Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop | 17 inch | Dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Quazzy
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-11 12:20
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal met de laptop vooral de dagelijkse zaken doen. Administratie, surfen, werken (geen zware programma's, geen gamen)

Wat is je budget?
Max 1400

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik heb hier geen ruimte voor een desktop, dus staat altijd op de keukentafel

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb getracht veel uit te zoeken, maar ziet door de bomen het bos niet meer.
Ik heb nu een HP Envy 17- ce0xx, en die is zeker al minimaal 8 jaar oud.
Wil dus graag een nieuwe. Wat ik belangrijk vind is dus 17 inch, en een goede resolutie camera.
Daarnaast moet hij hopelijk weer 8 jaar meegaan, dus mag best wat "onder de kap" zitten.

Als ik selecteer op 17 inch, komen er toch best veel game-laptops naar voren (HP Omen als voorbeeld)

Daarnaast viel mijn oog op een Lenovo Ideapad Pro. Welliswaar 16 inch, maar door verticale ruimte oogt deze toch groter?

Dus vooralsnog:
uitvoering: Lenovo IdeaPad Pro 5 16IAH10 (83JM001HGE, Qwertz toetsenbord)
uitvoering: HP Omen Gaming 17-db0010nd
uitvoering: HP Omen Gaming 17-db1650nd

Sorry bij voorbaat als ik de "simpele" vragen stel, maar hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

Beste antwoord (via Quazzy op 16-11-2025 12:19)

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:54
De 1e 2 hiervan (ze zijn beide gelijk) lijken mij ook een goede optie:
https://tweakers.net/pric...;2174690;2219266;2163298/

Processor iets minder snel dan de Lenovo Ideapad Pro, maar nog steeds bloedsnel, dus dat ga je met office toepassingen niet merken.

De hierboven genoemde Yoga ben ik niet zo van gecharmeerd, zo'n 180 scharnierend scherm is kwetsbaarder, touch onnodig en de webcam is minder (wat TS aangeeft belangrijk te vinden).

Verder heb ik de Ideapad Pro van hierboven en een goedkoper alternatief meegenomen in mijn vergelijking. Bij die goedkopere is het nadeel dat deze alleen bij Lenovo zelf te bestellen is. Die staan erom bekend traag te zijn met leveren. Deze heeft wel wat mindere specs dan de andere 3, (langzamere processor, wat langzamer geheugen, geen wifi7 zijn de belangrijkste wmb), maar daar is de prijs ook naar en dat is niet zodanig dat je er tegenaan gaat lopen met office werkzaamheden.

Ik neem aan dat de laptop met Duits toetsenbord die TS linkte, een foutje was? Die had wel Windows 11 Pro, waar de rest Windows 11 Home heeft. Voor de casual thuisgebruiker zou Home prima moeten zijn.

Voor wat betreft je schermvraag, 16 Inch in 16:10 verhouding heeft inderdaad iets meer oppervlak dan 16:9 verhouding. Het blijft kleiner dan 17 Inch, maar persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de 17 Inch Game laptops. De schermkwaliteit valt ook vaak tegen.

[ Voor 21% gewijzigd door Wild Chocolate op 16-11-2025 00:18 . Reden: Aanvullingen ]

iRacing Profiel

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De IdeaPad in je post linkt naar een Qwertz toetsenbord.

Persoonlijk zou ik een laptop kiezen zonder 'discrete' graphics, aangezien je niet gamed, kan het enkel stuk gaan en onnodig energie vreten.

Moet het budget volledig opgaan? Er zijn goedkopere laptops met vlotte CPU's. Of is bouwkwaliteit ook belangrijk? Dan kun je inderdaad beter kiezen voor een IdeaPad Pro/ThinkPas, ProBook/EliteBook, Latitude, TravelMate, etc...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-11 23:52
Qwerty uitvoering van de Ideapad:

https://tweakers.net/pric...83jm003vmh/specificaties/

Snel en mooi scherm.

Of https://tweakers.net/pric...ucto1wwnl2/specificaties/
Deze is echter enkel rechtstreeks bij Lenovo te bestellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Zatara op 15-11-2025 14:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:54
De 1e 2 hiervan (ze zijn beide gelijk) lijken mij ook een goede optie:
https://tweakers.net/pric...;2174690;2219266;2163298/

Processor iets minder snel dan de Lenovo Ideapad Pro, maar nog steeds bloedsnel, dus dat ga je met office toepassingen niet merken.

De hierboven genoemde Yoga ben ik niet zo van gecharmeerd, zo'n 180 scharnierend scherm is kwetsbaarder, touch onnodig en de webcam is minder (wat TS aangeeft belangrijk te vinden).

Verder heb ik de Ideapad Pro van hierboven en een goedkoper alternatief meegenomen in mijn vergelijking. Bij die goedkopere is het nadeel dat deze alleen bij Lenovo zelf te bestellen is. Die staan erom bekend traag te zijn met leveren. Deze heeft wel wat mindere specs dan de andere 3, (langzamere processor, wat langzamer geheugen, geen wifi7 zijn de belangrijkste wmb), maar daar is de prijs ook naar en dat is niet zodanig dat je er tegenaan gaat lopen met office werkzaamheden.

Ik neem aan dat de laptop met Duits toetsenbord die TS linkte, een foutje was? Die had wel Windows 11 Pro, waar de rest Windows 11 Home heeft. Voor de casual thuisgebruiker zou Home prima moeten zijn.

Voor wat betreft je schermvraag, 16 Inch in 16:10 verhouding heeft inderdaad iets meer oppervlak dan 16:9 verhouding. Het blijft kleiner dan 17 Inch, maar persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de 17 Inch Game laptops. De schermkwaliteit valt ook vaak tegen.

[ Voor 21% gewijzigd door Wild Chocolate op 16-11-2025 00:18 . Reden: Aanvullingen ]

iRacing Profiel

• Quazzy
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-11 12:20
Thanks! Met dat lijstje kan ik verder mee.
Hopelijk komt er nog een mooie aanbieding van 1 van de 4.