Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DECO wifi versterkers zorgen voor aparte WiFi

Pagina: 1
Acties:

• Sbaliyev
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 12:58
Gegroet,
Ik probeer om mijn lang verhaal zo kort mogelijk te houden. Ik heb van Ziggo 3 DECO wifi versterkers gekregen. Deze heb ik aangesloten op mijn netwerk. Tot mijn spijt maakt deze DECO een aparte wifi netwerk aan naast Ziggo. Dus mijn ethernet kabel aangesloten devices zien de wifi aangesloten devices niet. Sterker nog, als ik kijk in mijn Ziggo admin, zie ik enkel de apparaten die aangesloten zijn aan Ziggo modem.
Ook zie ik in mijn Ziggo modem admin dat mijn wifi 2,4 en 5 ghz uitstaan (wat dus moest, tijdens het aansluiten van DECO).

Hierdoor kom ik in problemen terecht als mijn bekabelde devices met wifi devices wilt praten over het netwerk.

Heeft iemand hier enig ervaring mee? Valt hier iets aan te doen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Heb je de DECO set wel in accesspoint-modus staan? https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/

• Sbaliyev
Dit heb ik inderdaad destijds ook gedaan..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Sbaliyev schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:27:
[...]
Dit heb ik inderdaad destijds ook gedaan..
Ook stap 11?

• Sbaliyev
Ja, enige wat ik nu kan doen is alles resetten en opnieuw proberen, lijkt me? Mijn vraag was meer of dat het wel mogelijk was/is. Of dat DECO ten alle tijden aparte netwerk moet hebben.

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11 16:01
Sbaliyev schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:33:
[...]

Ja, enige wat ik nu kan doen is alles resetten en opnieuw proberen, lijkt me? Mijn vraag was meer of dat het wel mogelijk was/is. Of dat DECO ten alle tijden aparte netwerk moet hebben.
De deco's kan je elk SSID geven wat je maar wil.
Ik heb ook Deco's, alleen niet die van Ziggo. Maar via de tp-link app kan je ze gewoon instellen met een ander SSID.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Dit klinkt inderdaad alsof ze niet in AP mode draaien.
Je probleem is nu dat je onderling geen verkeer kunt hebben, dus ergens is er een 2e netwerk gemaakt en dat komt waarschijnlijk omdat er 1 AP nog in router mode draait.

De apparaten op WiFi krijgen dus het IP adres van een andere DHCP server (kan alsnog goed ij dezelfde range zitten), wat dit probleem oplevert.

Denk dat even resetten en opnieuw instellen de enige mogelijkheid is.
Daarbij goed opletten dat ze inderdaad allemaal in AP mode komen.
reinier68 schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:11:
[...]

Maar via de tp-link app kan je ze gewoon instellen met een ander SSID.
Dit zorgt er niet voor dat je probleem opgelost word.
Je blijft alsnog 2 verschillende netwerken houden aangezien je SSID hier niet het probleem is.

[ Voor 25% gewijzigd door Rensjuh op 17-11-2025 18:24 ]

PV Output

• Sbaliyev
Ik heb het gewoon een hard reset gegeven en het werkt nu wel allemaal onder 1 netwerk.. Bedankt allemaal.
Pagina: 1