net zo duur als de gewone 17. Persoonlijk zie ik dit niet zo snel gebeuren. De standaard 17 tov de 16 is flink verbeterd. De 17 Pro zou ik persoonlijk alleen nemen als je veel gebruik maak van de camera en tenslotte Hoeveel GB ruimte wil je hebben dan zou ik persoonlijk zelf belangrijker vinden. De tijd dat ik ieder jaar een andere telefoon koop is voorbij. De verschillen zijn te beperkt om de overstap te maken.

Conclusie the best bang for a buck dat is de IPhone 17

[ Voor 3% gewijzigd door trangelang op 18-11-2025 11:22 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07

Secsytime

Automagisch

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ga voor een Pro model. Dat is het enige model wat (Pro)Raw-foto's kan schieten en de beste lenzen heeft.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:47
Antwoord: De iPhone die je kan betalen. Als je wilt besparen, ga voor de 16 pro, als je zo lang mogelijk met je nieuwe telefoon wil doen, ga voor de 17 pro.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en voor het eerst in jaren is de Pro versie niet heel veel interessanter dan de base versie. Ik heb heel lang in mijn hoofd gehad dat ik een 17 Pro ging halen en heb net een base 17 besteld. Die zoom telelens is wel echt heel tof, maar ik gebruik dat sporadisch. De overige pro features zijn echte pro features voor content creators. Dat doe ik ook niet. De Pro e-sim model heeft een grotere batterij dan de Pro met fysieke simkaart. Aangezien ik twee iphones nodig heb (ook voor de vrouw) scheelt me dat ook gewoon dik € 600.

Aangezien jij professioneel wel iets doet met foto/video zou ik wel snel geneigd zijn om voor de Pro te gaan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Koopadvies mag in Koopadvies en leveringen smartphones en tablets, dus een move die kant op :)
iOS > KST

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1