Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KVM-switch advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hattorius
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19-11 14:57
Hoi daar, ik zoek naar koopadvies om een KVM-switch.

Dit zijn de componenten die ik heb:
- Monitor, 60hz, 2k, DP
- Monitor, 240hz, HD, HDMI
- Keyboard, USBC
- Muis, USBA
- Microfoon, USBA
- Headset, USBC/USBA (beide kan)

Ik heb een persoonlijke PC die ik gebruik voor gamen, en een laptop die ik van m'n werk heb gekregen. Ik word er een beetje duizelig van om vier keer per dag alles overal opnieuw in te steken, en de afgelopen weken werk ik daarom ook alleen op m'n laptop (zonder enig andere randapparatuur) , dat wil ik graag veranderen.

Ik heb hier niet een onbeperkt budget voor, maar wel wat voor over. Ik vind het belangrijk om nog steeds (best competitief) te gamen. De keyboard is een wooting, en ik wil er graag 240hz doorheen rassen.

Hebben jullie switches die jullie aanraden? Thanks!

Alle reacties

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:34
Wat heb je zelf gevonden?

• hattorius
Ik heb rondgezocht, veel switches hebben niet genoeg poortjes. Ik had er wel één gevonden waarvan ik dacht dat hij het wel zou doen (was niet zeker over de refreshrate) en die kostte vervolgens een paar honderd euro. Dus ik dacht ik plaats hier even een topic om te kijken of anderen hier inzichten op hebben.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou eerder denken aan een thunderbolt dock oid, dan hoe je alleen een usb c kabel te switchen.

• Hell-Slave
Er wordt hier verwacht op eigen inzet, niet een vraag dumpen en weg rennen.
categorie: KVM-switches

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33

fub

Ik heb hetzelfde als jij, maar ik heb dat opgelost met alleen een USB hub. Mijn twee monitoren hebben meerdere aansluitingen en zijn in te stellen dat ze vanzelf naar de input schakelen waar iets doorheen komt. Die hoef ik dus nooit te schakelen.
Voor de rest (webcam, headset, keyboard, muis) heb ik een Aten US424 aangeschaft. Met een knop schakel ik die tussen de twee machines. De snelste en goedkoopste oplossing voor mij, misschien ook voor jou. Heb je wellicht wel een USB-C naar USB-A verloopstekkertje nodig voor je toetsenbord.

• hattorius
Hell-Slave schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:28:
Er wordt hier verwacht op eigen inzet, niet een vraag dumpen en weg rennen.
categorie: KVM-switches
Yeah, daar heb ik ook ook al gekeken. Als je 'm op HDM *en* DP zet, dan heb je nog 5 opties. Van de 5 opties zijn er vier onder 200 euro, maar geen van allen vermeldt hoe het gaat met refresh rate. Er staat bijvoorbeeld "8k@30hz" maar ik heb 1 monitor van 2k@60hz en een ander van HD@240hz en vroeg me af of dit ook zou werken.

Ik ben niet zomaar aan het dumpen, ik zoek naar de ervaring van andere mensen wanneer het gaat om zoeken naar KVM switches, en hun kennis.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
In de kern heeft @Hell-Slave gelijk, want je laat nergens zien welke specifieke modellen je gevonden hebt in je openingspost. Pas na navragen geef je dat aan. Dat kunnen we natuurlijk niet ruiken :). Je bent dus ook verplicht om aan te geven wat je gevonden hebt en waarover je nog vragen hebt.

Aangezien dat inmiddels wel duidelijk is, gaan we maar gewoon door met dit topic. Dan weet je dit in ieder geval voor de volgende keer :)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:49

lasharor

7 december 2004

Volgens mij is dit wat je zoekt: https://tesmart.de/products/hdc202-p23

Ik zou eigenlijk sowieso op die website rondkijken. Als ze het nier niet hebben dan denk ik dat je niks kan vinden. Tenminste, dat was mijn ervaring bij deze zoektocht.

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 22:27
Wat als je geen KVM neemt, maar het videogedeelte weg laat? Mijn scherm heeft 2 inputs, en ik schakel daarom enkel de USB met een uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

Als er maar 1 apparaat aan staat, dan switcht mn scherm automatisch, en anders moet ik op het input knopje van m'n scherm drukken. Voor de usb moet ik wel altijd op het knopje op de switch drukken, maar die ligt op mijn bureau en dat is een kleine moeite.

In mijn geval gaat m'n audio ook over usb. dus dat switcht ook mee.

• Hell-Slave
@hattorius
Meeste KVM zijn geen snelheidsmonsters (240Hz) en zeker niet onder de 200 euro.
KVMs worden niet veel gebruikt en als ze gebruiken worden is het meestal kantoor of server werk.

Ik zou zoals sommige hier zeggen de usb switchen en de video via de monitoren laten lopen.

• hattorius
lasharor schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:17:
Volgens mij is dit wat je zoekt: https://tesmart.de/products/hdc202-p23

Ik zou eigenlijk sowieso op die website rondkijken. Als ze het nier niet hebben dan denk ik dat je niks kan vinden. Tenminste, dat was mijn ervaring bij deze zoektocht.
Woah ik zie de support voor 240hz, maar kan ik daarnaast nog een monitor draaien? Misschien dat ik m'n budget toch nog opnieuw moet overwegen...

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:49

lasharor

7 december 2004

hattorius schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:32:
[...]

Woah ik zie de support voor 240hz, maar kan ik daarnaast nog een monitor draaien? Misschien dat ik m'n budget toch nog opnieuw moet overwegen...
Ze reageren vrij vlot in de chat. Dus ik zou dat proberen. Ik neem aan dat dit op de ingang voor de "PC" wel gaat lukken maar, dat je bij de laptop gelimiteerd bent door MST.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

NESFreak schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:31:
Wat als je geen KVM neemt, maar het videogedeelte weg laat? Mijn scherm heeft 2 inputs, en ik schakel daarom enkel de USB met een uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

Als er maar 1 apparaat aan staat, dan switcht mn scherm automatisch, en anders moet ik op het input knopje van m'n scherm drukken. Voor de usb moet ik wel altijd op het knopje op de switch drukken, maar die ligt op mijn bureau en dat is een kleine moeite.

In mijn geval gaat m'n audio ook over usb. dus dat switcht ook mee.
USB-switch en los aansluiten is inderdaad de goedkoopste en simpelste optie. Twee USB out dus één in PC en één los voor laptop. Inpluggen, stroom erin en gaan.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1