Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GerbenBrinks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:10
Dag tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig.
Ik heb een midrange pc staan waarmee ik geen display krijg.

Specs:
Msi a520m-a pro (nieuw)
R5 3600x
16 gb ramm
Rx5700xt
Bequiet 630w voeding

Pc opgebouwd en krijg geen display.
Vga lampje brand op mobo muis en toetsenbord branden wel inclusief numlock lampje.

Wat ik allemaal heb geprobeerd:
Ik ben begonnen met het switchen van RAM
Ik had 2 sticks van 16GB Geil 3200mhz.
Geprobeerd met 1 stick en dan de andere op zowel slot 1 als 2. Geen resultaat.
Daarna beide ram sticks getest in een andere setup en geeft geen problemen.

Daarna nog een merkloos 16GB stick 2666 geprobeerd ook geen resultaat.

Ik begon toen te twijfelen of de 5700xt misschien niet goed meer was. (Net 2e hands gekocht) Deze getest op een andere setup en werkt zonder problemen. Ook belast met furmark of heaven geen problemen en goede resultaten.

Toen begon ik te twijfelen aan de voeding.
Van een Antec 550w naar een BeQuiet 630W gegaan. Geen resultaat..

Toen een random low profile videokaart 1GB die ergens in de kast lag geprobeerd en de PC geeft Display.. geen problemen maar zodra ik de rx5700xt terug monteer geen display meer en blijft het vga lampje branden op het moederbord.

Toen na wat online research een bios update gedaan naar de nieiwsteyversie met de andere videokaart. Na de update de 5700 terug geplaatst maar geen resultaat.

Ook nog geprobeerd om een oud moederbord met een i7 en ddr3 geheugen maar met dezelfde voeding maar dan werkt de rx5700xt gewoon zonder problemen...

Iemand raad??

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:39
Haal eens een goede voeding. Die 630w be quiet! is ook al 10 jaar oud en de kwaliteit was al niet geweldig toen die nieuw was.

• GerbenBrinks
Maar met dezelfde voeding op een ander systeem werkt de 5700xt gewoon.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Kan je met je low profile kaartje in de bios kijken of je de pci-e versie die het bord gebruikt kan vastzetten op pci-e 3.0? En dan de 5700XT nog eens proberen?

En als die al op pci-e 3.0 staat die eventueel vastzetten op 2.0? En dan de 5700XT nog eens proberen?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:27
Dus alles werkt, behalve met elkaar?
Videokaart werkt, in een andere pc.
Ram werkt in een andere pc.
Moederbord, processor, ram werken, samen met een andere videokaart.
Voeding werkt in een andere pc, met dezelfde videokaart. Dus misschien inderdaad een instelling in het bios.
De keren dat je de videokaart in deze pc gezet had, heb je toen wel de hdmi of displaypoort van de videokaart gebruikt en niet per ongeluk die van het moederbord?
Heb je geen riser tussen moederbord en videokaart zitten? Dat kan ook nog wel eens problemen geven.
En heb je het getest met de videokaart rechtop en moederbord plat? Misschien dat de videokaart doorhangt door een zware koeler en ervoor zorgt dat niet alle pinnetjes contact maken?

• GerbenBrinks
Het werd tijd voor een update,

Bedankt voor jullie reacties en suggesties.

Ik heb nog geprobeerd om pci-e3.0 vast te zetten maar helaas geen resultaat.

Toen heb ik de kaart geprobeerd in mijn muziek pc in de schuur. Daar gaf de kaart meteen gewoon beeld maar na het installeren van de drivers niet meer...

Toen was het voor mij duidelijk. Het ligt toch echt aan de 5700xt.

Nou ben ik zelf geen held in het doormeten en repareren van videokaarten.
Wat ik wel heb geprobeerd is de kaart volledig gedemonteerd en schoongemaakt. PCB daarna verhit met een heatgun. Toen alles weer terug gemonteerd met nieuwe koelpasta en thermalpads. En ja hoor de kaart werkt nu ook in de boven genoemde PC.

Nou was oorspronkelijk de kaart voor de handel bedoelt (ik bouw game pc's in mijn vrije tijd) maar omdat dit niet echt een reparatie is en de kaart vast niet lang mee gaat ga ik hem zelf houden voor de PC in m'n werkplaats en ben ik benieuwd hoe lang hij het nog vol houdt.

Groet Gerben!
Pagina: 1