Vraag

• robvanr99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11 12:15
Beste mensen.

Ik heb een harddisk aangesloten op een USB ingang op een Philips OLED 810 4K tv. De ingebouwde mediaspeler van de tv doet het prima. Is eigenlijk helemaal compleet. Echter kan ik niet vinden hoe je een bestand nadat je het hebt bekeken kunt verwijderen van het schijfje. Via de tv dus. Los halen en aansluiten op PC kan natuurlijk altijd, maar is omslachtig.
Ben op Google wel iets tegengekomen dat er 'delete USB' o.i.d. op de afstandsbediening zou zitten, maar dat heb ik op die van mij niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb....
Tja, op alle knopjes gedrukt die er zijn, maar ik kom geen delete tegen.

Ben benieuwd of ik toch iets heb gemist. Dank!

Groet, Rob

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je ook verder online gezocht @robvanr99?

Ik vond bijv dit YouTube: How to Delete Files | Delete Video, Photo, Audio and any Files in Ph...

Maar ter overweging, als je nieuwe media op de externe hdd of een usb-stick zet moet hij ook aan de computer. Dan kan je toch net zo handig meteen vullen en tegelijk bekeken media verwijderen??

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@robvanr99 Waarom zo omslachtig? Installeer Plex op je PC of NAS en laat die als mediaserver dienen.

Dan hoef je de op TV alleen nog de Plex app te downloaden, daar kan je eventueel instellen dat je media wilt kunnen verwijderen van de server/schijf.

• robvanr99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11 12:15
Jorgen schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:38:
Heb je ook verder online gezocht @robvanr99?

Ik vond bijv dit YouTube: How to Delete Files | Delete Video, Photo, Audio and any Files in Ph...

Maar ter overweging, als je nieuwe media op de externe hdd of een usb-stick zet moet hij ook aan de computer. Dan kan je toch net zo handig meteen vullen en tegelijk bekeken media verwijderen??
In het YouTube filmpje worden apps genoemd die als filemanager het USB schijfje vinden, maar allebei geven aan dat media niet verwijderd kunnen worden.
En inderdaad, als je media op het schijfje zet, kun je bekeken media verwijderen. Dat doe ik nu ook. Maar als je één keer in de 1 of 2 weken het schijfje aansluit, moet je wel onthouden/bijhouden wat er af kan. Dan is direct verwijderen handiger.

Maar dank voor het meedenken.

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17:19
Greatsword schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:42:
@robvanr99 Waarom zo omslachtig? Installeer Plex op je PC of NAS en laat die als mediaserver dienen.
Uhhh Plex instaleren en beheren is minder omslachtig dan een USB stick in je TV doen?

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mathijs Kok schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:19:
[...]

Uhhh Plex instaleren en beheren is minder omslachtig dan een USB stick in je TV doen?
Kijk eens naar het totaal plaatje, media moet eerst gedownload worden, vervolgens moet het op de externe schijf komen (als het niet rechtstreeks daarop wordt gedownload) dan moet je hem loskoppelen, aansluiten op de TV en als je media wilt verwijderen moet je hem weer aansluiten op de PC etc.

Plex is software en echt super simpel te configureren. Als je instelt dat de media map automatisch scant is het dus enkel een kwestie van downloaden.

Uiteraard kán het nog makkelijker als je alles automatiseert met iets als Sonarr/Radarr maar dat is extra en optioneel.
Pagina: 1