Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vloersensor magnum vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lexus305
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:43
Gisteren zijn de voorbereidingen gedaan voor de renovatie van het toilet.
Ik heb alleen mijn twijfels over de plek van vloersensor van de magnum electrische vloerverwarming, deze is namelijk vrij dicht bij de wand geplaatst en niet onder de mat zelf.
Bij de persoon die dit zo heeft geplaatst heb ik dit reeds aangeven, zijn reactie was dat de vloer word opgewarmd en dus ook dat stuk waar de sensor nu zit.
Deze persoon is niet de hoofdaannemer, deze heb ik ook reeds op de hoogte gesteld.

Kan iemand aangeven of mijn twijfels terecht zijn, voordat ze maandag gaan tegelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiQGj0DcFw4O1Jf1G-_IW_0rVc8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oL7UfpVKTacMA0Y2xhe61Ik5.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 00:11
Ik zou hem inderdaad laten verplaatsen tot tussen 2 lussen in, nu is de vloer in t midden al een heel stuk warmer dan blij de vloer sensor. Dat moet je niet willen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zelfs in de handleiding staat dat die tussen 2 lussen in moet liggen.
En de vloer zal zeker niet even warm worden op deze locatie.

Die buis moet gewoon iets verlengd worden en tussen 2 lussen in komen te liggen. En tape het einde van de buis ook even dicht. Ik heb geen idee hoeveel dekvloer hier nog op komt te liggen maar normaliter kun je gewoon een buis op de mat kwijt. Bij vloerverwarming is het gebruikelijk z'n 5cm dekvloer toe te passen dus een buisje van 16mm kun je prima kwijt bovenop de isolatie.

En laat ze de randisolatiestrook niet vergeten voor het storten. Voor het opvangen van de werking van de vloer.

[ Voor 10% gewijzigd door BlueKeenan op 17-11-2025 08:57 ]

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 13:13
BlueKeenan schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:56:
Bij vloerverwarming is het gebruikelijk z'n 5cm dekvloer toe te passen dus een buisje van 16mm kun je prima kwijt bovenop de isolatie.

En laat ze de randisolatiestrook niet vergeten voor het storten. Voor het opvangen van de werking van de vloer.
5cm?! Er wordt vrijwel altijd direct op deze matjes getegeld. Je legt de matjes in de tegellijm.

Die vloersensor van Magnum gaat overigens heel erg vaak en snel kapot. (In dat geval ben je aangewezen op thermostaat aan de muur.) Het is dus juist fijn als de buis wat ruimer blijft zodat de sensor vervangen kan worden.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
wortest schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:08:
[...]

5cm?! Er wordt vrijwel altijd direct op deze matjes getegeld. Je legt de matjes in de tegellijm.

Die vloersensor van Magnum gaat overigens heel erg vaak en snel kapot. (In dat geval ben je aangewezen op thermostaat aan de muur.) Het is dus juist fijn als de buis wat ruimer blijft zodat de sensor vervangen kan worden.
Ik zie nu pas dat het een bestaande tegelvloer is, ik dacht dat het kleine EPS stukken waren |:( vandaar de dekvloer opmerking
Maar dan nog hetzelfde verhaal, zorg maar dat er een stukje weggekapt gaat worden.