U/ftp kabel correct zelf maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Teeveezee
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-11 14:03
Mijn vraag
Goedemorgen,

Als amateur met goede wil, heb ik een mooie PoE deurbel gekocht. Ik krijg echter geen goede kabel gemaakt na het zien van talloze video’s, forums. Ik heb er letterlijk meer dan 15 uur in gestopt om 1 werkende kabel te maken, zonder succes. Wel heb ik al een gat in de buitenmuur door mijn binnenmuur en ik zou dit dus een keer willen dichten met de winter voor de deur. Hopelijk met een werkende kabel erin.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Ik heb gekocht:
U/FTP CAT6a kabel soepel LSZH 100% koper. AWG27 als dat uitmaakt;

AVARTEK Pass Door RJ45 Crimping Tool Crimper for CAT6a CAT6 CAT5e CAT5 Pass Door Connector;

Daarnaast inmiddels 2type connectoren:
Doorsteek CAT6a Connector RJ45 - STP 10
stuks voor soepele en stugge kabel;

CAT6a Connector met hulpstuk RJ45 - STP 10 stuks voor soepele en stugge kabel

Ook heb ik een kabel tester

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De volgorde van de kabels doe ik goed op volgorde in de loadbar. Ook ben ik erachter gekomen dat mijn tool eigenlijk voor pass through connectoren is, dus ben daar mee verder gegaan. Wanneer ik mijn gemaakte kabel test met de tester gaan alle 8 lampjes op volgorde branden. Dus ik zou zeggen dat dat goed gaat. Wanneer ik om te testen hem in mijn router doe en mijn laptop aan het andere einde, krijg ik geen internetsignaal. Weet iemand wat ik als rookie verkeerd doe? Beide kanten gemaakt op basis van de 568B methode. Ongeveer 1.2cm vanaf begin kabel tot aan load bar top. Ik ben ten einde raad :(

Alle reacties

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Post eens wat foto's van je aangesloten connectors.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wat @gebruiker zegt: foto's in hoge resolutie van de connectoren zijn nodig voor een beoordeling. Foto's kun je uploaden in je account (klik op je account rechtsboven, en dan op Fotoalbum). Geef ook links naar wat je hebt gekocht.

Je kan het beste UTP gebruiken (unshielded twisted pair). RJ45 cat 6A (5e/6 kan ook) UTP connectoren zijn niet zo duur. De omschrijving die je geeft matcht met deze STP connectoren, die set vind ik te duur.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:26
Gebruik kabel cat6 U/UTP met stugge aders en een toolless Rj45, hoef je niet te krimpen, gewoon aders erin leggen en dicht klappen.
https://www.utp-kabel.nl/...p-toolless-connector.html

Afgeschermde kabel maakt het alleen maar lastiger, is nutteloos en kan alleen maar potentieel voor aardlussen zorgen als je het niet goed doet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Alvorens geld uit te geven is het verstandig eerst te kijken of de adervolgorde wel correct is en de aders aangesneden zijn met de krimptang (foto's waar de aders zichtbaar zijn, de zijkanten en de voorkant). UTP heeft daar ook weer een voordeel omdat de stekker doorzichtig is.

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
En werkt het wel met een standaard gekochte kabel ? Of is er misschien gewoon iets met de bel aan de hand ....

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je wel gecontroleerd of je POE adapter de juiste is.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zo moet het.

https://app.sophia.org/tu...-and-cable-configurations

zie prentje T568B
alle adres helemaal tot het einde duwen en het moet goedkomen

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1