Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aanschaf simpele (mini) pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• margriet1971
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:57
Mijn vraag
Voor mijn schoonmoeder die af en toe een filmpje op Youtube kijkt, Farmville 2 speelt en rondwandelt op Facebook, zoek ik een nieuwe pc met Windows 11.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Farnville2, webshops, en facebook en youtube...

Ik zag deze mooie mini pc. Dat is niet zo'n groot ding. Ze wil geen laptop.
Is dit een goede koop? En wat is eventueel een (beter) alternatief?

https://www.majstra.com/p...-windows-11-dual-wifi-5g/

Alle reacties

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:44

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Je hebt al voldoende aan een mini PC met een N150 CPU voor dit gebruik, check deze review om even in te schatten of dit voldoende is: review: GMKtec NucBox G3 Plus met Intel N150 - Een simpele, zuinige en goedko...

Eventueel is via AliExpress echter nog fors te bezuinigen want er zijn vrij veel modelletjes van deze nieuwe N150 CPU met 16GB ram en 512 SSD te vinden die je voor €140-150 kan kopen daar, en er is ook nog een €20 kortingsvoucher actie nu waardoor je rond de €120-130 al klaar bent. Voorbeeldje. Levering vanuit duitsland dus volgende week al binnnen.

youtube.com/@hisrep

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:19
Als de monitor aan vervanging toe is of ontbreekt zou je ook een All-in-one kunnen overwegen. Dan heb je een monitor met ingebouwde nuc, toetsenbord, muis en Windows licentie. Bijvoorbeeld met 24" of 27" monitor: https://tweakers.net/pricewatch/compare/2211268;2211272/
Met Intel core Ultra cpu een goede kans dat ook Windows 12 nog wordt ondersteund. De interne gpu heeft 4 Xe cores, waarmee ook eenvoudige games wel te spelen zijn, ondersteunt ook officieel MS Copilot.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:32
Woezik schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:00:
Als de monitor aan vervanging toe is of ontbreekt zou je ook een All-in-one kunnen overwegen. Dan heb je een monitor met ingebouwde nuc, toetsenbord, muis en Windows licentie. Bijvoorbeeld met 24" of 27" monitor: https://tweakers.net/pricewatch/compare/2211268;2211272/
Met Intel core Ultra cpu een goede kans dat ook Windows 12 nog wordt ondersteund. De interne gpu heeft 4 Xe cores, waarmee ook eenvoudige games wel te spelen zijn, ondersteunt ook officieel MS Copilot.
Nadeel van een all-in-one is dat je alles weg moet doen als de pc of de monitor kapot gaan of veranderd moet worden. Je kunt een NUC vaak ook achterop een monitor schroeven, dus je bent wat flexibeler.

Officieel Copilot zegt overigens helemaal niets, dat gebeurt in de cloud. Windows 11 draaien is dus voldoende. Copilot+ is een ander verhaal, daar heb je specifieke ondersteuning voor nodig (meer dan 40 Tops). Maar de Intel 2x5u heeft dat niet, die heeft 13 Tops, het zijn namelijk hernoemde 1e generatie ultra CPU’s.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:51
margriet1971 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:12:
Mijn vraag
Voor mijn schoonmoeder die af en toe een filmpje op Youtube kijkt, Farmville 2 speelt en rondwandelt op Facebook, zoek ik een nieuwe pc met Windows 11.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Farnville2, webshops, en facebook en youtube...

Ik zag deze mooie mini pc. Dat is niet zo'n groot ding. Ze wil geen laptop.
Is dit een goede koop? En wat is eventueel een (beter) alternatief?

https://www.majstra.com/p...-windows-11-dual-wifi-5g/
Dat ding zal wel voldoen, maar is relatief traag. Eventueel kan je zelf dit maken:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5500GT (BOX) Boxed€ 114,99€ 114,99
1BarebonesASRock DeskMini X300€ 138,99€ 138,99
1Geheugen internKingston Fury Impact KF432S20IBK2/16€ 71,70€ 71,70
1Interne SSD'sKingston NV3 M.2 2280 (retail) 1TB€ 68,90€ 68,90
Totaal€ 394,58

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:10

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik begrijp de reacties hier niet. TS heeft het over een 5650U, heel veel sneller dan de Intel N150. En zelfs sneller dan de 5500GT. Is een prima CPU. Ook is Beelink verder een prima merk.
Alleen die gekozen webwinkel is een beetje raar. Je kan Beelink 'overal' kopen.

weet het niet meer

• Dekar
Vishari Beduk schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:29:
Ik begrijp de reacties hier niet. TS heeft het over een 5650U, heel veel sneller dan de Intel N150. En zelfs sneller dan de 5500GT. Is een prima CPU. Ook is Beelink verder een prima merk.
Alleen die gekozen webwinkel is een beetje raar. Je kan Beelink 'overal' kopen.
Dit klopt niet. De 5650U is een laptop chip en significant langzamer dan de 5500GT. Vandaar mijn aanbeveling.

• Woezik
De Intel i7 5650u heeft 2cores hyperthreading en is geïntroduceerd in 2015Q1. Support is in juni 2021 beëindigd en ik betwijfel of Windows11 officieel wordt ondersteund: https://www.intel.com/con...0-ghz/specifications.html
Supported Intel cpu: https://learn.microsoft.c...upported-intel-processors

• Dekar
@Woezik het is een Ryzen 5 :p

• Woezik
Thx @Dekar ik vond het ook al zo vreemd. 8)7

• margriet1971
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:57
Dank jullie wel voor de reacties en suggesties.
Ik wil er niet teveel werk van hebben, dus zelf bouwen bewaar ik voor mijn eigen nieuwe pc.

En ook snelheid doet niet terzake, behalve dan dat ze dat Farmville2 een beetje soepel wil hebben lopen.

Prijs is ook wel belangrijk. Althans, meer dan
€ 400 wil ik eigenlijk niet uitgeven (incl. Windows 11). Dame in kwestie is de 70 dik gepasseerd, ze wil vooral wat comfort, maar kan echt niet veel meer dan zoals omschreven (spelletje, filmpje, webshop en facebook). Ze krijgt het 2 jaar oude scherm van mij erbij.

Zo'n mini kastje leek me handig.
En de gekozen webshop was vooral omdat ik hem zag bij mediamarkt, maar ik kon daar niet alle specs vinden. Idd, eenmaal een keus kan het overal.

Hebben jullie nog een passende suggestie? Zo niet, dan ga ik denk ik toch voor deze Beelink.

(Wil hiervoor niet shoppen bij Alie, en 7-800 euro is me te duur).

• Dekar
Keurig apparaatje hoor. Lekker halen!

• Woezik
Dit is eventueel nog een alternatief: https://www.amazon.nl/dp/...JLWC2N9&linkCode=asm&th=1
De extra cores (8 ipv 6) zul je niet nodig hebben, igpu is ook iets sterker 8x 2000Mhz ipv 7x 1800Mhz en meer zinvol. Aansluitingen: Displayport+HDMI ipv 2x HDMI. Verder heel erg vergelijkbaar.
Pagina: 1