Eufy S4 solar bedraad aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:38
Ik heb onlangs de Eufy S4 Solar Max camera gekocht en wil deze bedraad aansluiten voor 24/7-opname. Ik slaag er echter niet in een geschikte, weerbestendige voedingsadapter met minimaal 4 meter kabel te vinden. Weet iemand welke adapter hiervoor geschikt is? Op de website van Eufy en op Amazon kan ik het niet goed terugvinden. Het moet minimaal 5v/3a en weerbestendig zijn.

Het betreft deze camera:
https://www.eufy.com/nl/eufycam-s4

Alle reacties

• DeJurist
Iemand?

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:30
DeJurist schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:03: Het moet minimaal 5v/3a en weerbestendig zijn.
Kan je adapter niet binnen ophangen? En dan een gaatje naar buiten maken voor kabel.

Je maakt het wel makkelijk te saboteren door de adapter buiten te hangen.

Spel en typfouten voorbehouden

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom je een camera met solar koopt om die vervolgens bedraad te gaan aansluiten. Juist om dit te voorkomen dat je draden moet gaan trekken heb ik specifiek een Ring camera met solarpanel gekocht, ideaal, geen omkijken naar. Weet alleen even niet of de accu bij die Eufy gemakklijk te vervangen is wat dan bij de Ring camera wel heel handig kan. Accu bij de Ring camera gaat ongeveer pak weg 1,5 tot 2 jaar mee en dan vervang ik de accu en kan weer verder.

• DeJurist
Roel1966 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:00:
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom je een camera met solar koopt om die vervolgens bedraad te gaan aansluiten. Juist om dit te voorkomen dat je draden moet gaan trekken heb ik specifiek een Ring camera met solarpanel gekocht, ideaal, geen omkijken naar. Weet alleen even niet of de accu bij die Eufy gemakklijk te vervangen is wat dan bij de Ring camera wel heel handig kan. Accu bij de Ring camera gaat ongeveer pak weg 1,5 tot 2 jaar mee en dan vervang ik de accu en kan weer verder.
Heel eenvoudig: een solarcamera kan niet continu opnemen. Dat kan alleen met een bedrade aansluiting. Ik wil echter geen PoE gebruiken, omdat ik dan kabels door de muur moet trekken. Deze oplossing is daarom voor mij ideaal, werkt prima en wordt bovendien door Eufy ondersteund. Inmiddels ben ik voorzien.

• DeJurist
FredvZ schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:25:
[...]

Kan je adapter niet binnen ophangen? En dan een gaatje naar buiten maken voor kabel.

Je maakt het wel makkelijk te saboteren door de adapter buiten te hangen.
Mijn camera hangt aan het balkon gericht op een parkeervak waar mijn auto staat. 12 meter van de begaande grond. Niemand kan daar bij komen.
Pagina: 1