Dag tweakers,
Ik heb jullie hulp nodig.
Ik heb een midrange pc staan waarmee ik geen display krijg.
Specs:
Msi a520m-a pro (nieuw)
R5 3600x
16 gb ramm
Rx5700xt
Bequiet 630w voeding
Pc opgebouwd en krijg geen display.
Vga lampje brand op mobo muis en toetsenbord branden wel inclusief numlock lampje.
Wat ik allemaal heb geprobeerd:
Ik ben begonnen met het switchen van RAM
Ik had 2 sticks van 16GB Geil 3200mhz.
Geprobeerd met 1 stick en dan de andere op zowel slot 1 als 2. Geen resultaat.
Daarna beide ram sticks getest in een andere setup en geeft geen problemen.
Daarna nog een merkloos 16GB stick 2666 geprobeerd ook geen resultaat.
Ik begon toen te twijfelen of de 5700xt misschien niet goed meer was. (Net 2e hands gekocht) Deze getest op een andere setup en werkt zonder problemen. Ook belast met furmark of heaven geen problemen en goede resultaten.
Toen begon ik te twijfelen aan de voeding.
Van een Antec 550w naar een BeQuiet 630W gegaan. Geen resultaat..
Toen een random low profile videokaart 1GB die ergens in de kast lag geprobeerd en de PC geeft Display.. geen problemen maar zodra ik de rx5700xt terug monteer geen display meer en blijft het vga lampje branden op het moederbord.
Toen na wat online research een bios update gedaan naar de nieiwsteyversie met de andere videokaart. Na de update de 5700 terug geplaatst maar geen resultaat.
Ook nog geprobeerd om een oud moederbord met een i7 en ddr3 geheugen maar met dezelfde voeding maar dan werkt de rx5700xt gewoon zonder problemen...
Iemand raad??
Ik heb jullie hulp nodig.
Ik heb een midrange pc staan waarmee ik geen display krijg.
Specs:
Msi a520m-a pro (nieuw)
R5 3600x
16 gb ramm
Rx5700xt
Bequiet 630w voeding
Pc opgebouwd en krijg geen display.
Vga lampje brand op mobo muis en toetsenbord branden wel inclusief numlock lampje.
Wat ik allemaal heb geprobeerd:
Ik ben begonnen met het switchen van RAM
Ik had 2 sticks van 16GB Geil 3200mhz.
Geprobeerd met 1 stick en dan de andere op zowel slot 1 als 2. Geen resultaat.
Daarna beide ram sticks getest in een andere setup en geeft geen problemen.
Daarna nog een merkloos 16GB stick 2666 geprobeerd ook geen resultaat.
Ik begon toen te twijfelen of de 5700xt misschien niet goed meer was. (Net 2e hands gekocht) Deze getest op een andere setup en werkt zonder problemen. Ook belast met furmark of heaven geen problemen en goede resultaten.
Toen begon ik te twijfelen aan de voeding.
Van een Antec 550w naar een BeQuiet 630W gegaan. Geen resultaat..
Toen een random low profile videokaart 1GB die ergens in de kast lag geprobeerd en de PC geeft Display.. geen problemen maar zodra ik de rx5700xt terug monteer geen display meer en blijft het vga lampje branden op het moederbord.
Toen na wat online research een bios update gedaan naar de nieiwsteyversie met de andere videokaart. Na de update de 5700 terug geplaatst maar geen resultaat.
Ook nog geprobeerd om een oud moederbord met een i7 en ddr3 geheugen maar met dezelfde voeding maar dan werkt de rx5700xt gewoon zonder problemen...
Iemand raad??