Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung tv vervangen - zonder spiegeling

Pagina: 1
Acties:

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:25
Wij hebben nu een Samsung LCD TV uit 2020.
De UE65RU8000.

Alleen hebben we best wel wat last van spiegelingen. Nu valt het nog mee, maar in de zomer is het drama.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqm5t9ianr3WI4hPK04J-W-kOug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWAPbPj72hiCC9rwYLEvZ6fz.jpg?f=fotoalbum_large

We spelen wel eens met de gedachte naar OLED te kijken, maar dan moet het wel minder spiegelen dan nu.

In de winkels worden we naar een Samsung 65S95F verwezen.

Het is wel echt het topmodel volgens mij.

Hoe zien jullie dit, ik kocht normaliter nooit het topmodel, omdat je voor net wat minder ook een prima tv had.

Ondanks de spiegeling, kijkt onze huidige tv prima weg.

Wat zeggen jullie van OLED in bovenstaande situatie?
Is Samsung echt zo goed? Ik dacht dat LG de leider was in de OLED productgroep.
Wat zouden jullie adviseren?

De Samsung wordt nu voor €1899 aangeboden. Dit zit echt boven mijn normale budget voor een tv. Ik kocht liever iedere 4-5 jaar een tv van Max €1000, omdat de technieken over 5 jaar ook weer verder zijn en ik TV’s in huis gewoon door kan schuiven naar slaapkamers.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:56
Tweak_ers schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:06:
Wij hebben nu een Samsung LCD TV uit 2020.
De UE65RU8000.

Alleen hebben we best wel wat last van spiegelingen. Nu valt het nog mee, maar in de zomer is het drama.

[Afbeelding]

We spelen wel eens met de gedachte naar OLED te kijken, maar dan moet het wel minder spiegelen dan nu.

Het is wel echt het topmodel volgens mij.

Hoe zien jullie dit, ik kocht normaliter nooit het topmodel, omdat je voor net wat minder ook een prima tv had.

Ondanks de spiegeling, kijkt onze huidige tv prima weg.

Wat zeggen jullie van OLED in bovenstaande situatie?
Is Samsung echt zo goed? Ik dacht dat LG de leider was in de OLED productgroep.
Wat zouden jullie adviseren?

De Samsung wordt nu voor €1899 aangeboden. Dit zit echt boven mijn normale budget voor een tv. Ik kocht liever iedere 4-5 jaar een tv van Max €1000, omdat de technieken over 5 jaar ook weer verder zijn en ik TV’s in huis gewoon door kan schuiven naar slaapkamers.
Je TV staat wel erg dichtbij het raam.
Kan het niet goed zien maar zit er voor de ramen/deuren niet iets van zonwering?
Wat is de oriëntatie van de ramen? West? Zuid? bv.

• Tweak_ers
HoppyF schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:51:
[...]

Je TV staat wel erg dichtbij het raam.
Kan het niet goed zien maar zit er voor de ramen/deuren niet iets van zonwering?
Wat is de oriëntatie van de ramen? West? Zuid? bv.
Geen zonwering, oriëntatie West.
TV kan niet verder naar rechts, meubel is definitief zo geplaatst op gestucte muur, met het idee een zitje met haard rechts van de tv.

Dus de spiegeling is voor nu even een gegeven.

Het is op zich wel te doen nu.

Maar als we naar OLED gaan, welk type moet ik minimaal hebben om niet achteruit te gaan? 😅

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:54

DON PAPA

Tweaker-fan

Tweak_ers schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:06:
Volgens mij heeft de iets voordeligere S94F net zo'n anti-reflectie scherm als de S95F. Ik heb zelf nu een aantal jaar een LG oled tv en het enige min puntje aan deze tv vind ik inderdaad de weerspiegeling. Bij mijn volgende oled ga ik ook zeker kijken voor een anti-reflectie scherm, het zal misschien niet zo'n mooi beeld geven als een scherm zonder anti-reflectie, maar het kijk plezier overdag gaat er waarschijnlijk wel behoorlijk door omhoog ;)

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:56
Tweak_ers schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:34:
[...]

Geen zonwering, oriëntatie West.
TV kan niet verder naar rechts, meubel is definitief zo geplaatst op gestucte muur, met het idee een zitje met haard rechts van de tv.

Dus de spiegeling is voor nu even een gegeven.

Het is op zich wel te doen nu.

Maar als we naar OLED gaan, welk type moet ik minimaal hebben om niet achteruit te gaan? 😅
Wat zonwering, shutters of zo zou wel helpen maar als dit niet kan of gewenst is blijft een OLED met anti reflectielaag over. Anders is het risico wel erg groot dat reflecties je gaan irriteren.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:22
Met de S90F t/m de S94F ga je er ook al goed op vooruit door de betere reflectiefilter + bijna dubbel zo hoge helderheid in SDR. Wil je het volledig elimineren dan blijft inderdaad de S95F over.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Tweak_ers , persoonlijk denk ik dat een anti-reflectiescherm niet echt de oplossing voor je probleem is want het neemt dan wel ietwat de reflectie weg maar niet de intensiteit van het licht van buitenaf. Bedenk namelijk dat door een anti-reflectiescherm ook de intensiteit van het licht van de tv zelf afneemt, plus bepaalde coatings vormen een soort van zichtbaar raster. Hierdoor word het beeld aanmerkelijk onscherper is mijn ervaring bij b.v. vooral pc-monitoren, en ja zelfs bij O-led monitoren.

De beste en denkelijk ook goedkoopste oplossing zou toch zijn de tv met de rug richting raam te plaatsen, of aan de kant van de tv een goede jalouzie of rolgordijn te plaatsen. Denk dat je anders nog wel heel wat tv's verder zal zijn wil je echt volledig af van de reflectie en fatsoenlijk tv kunnen kijken.

Wanneer ik trouwens zo naar die foto kijk dan valt die reflectie nog reuze mee en is dat scherm geeneens zo spiegelend want ik heb wel heel anders gezien dat je totaal niets meer kon zien op het scherm. Zou trouwens toch ook eens met de helderheid eens spelen want volgens mij staat die niet op zijn helderst.

[ Voor 15% gewijzigd door Roel1966 op 16-11-2025 21:48 ]

• Tweak_ers
Roel1966 schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:45:
@Tweak_ers , persoonlijk denk ik dat een anti-reflectiescherm niet echt de oplossing voor je probleem is want het neemt dan wel ietwat de reflectie weg maar niet de intensiteit van het licht van buitenaf. Bedenk namelijk dat door een anti-reflectiescherm ook de intensiteit van het licht van de tv zelf afneemt, plus bepaalde coatings vormen een soort van zichtbaar raster. Hierdoor word het beeld aanmerkelijk onscherper is mijn ervaring bij b.v. vooral pc-monitoren, en ja zelfs bij O-led monitoren.

De beste en denkelijk ook goedkoopste oplossing zou toch zijn de tv met de rug richting raam te plaatsen, of aan de kant van de tv een goede jalouzie of rolgordijn te plaatsen. Denk dat je anders nog wel heel wat tv's verder zal zijn wil je echt volledig af van de reflectie en fatsoenlijk tv kunnen kijken.

Wanneer ik trouwens zo naar die foto kijk dan valt die reflectie nog reuze mee en is dat scherm geeneens zo spiegelend want ik heb wel heel anders gezien dat je totaal niets meer kon zien op het scherm. Zou trouwens toch ook eens met de helderheid eens spelen want volgens mij staat die niet op zijn helderst.
Klopt, het is nu prima te doen.
Alleen in de zomer staat de zon, eigenlijk de hele avond, in het scherm te schijnen.

We moeten ook wel iets van zonwering, maar zitten nog erg te twijfelen wat mooi is.
Dat doen we nu al 3 jaar 🤣
Omdat we ook niet echt inkijk hebben is er niet heel veel noodzaak.

Het lastige vond ik ook vooral dat er naast de 65S95F geen G serie LG OLED hing.
Het beeld was wel gewoon erg scherp in de winkel. Natuurlijk wel de bekende winkelfilmojes waar genoeg kleur in zit.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:39

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik zou eerder iets voor de ramen hangen dan een andere tv kopen. Dat is nog goedkoper ook.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:58
Ik heb ook een samsung tv met zo'n anti reflectie laag. Werkt opzich prima, maar verwacht niet dat de reflecties naar 0 gaan! Dan kom je van een koude kermis thuis.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
OLED wil geen zon op het scherm. Althans direct of geconcentreerd ivm schade.

• Wilagro
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:46
Al eens naar Mini-Led gekeken?
Die staan erom bekend een veel hogere piek helderheid te bezitten, waardoor het beeld in dit soort omstandigheden veel beter zichtbaar blijft.

• Tweak_ers
Nee nog niet naar andere TV’s gekeken.
Vind eigenlijk OLED er wel een beetje uitspringen altijd, waardoor ik nu weer naar OLED aanmeet kijken was.

Voor de duidelijkheid, de reflecties nu zijn niet de reden om een andere tv te kopen.

Het is dat mijn dochter een TV op dr kamer krijgt. Gaan we dan een tv voor haar kopen. Of beneden upgraden en doorschuiven.

Als het een nieuwe tv beneden wordt, dan wil ik op zijn minst rekening hebben gehouden met lichtinval. Vandaar de keuze.

Maar als ik een 5-6 jaar oude LCD (uit de middenmoot) vergelijk met een huidige OLED met anti-reflexie laag, dan ga ik er toch niet op achteruit?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

St@m

@ Your Service

Ik heb afgelopen maanden uitvoerig research gedaan omdat ik hetzelfde probleem heb. Ik ben bij verschillende winkels geweest om de S95D en F te bekijken, ik heb zo ongeveer alle reviews bekeken en gelezen en ik heb de keuze gemaakt voor de S95D (topmodel 2024). Die kon ik voor een mooi prijsje oppikken.
Het verschil met een LG (bijvoorbeeld) met vol daglicht erop is gewoon enorm. Ja, je levert in vol daglicht wat in qua kwaliteit, maar je kan in ieder geval tv kijken, met de gordijnen gewoon open.

Helaas nog niet kunnen testen in mijn eigen huis, er moet nog geschilderd worden :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:44
Wij hebben sinds vorige maand de 65 inch 95f staan. De samsung hiervoor had ik ook veel last van weerspiegeling waardoor vooral donkere scenes slecht te zien waren. Tot nu toe ben ik zelf erg blij met deze keuze. Bij deze tv tot nu toe geen last gehad van reflecties en vind ik de beeldkwaliteit super. Deze tv in een aanbieding via ing rentepunten voor 1580 kunnen halen. Als je dus nog wat tijd hebt rustig afwachten voor een mooie aanbieding.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tweak_ers schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:51:
Maar als ik een 5-6 jaar oude LCD (uit de middenmoot) vergelijk met een huidige OLED met anti-reflexie laag, dan ga ik er toch niet op achteruit?
Nou, begin dit jaar ben ik dus richting O-led pc monitor gegaan en heel even een Samsung O-led monitor in huis gehad met dus zo'n anti reflectiecoating. In vergelijk met mijn vorige lcd monitor was dat scherm zelfs ja, minder, die hele coating bleef je zien als een soort van raster en maakte het beeld zowel onscherp als minder helder.
Pagina: 1