Waar kan ik mijn laptop verzekeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik zit hier aardig gefrustreerd achter mijn computer, ik ga binnenkort een laptop aanschaffen voor school maar ik mag er geen een kopen van mijn ouders als er geen verzekereing bij af kan sluiten. Onze imboedel verzekering is bij FBTO,en die verzekeren geen laptops (de adviseur zei zelfs dat geen 1 verzekering dat doet, dat geloof ik niet). Ik ben al drie dagen bezig met het zoeken. Ik heb bij banken gekeken en bij aparte verzekerings instanties, maar geen een verzekert apart laptops zonder een imboedel bij hun af te sluiten. Ik ben graag benieuwd waar mijn mede-tweakers verzekerd zijn, graag bedrag plus instantie, link en pakket.
HCC net lijkt me de beste optie tot nu toe.

Ik danku :0

PS ik heb al in de search gekeken van deze forum!!!!
Niets bijznders dus

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je vaak et ding verzekeren direct bij aanschaf. Misschien is dat een idee..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

De meeste verzekeringen verzekeren laptops slechts GEDEELTELIJK. Meestal is een laptop alleen verzekerd als deze òf bij je thuis wordt weggehaald òf als je deze onder bedreiging af moet geven.

Tot nu toe heb ik zelf nog geen maatschappij gevonden die de laptop volledig tegen diefstal verzekert.

(De TUe heeft het wel voor mekaar gekregen om haar laptops bij de rabo te verzekeren, maar dat bij wijze van uitzondering: duizenden apparaten tegelijk en alleen voor studenten die de laptop via de uni kopen)

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10-2025

Area53

I'am lost in space!!

Dat kan je doen via de HCC. :)
HCC Computerverzekering

Een inboedelverzekering dekt vaak maar een gedeelte van de totale waarde van je computerapparatuur, maar voor Euro 24,96 ( 55,-) per jaar speel je op zeker.
De HCC biedt voor dat bedrag namelijk een verzekering die op maat is gemaakt voor computerapparatuur. De dekking bedraagt tot Euro 11.344,- ( 25.000,-). Een specificatie van het systeem is niet nodig, dus uitbreidingen of wijzigingen hoeven niet te worden gemeld. Wel is het noodzaak de originele aankoopbewijzen te bewaren.
Met de HCC Computerverzekering is je computerapparatuur, thuis en tijdens transport, verzekerd tegen alle materiele schade door: diefstal na inbraak, brand, inductiespanning, blikseminslag, vandalisme, stroomuitval.

Aanmeldingsformulier computerverzekering.
Bron