Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speakerkabels beschermen tegen huisdieren

Pagina: 1
Acties:

• Wookson
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:00
Voor hen onder ons met huisdieren, hoe beschermen jullie je luidsprekerkabels tegen het eventueel bijtgedrag van jullie honden of katten?

We krijgen in februari een nieuwe pup, en ik heb een beetje schrik dat hij/zij aan mijn kabels gaat knabbelen...
Niet zozeer voor de kabels zelf, maar eerder uit schrik dat er met de pup iets zou gebeuren (elektrische schok, erin blijven hangen - verstikkingsgevaar e.d.).

Alle kabels zitten wel in kabelgoten, maar je hebt toch steeds een stukje tussen de kabelgoot en de speaker zelf. Alsook de voedingskabel van de subwoofer.

Sprays of dergelijke zou ik liever vermijden, maar één of andere kabels-huls misschien?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gefeliciteerd alvast met de nieuwe huisgenoot!

Met een beetje geluk heeft de fokker het beestje al geleerd niet op alles te knabbelen en bieden ze een alternatief aan zodra hondje op iets begint te bijten dat niet de bedoeling is. Als je van huis weggaat zal je in de eerste maanden/half jaar het hondje in de bench stoppen. Dit bouw je langzaam af in de loop der tijd indien gewenst.

Wij hebben het in ieder geval voor elkaar gekregen met simpel corrigeren en/of alternatief aanbieden het eerste jaar en dat is prima gelukt (hondje sinds lente 2018 in huis). Af en toe komt hij nog eens met de handdoek uit de gang aanlopen waar we zijn pootjes mee af doen na het wandelen maar verder houd hij z'n tandjes thuis ;)

Hier staat overigens een 5.1 opstelling met een, zo te zien, eenzelfde soort afwerking met kabelgootjes en minimaal zichtbare draden van speakers/sub. In onze vorige woning (appartement) waren de draden wat minder netjes weggewerkt maar ook daar geen gekke dingen meegemaakt.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06:39
Speakerkabels staat maar weinig spanning op, netsnoeren van alles in huis zijn wat dat betreft vele malen riskanter.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De enige kabel die de kittens interessant vonden was die van het bedlampje dat boven het bed hing want daar konden ze makkelijk bij. Die in een kunststof gootje gedaan.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wookson schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:01:
Voor hen onder ons met huisdieren, hoe beschermen jullie je luidsprekerkabels tegen het eventueel bijtgedrag van jullie honden of katten?

We krijgen in februari een nieuwe pup, en ik heb een beetje schrik dat hij/zij aan mijn kabels gaat knabbelen...
Niet zozeer voor de kabels zelf, maar eerder uit schrik dat er met de pup iets zou gebeuren (elektrische schok, erin blijven hangen - verstikkingsgevaar e.d.).

Alle kabels zitten wel in kabelgoten, maar je hebt toch steeds een stukje tussen de kabelgoot en de speaker zelf. Alsook de voedingskabel van de subwoofer.

Sprays of dergelijke zou ik liever vermijden, maar één of andere kabels-huls misschien?
Goed dat je erover nadenkt. De bench is inderdaad een prima manier om dat te voorkomen als je slaapt of niet thuis bent; en wanneer je er wel bent kan je op de gewenste manier corrigeren. Er bestaan ook hoekstukjes voor kabelgoten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3JpTMpK.png

Your Friendly Neighborhood Moderator