Kwaliteit iOS toetsenbord (autocorrect)?

Pagina: 1
Acties:

• gpon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 18:00
Als overstapper van Android naar iOS merk ik dat ik veel meer typos maak. Weet niet of het tussen de oren zit maar ik heb sterk het idee dat de kwaliteit van de autocorrect van iOS echt van stukken lagere kwaliteit is dan die van Google.

Omdat ik er niet zeker van ben, zou ik graag jullie je ervaringen willen vragen? Ervaren jullie hetzelfde?

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:12
Ik ben zelf voor het laatst 4 jaar geleden overgestapt vanaf Android. Mijn ervaring was toen wel dat met name toetsaanslagen een stuk minder accuraat waren (als in er wordt een "h" aangeslagen terwijl ik toch duidelijk "j" intoetste). Erg irritant en dat heeft nog wel een tijdje aangehouden tot iOS 18 en toen was het ineens opgelost.

Verder was autocorrect net als op Android; vaak gokt het de woorden goed voor je, maar het moet ook wel vaak geholpen worden door zelf het juiste woord aan te tikken of in te vullen. Persoonlijk kan ik niet wachten totdat er iets van AI op de achtergrond mee draait en daadwerkelijk naar de zinsopbouw en context kijkt om de juiste woorden voor te stellen.

Idempotent.