Ik heb een systeem wat er al was iets anders in gebruik genomen en alles zo ver ik weet hetzelfde aangesloten.
Er zit een bewegingssensor onder de trap:
/f/image/Kn60789UAKfc36eD101dhKFL.webp?f=fotoalbum_large)
Deze sensor was aangesloten op een mechanische ventilatie en een lamp.
Ga je de ruimte in, lamp aan, ventilatie aan. Je verlaat de ruimte, lamp uit en na een tijdje ventilatie uit.
Nu heb ik het hetzelfde (op een iets andere plek) aangesloten en de lamp er uit gehaald.
Dus ik heb de bewegingssensor (met tijd en lux) die is aangesloten op een ventilator (met tijd).
In mijn geval trigger in de beweging, die triggerd de ventilatie (voor ong 12min) en zou dan dus uit moeten gaan. Echter wordt de sensor continue getriggered.
Als ik een zaklamp in de ruimte leg, gaat hij niet opnieuw aan (hij staat op nacht en korte tijd) en werkt hij dus eindelijk perfect. Echter als ik de ruimte donker achter laat gaat de bewegingssensor uit, en 1sec later wordt hij opnieuw getriggered.
En dit gaat dus uren door... waardoor de ventilatie ook uren door gaat....
Ik heb al het lichtje van de ventilator proberen af te dekken (die gaat uit als de sensor uit gaat, dus wie weet triggered dit iets), maar zonder resultaat.
Ik heb de sensor in aluminiumfolie ingepakt, zonder resultaat.
Het enige wat helpt om niet te triggeren is dus de lamp aan, wat vreemd is want hiervoor ging de lamp ook uit als de bewegingsmelder timer "op" was.
Probleem zit dus sowieso bij de sensor, niet de ventilatie.
Iemand enig idee want ik kan de boel niet afwerken voor dit opgelost is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Er zit een bewegingssensor onder de trap:
/f/image/Kn60789UAKfc36eD101dhKFL.webp?f=fotoalbum_large)
Deze sensor was aangesloten op een mechanische ventilatie en een lamp.
Ga je de ruimte in, lamp aan, ventilatie aan. Je verlaat de ruimte, lamp uit en na een tijdje ventilatie uit.
Nu heb ik het hetzelfde (op een iets andere plek) aangesloten en de lamp er uit gehaald.
Dus ik heb de bewegingssensor (met tijd en lux) die is aangesloten op een ventilator (met tijd).
In mijn geval trigger in de beweging, die triggerd de ventilatie (voor ong 12min) en zou dan dus uit moeten gaan. Echter wordt de sensor continue getriggered.
Als ik een zaklamp in de ruimte leg, gaat hij niet opnieuw aan (hij staat op nacht en korte tijd) en werkt hij dus eindelijk perfect. Echter als ik de ruimte donker achter laat gaat de bewegingssensor uit, en 1sec later wordt hij opnieuw getriggered.
En dit gaat dus uren door... waardoor de ventilatie ook uren door gaat....
Ik heb al het lichtje van de ventilator proberen af te dekken (die gaat uit als de sensor uit gaat, dus wie weet triggered dit iets), maar zonder resultaat.
Ik heb de sensor in aluminiumfolie ingepakt, zonder resultaat.
Het enige wat helpt om niet te triggeren is dus de lamp aan, wat vreemd is want hiervoor ging de lamp ook uit als de bewegingsmelder timer "op" was.
Probleem zit dus sowieso bij de sensor, niet de ventilatie.
Iemand enig idee want ik kan de boel niet afwerken voor dit opgelost is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
:strip_exif()/f/image/sqJ58LN1sOfXw6Dln3DOnGTR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lZDBniePU7YViMTHfCZd4j51.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lfAY2N9ffS5xhDlgz1pGI1PR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ewROmdoUYB9GQJgAutWeKHPK.jpg?f=fotoalbum_large)