@
Domotica Op Tweakers helpen we je graag, maar daarvoor verwachten we ook eigen inzet van onze gebruikers en dat begint met goed te vertellen wat je precies wilt, wat je budget is, welke modellen je op het oog hebt, wat je reeds onderzocht hebt en welke gerichte vragen je daarover nog hebt. Nu dump je een ogenschijnlijk simpele vraag zonder de gevraagde inzet. Heb je al eens op de websites van VRT Max en VTM Go gekeken? Wat zei hun helpdesk?
Vul daarom onderstaande format zo uitgebreid mogelijk in en voeg dat toe aan je startpost.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Om je toch een beetje op gang te helpen, zodat je de antwoorden daarop ook aan je startpost kun toevoegen:
Bekijk welke eisen VRT Max en VTM Go stellen aan het besturingsysteem van de tv. Is dat Android of bijv. WebOS, Tizen, etc? Welke versie? Je kunt dan eenvoudig op de website van de beoogde tv zien of het juiste besturingssysteem erop staat.
Mocht jouw gewenste tv dat niet hebben, dan koop je best een losse mediaspeler (bijv. een Google TV Streamer, Apple TV, etc) die wél de benodigde eigenschappen heeft en sluit je die erop aan.
Of een TV in het buitenland bruikbaar is, kan verder afhangen van de zenderfrequenties die de aanbieders aldaar gebruiken en of je tv diezelfde zenderfrequenties kan aftasten, maar dat is in jouw geval niet aan de orde én ook altijd met een losse tuner op te lossen.
Als je zo goed mogelijk antwoord geeft op de vragen in het format én op de hints die ik hierboven schreef, dan moet je al heel ver kunnen komen. Gerichte vragen daarover kan je dan in het vervolg van je topic stellen. Als het topic blijft zoals het nu is, moet ik hem helaas sluiten.