Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CV Ketel (Tzerra ace / etwist) CV temperatuur verhogen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:10
Mijn vraag
Mijn CV ketel en thermostaat werken 'slim' samen. Huiskamer is comfortabel echter in andere vertrekken is er te weinig warmte afgifte op de radiatoren doordat de CV aanvoertemperatuur te laag is. Deze kan wel ingesteld worden op de CV-ketel met de mooie opmerking dat de Tzerra Ace en eTwist dit samen regelen. Dit wil ik echter overschrijven. Heeft iemand een idee hoe ik de CV aanvoertemperatuur zelfstandig kan instellen? Ding stookt continue op een zeer laag pitje.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Remeha Tzerra Ace
- eTwist thermostaat in huiskamer
- Vloerverwarming huiskamer

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- CV aanvoertemperatuur naar 75 graden opgehoogd maar heeft geen invloed. eTwist regelt dit

Beste antwoord (via Joost1981_2 op 17-11-2025 19:45)

• bvw
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-11 11:41

bvw

Als je systeem een buiten temperatuur voeler heeft: https://kennisbank.remeha...op-de-etwist-of-etwist-rf

Je kunt ook denken aan anders waterzijdig inregelen.

LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• bvw
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-11 11:41

bvw

Als je systeem een buiten temperatuur voeler heeft: https://kennisbank.remeha...op-de-etwist-of-etwist-rf

Je kunt ook denken aan anders waterzijdig inregelen.

LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF

• Joost1981_2
Gouden tip @bvw

Deze stond op min water temp 15 graden
Heb deze gezet op 25 graden en helling 1.0. Bij 0 graden wordt het water nu 45 graden.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

• Tridder505
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:46
Je radiatoren zijn ontlucht? Wellicht een domme vraag hoor, ik ken je situatie verder niet.

• Joost1981_2
Tridder505 schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:47:
Je radiatoren zijn ontlucht? Wellicht een domme vraag hoor, ik ken je situatie verder niet.
Yes zeker. En is geen domme vraag. Is mij echt een keer overkomen in een vorige woning. Soms is het zo simpel ;)

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:58
Joost1981_2 schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:45:
Gouden tip @bvw

Deze stond op min water temp 15 graden
Heb deze gezet op 25 graden en helling 1.0. Bij 0 graden wordt het water nu 45 graden.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Je gaat nu dus te warm water mengen in je vloerverwarming van 45 naar 25/30 graden om boven warmer aan te leveren. Vergeet dan niet je vloerverwarming goed in te regelen anders wordt deze te warm. En je verbruik zal fors stijgen.

• Joost1981_2
MotorBeast schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:07:
[...]

Je gaat nu dus te warm water mengen in je vloerverwarming van 45 naar 25/30 graden om boven warmer aan te leveren. Vergeet dan niet je vloerverwarming goed in te regelen anders wordt deze te warm. En je verbruik zal fors stijgen.
Vloerverwarming heb ik daarom teruggeknepen naar 35 graden. En verbruik stijgen is ingecalculeerd, boven wordt het echt niet warm. Dit eerst eens proberen en kijken wat het oplevert.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:58
Joost1981_2 schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:18:
[...]

Vloerverwarming heb ik daarom teruggeknepen naar 35 graden. En verbruik stijgen is ingecalculeerd, boven wordt het echt niet warm. Dit eerst eens proberen en kijken wat het oplevert.
Wat voor radiatoren heb je boven hangen? Waarschijnlijk T10 of 11. Als je echt zuinig wil stoken deze vervangen naar T33. Kan je gewoon met lage temperaturen boven stoken. Lekker zuinig en kan je in combi met je VV beneden over naar een warmtepomp. NB: WP kan nu ook al overigens want ik stook zelfs beneden met radiatoren. Ideetje?

• Joost1981_2
MotorBeast schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:55:
[...]

Wat voor radiatoren heb je boven hangen? Waarschijnlijk T10 of 11. Als je echt zuinig wil stoken deze vervangen naar T33. Kan je gewoon met lage temperaturen boven stoken. Lekker zuinig en kan je in combi met je VV beneden over naar een warmtepomp. NB: WP kan nu ook al overigens want ik stook zelfs beneden met radiatoren. Ideetje?
Prioriteiten en geld ;)
Over een aantal jaar alle radiatoren vervangen
Pagina: 1