Hallo allemaal,
Mijn inmiddels 7 jaar oude laptop is nu toch echt heel hard aan vervanging toe. Ik wil over op een desktop en ben op zoek naar wat ik het beste kan gebruiken. Ik ben geen hardcore gamer, maar vind het wel leuk om zo nu en dan games te kunnen spelen, waarbij ik het vooral belangrijk vind dat de games goed speelbaar zijn, en niet persé alles op de hoogste settings hoef te hebben.
Uiteraard heb ik de BBG gelezen voor zowel 1080p als 1440p, maar twijfel ik een beetje over wat ik nodig heb. (En 500 euro verschil tussen beide opties vind ik hoog genoeg om er goed over na te denken)
Voor werk en hobby programmeer ik veel, waardoor ik een 1440p scherm wel erg prettig kan vinden ivm meer ruimte.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
desktopwerk, programmeren en af en toe gamen. Games die ik zo nu en dan speel: Counter-Strike 2, The Forest, GTA V. Games op mijn wensenlijstje: satisfactory, cyberpunk
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500 voor pc, ofwel zelfde ranges als de BBG, daarnaast moet ik ook nog schermen en toetsenbord/muis aanschaffen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
het wordt compleet nieuw. Ik heb een 75hz 1080p scherm als 2e scherm voor laptop, maar ga er vanuit dat ik deze beter kan vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil hoe dan ook 2 beeldschermen. Ik wil de BBG 1440p als uitgangspositie nemen. Ik vind het voor mezelf een voordeel/geruststelling dat deze set-up al is getest, ik wil niet 1.5k uitgeven en dan met een set-up zitten die niet compatible is
.
De 1440p versie van de bbg bestaat momenteel uit
Ter vergelijking de 1080p versie:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Ik zoek vooral goede prijs/kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een set-up waar ik weer een tijd mee vooruit kan, maar tegelijkertijd geen overkill is.
Ga je overklokken?
Ik hou het liever bij standaard settings, zodat alles stabiel blijft
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel erg of ik niet toch beter voor de 1080p optie kan gaan. Het grootste verschil zit hem daarbij in de keuze tussen de videokaart: RX 9070 XT vs de RX 9060 XT. Waarbij de laatste de helft goedkoper is.
Dus wat denken jullie? is die 9070 wellicht niet een flinke overkill voor mijn gebruik, of is het het juist waard? De resolutie is van mij vooral belang voor productivity, zodat ik meer kwijt kan op mijn schermen tijdens programmeren.
En zoals gezegd, ik ben zeker geen hardcore gamer en hoef zeker niet de allerhoogste settings te halen, maar wil wel een pc waar ik toch weer 5-7 jaar mee zoet kan.
Ik vind het zelf altijd lastig om dit soort keuzes te maken, en vooral om de inschatting te maken van de benodigde specs. Dus ik waardeer jullie mening zeer!
Mijn inmiddels 7 jaar oude laptop is nu toch echt heel hard aan vervanging toe. Ik wil over op een desktop en ben op zoek naar wat ik het beste kan gebruiken. Ik ben geen hardcore gamer, maar vind het wel leuk om zo nu en dan games te kunnen spelen, waarbij ik het vooral belangrijk vind dat de games goed speelbaar zijn, en niet persé alles op de hoogste settings hoef te hebben.
Uiteraard heb ik de BBG gelezen voor zowel 1080p als 1440p, maar twijfel ik een beetje over wat ik nodig heb. (En 500 euro verschil tussen beide opties vind ik hoog genoeg om er goed over na te denken)
Voor werk en hobby programmeer ik veel, waardoor ik een 1440p scherm wel erg prettig kan vinden ivm meer ruimte.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
desktopwerk, programmeren en af en toe gamen. Games die ik zo nu en dan speel: Counter-Strike 2, The Forest, GTA V. Games op mijn wensenlijstje: satisfactory, cyberpunk
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500 voor pc, ofwel zelfde ranges als de BBG, daarnaast moet ik ook nog schermen en toetsenbord/muis aanschaffen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
het wordt compleet nieuw. Ik heb een 75hz 1080p scherm als 2e scherm voor laptop, maar ga er vanuit dat ik deze beter kan vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil hoe dan ook 2 beeldschermen. Ik wil de BBG 1440p als uitgangspositie nemen. Ik vind het voor mezelf een voordeel/geruststelling dat deze set-up al is getest, ik wil niet 1.5k uitgeven en dan met een set-up zitten die niet compatible is
De 1440p versie van de bbg bestaat momenteel uit
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 188,60 | € 188,60 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 661,99 | € 661,99 |
| 1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,67 | € 30,67 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 148,90 | € 148,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.493,86 | ||
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 125,90 | € 125,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 100,99 | € 100,99 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB | € 363,99 | € 363,99 |
| 1 | Behuizingen | XPG VALOR MESH Zwart | € 52,57 | € 52,57 |
| 1 | Processorkoeling | Sharkoon A40 Zwart | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE GOLD 650 V3 ATX 3.1 Non-Modular | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Interne SSD's | WD Blue SN5000 1TB | € 74,10 | € 74,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.057,44 | ||
Niet specifiek. Ik zoek vooral goede prijs/kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een set-up waar ik weer een tijd mee vooruit kan, maar tegelijkertijd geen overkill is.
Ga je overklokken?
Ik hou het liever bij standaard settings, zodat alles stabiel blijft
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel erg of ik niet toch beter voor de 1080p optie kan gaan. Het grootste verschil zit hem daarbij in de keuze tussen de videokaart: RX 9070 XT vs de RX 9060 XT. Waarbij de laatste de helft goedkoper is.
Dus wat denken jullie? is die 9070 wellicht niet een flinke overkill voor mijn gebruik, of is het het juist waard? De resolutie is van mij vooral belang voor productivity, zodat ik meer kwijt kan op mijn schermen tijdens programmeren.
En zoals gezegd, ik ben zeker geen hardcore gamer en hoef zeker niet de allerhoogste settings te halen, maar wil wel een pc waar ik toch weer 5-7 jaar mee zoet kan.
Ik vind het zelf altijd lastig om dit soort keuzes te maken, en vooral om de inschatting te maken van de benodigde specs. Dus ik waardeer jullie mening zeer!
[ Voor 59% gewijzigd door elco-OS op 19-11-2025 14:15 . Reden: bericht voldeed niet aan de vereisten ]