Op een Eco-Dim 0.7 Zigbee Basic heb ik 5(in parallel geschakelde) dimbare ledlampen van het merk Bailey met een vermogen van 5 watt. Geheel gebruikt als eettafel lamp
Er zijn soms momenten dat al deze lampen knipperen, ze knipperen ook heel vaak niet.
Als voorbeeld met avondeten, gaan ze terwijl ze al enige tijd aan staan soms tijdens het avondeten opeens knipperen. Ze gaan dan niet knipperen van aan naar uit maar lijken in een seconde meerdere keren van felheid te veranderen.
Dit met een dusdanige frequentie en felheid wisseling dat het niet te doen is om er bij te blijven zitten. De lampen dan meer of minder dimmen met de eco-dim helpt niet, het knipperen blijft dan gaan op de dan meer of minder gedimde stand.
Er zijn ook avonden/ochtenden dat er helemaal niks knippert.
Wat kan ik hier aan doen? Heb ik een verkeerde lamp bij de dimmer of kan ik wellicht iets afstellen? Of kan ik iets met een stabilisator oid oplossen?
Alvast bedankt!:strip_exif()/f/image/S95DAPsYz8NNDqwpFXBRfO5q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M9l9GMiedbAKDkZzYTNrYaRp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/46hxl5Y26qqfYdx383jkOvEp.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn soms momenten dat al deze lampen knipperen, ze knipperen ook heel vaak niet.
Als voorbeeld met avondeten, gaan ze terwijl ze al enige tijd aan staan soms tijdens het avondeten opeens knipperen. Ze gaan dan niet knipperen van aan naar uit maar lijken in een seconde meerdere keren van felheid te veranderen.
Dit met een dusdanige frequentie en felheid wisseling dat het niet te doen is om er bij te blijven zitten. De lampen dan meer of minder dimmen met de eco-dim helpt niet, het knipperen blijft dan gaan op de dan meer of minder gedimde stand.
Er zijn ook avonden/ochtenden dat er helemaal niks knippert.
Wat kan ik hier aan doen? Heb ik een verkeerde lamp bij de dimmer of kan ik wellicht iets afstellen? Of kan ik iets met een stabilisator oid oplossen?
Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/S95DAPsYz8NNDqwpFXBRfO5q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M9l9GMiedbAKDkZzYTNrYaRp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/46hxl5Y26qqfYdx383jkOvEp.jpg?f=fotoalbum_large)