Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies ophangen tv beugel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
Op dit moment staat mijn tv op het tv meubel (41cm hoog) met daarvoor liggend de Sonos Arc Ultra soundbar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eERfaizyPTQDaC1DCI1UZ9LzmWk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l6hCjyE5AaKtP5PGVm9KBySb.png?f=fotoalbum_large

(Let niet op de troep).

De tv betreft de Samsung S95D 65". Goed om te vermelden: ik ben van plan om volgend jaar voor de nieuwe (nog niet aangekondigde) Samsung topmodel te gaan, de S95G en dan de 77" schermgrootte.

Mijn vraag is nu eigenlijk hoe hoog zouden jullie de tv adviseren, gezien vanuit het hart van de tv tot aan de grond? Ik heb het ook aan AI gevraagd en "het" adviseert 108cm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqSyLXudhbCogj7Ugn0KIyY0-to=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J7gv5kjFdYnooKUYPRKZzvXF.png?f=fotoalbum_large

Omdat wel is gebleken dat je AI altijd moet controleren, hoop ik van jullie nog wat advies te krijgen voordat ik gaten ga boren.

Alle reacties

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:55
Weet AI hoe hoog je bank is, en wat dus je ooghoogte is? Want zonder dat kun je de goede ooghoogte niet bepalen.
Wat ik aanhoud is ooghoogte op 1/3 van de bovenkant van je tv (of monitor als je achter je bureau zit.
Als je de tv te hoog hangt, dan moet je je hoofd achterover leggen om tv te kijken, met als gevolg een te stijve nek.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ga uitzoeken wat je zelf comfortabel vind
ik zie de blokken op de grond liggen, kan je best een paar verhogingen van maken.

En test meerdere posities, liggen, zitten etc.
Niet elke hoogte is voor elke positie perfect.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• outlandos
Pat911 schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:16:
Weet AI hoe hoog je bank is, en wat dus je ooghoogte is? Want zonder dat kun je de goede ooghoogte niet bepalen.
Wat ik aanhoud is ooghoogte op 1/3 van de bovenkant van je tv (of monitor als je achter je bureau zit.
Als je de tv te hoog hangt, dan moet je je hoofd achterover leggen om tv te kijken, met als gevolg een te stijve nek.
Goede toevoeging. Onze bank is relatief laag met 40cm. Als ik dat toevoeg dan zegt hij 105 in het hart. Lager dan dat brengt problemen ivm de soundbar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2OJy6oIvVNKMHHVV7PluVqqvPI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cGm2YqU2OQSZta0scWpjdzJy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ztl-AVIhyJR70A5GELNaS1LT4Wc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0ytiyaPF1CVr1Gql0ljQkU7G.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGtyRifR5hHjz3ORUnkeehU_qwg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nmrv8VqvW9qJhMSkLPXvwMv6.png?f=fotoalbum_large

Zijn jullie het hiermee eens? Hoe lager hoe beter mi, maar ik snap wel dat AI er een strook van 7,5cm tussen wilt houden.

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 17-11-2025 19:40 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36

paQ

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Jemi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:23
Wij hebben ook een televisie van 75inch. Ik heb het nagemeten en de hartmaat van de televisie is 108,5cm. De hoogte van onze tv kast is ca. 51cm en er zit ca. 10cm tussen de kast en onderkant televisie in. Onze zithoogte van de bank is ca. 45cm en ik vind het net kunnen. Het is niet oncomfortabel om er langere tijd naar te kijken, maar ik zou ook zeker niet hoger dan dit willen.

• outlandos
Haha bizar hoe hoog sommige mensen hun tv hebben hangen.

Maar 105 in het hart bij een 77'' is toch niet onredelijk?
Jemi schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:32:
Wij hebben ook een televisie van 75inch. Ik heb het nagemeten en de hartmaat van de televisie is 108,5cm. De hoogte van onze tv kast is ca. 51cm en er zit ca. 10cm tussen de kast en onderkant televisie in. Onze zithoogte van de bank is ca. 45cm en ik vind het net kunnen. Het is niet oncomfortabel om er langere tijd naar te kijken, maar ik zou ook zeker niet hoger dan dit willen.
Dank voor het nameten. Mijn bank is een kleine 5cm lager, maar het hart zal dan dus 3,5cm lager komen dan bij jou. Die 1,5cm zullen het verschil toch niet maken? ;)

[ Voor 55% gewijzigd door outlandos op 18-11-2025 15:13 ]

• Jemi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:23
outlandos schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:11:
[...]

Haha bizar hoe hoog sommige mensen hun tv hebben hangen.

Maar 105 in het hart bij een 77'' is toch niet onredelijk?

[...]

Dank voor het nameten. Mijn bank is een kleine 5cm lager, maar het hart zal dan dus 3,5cm lager komen dan bij jou. Die 1,5cm zullen het verschil toch niet maken? ;)
Geen probleem. Nee ik vermoed ook geen probleem, haha :9

• outlandos
Top dan ga ik voor die 105cm in het hart :)

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
outlandos schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:00:
De tv betreft de Samsung S95D 65". Goed om te vermelden: ik ben van plan om volgend jaar voor de nieuwe (nog niet aangekondigde) Samsung topmodel te gaan, de S95G en dan de 77" schermgrootte.

Mijn vraag is nu eigenlijk hoe hoog zouden jullie de tv adviseren, gezien vanuit het hart van de tv tot aan de grond?
Ik zou wachten tot je je nieuwe tv in huis hebt. Anders blijf je gaten boren ;)

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1