Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stroomkabel afdoppen achter gevelisolatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crapie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:38
Advies gevraagd!

Onze buitengevel is geïsoleerd met 10cm EPS en afgewerkt met stucwerk. Voor het plaatsen van de isolatie is de stroomkabel rechts achter de isolatie verlengd naar links (zwarte lijn). Mooie oplossing maar nu wil ik toch weer terug naar één stroomkabel (groene cirkel) en daar een buitenlamp op installeren. Nu vroeg ik mij af hoe ik het mooiste de kabel/stroompunt (rode kruis) die ik dus niet meer wil gebruiken, veilig en het liefst onzichtbaar kan afdoppen.

Dank alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxEYZ6jsn-lzuvgf38866jwHucU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/e2GVEISQ9CTAktQaGANWkzE2.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via Crapie op 17-11-2025 21:57)

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:56
Ik zie op de foto dat je links en rechts een aansluitpunt hebt (foto is niet heel duidelijk te zien op mijn tablet). Dat aanpassen gaat niet zonder het stuc te beschadigen. Heroverweeg je wens en kijk of het mogelijk is om een knappe lamp links en rechts te monteren.

Soms zit het mee.... meestal zit het tegen! Dus maak er het beste van ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:56
Ik zie op de foto dat je links en rechts een aansluitpunt hebt (foto is niet heel duidelijk te zien op mijn tablet). Dat aanpassen gaat niet zonder het stuc te beschadigen. Heroverweeg je wens en kijk of het mogelijk is om een knappe lamp links en rechts te monteren.

Soms zit het mee.... meestal zit het tegen! Dus maak er het beste van ;)

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:48
Crapie schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:17:
Advies gevraagd!

Onze buitengevel is geïsoleerd met 10cm EPS en afgewerkt met stucwerk. Voor het plaatsen van de isolatie is de stroomkabel rechts achter de isolatie verlengd naar links (zwarte lijn). Mooie oplossing maar nu wil ik toch weer terug naar één stroomkabel (groene cirkel) en daar een buitenlamp op installeren. Nu vroeg ik mij af hoe ik het mooiste de kabel/stroompunt (rode kruis) die ik dus niet meer wil gebruiken, veilig en het liefst onzichtbaar kan afdoppen.

Dank alvast!

[Afbeelding]
De voorgaande spreker zei ook al iets over de foto, maar dit is inderdaad ruk. Als je erop klikt wordt hij kleiner dan in de originele post. :X
Normaal worden ze juist (veel groter en kan je mooi de details bestuderen).

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:53
Gat maken, afdoppen en dichten met isolatie en afwerken met de afwerklaag van de gevel.
Zelfs dan ga je dat wat blijven zien.

Of toch een tweede lamp, of overweeg bv. een huisnummerbord daar te hangen?

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:55
ik denk at wat je ook probeert het er niet mooier op wordt dan 'iets' over dat aansluitpunt te hangen en dan is een lamp wel zo praktisch. ze lijken alleen op een nogal bijzondere hoogte te zitten beide. voor zowel een lamp als een huisnummerbord.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:09
Inbouw stroomdoos monteren en daarin de draad afdoppen, je kan er dan altijd nog een stopcontact maken of een lamp ophangen.
De stroomdoos kun je afdekken met bijvoorbeeld een mooi naamplaatje.
Als je ooit een nieuwe voordeur (zonder brievenbus = geen tocht!) aanschaft dan kun je ook een brievenbus voor die plek hangen.

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:50
sonina schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:22:
Gat maken, afdoppen en dichten met isolatie en afwerken met de afwerklaag van de gevel.
Zelfs dan ga je dat wat blijven zien.
Dit. Ik heb met een storm een daklei van mijn buur in mijn gevel gekregen (zat er +10 cm in :'( ). Dat is mooi door de firma die de gevel had gedaan hersteld maar die waarschuwden direct dat je heel de gevel opnieuw moet doen of je gaat het zien. Elke keer ik de oprit oprij, valt mijn blik er op. Maar ik moet ook wel eerlijk zeggen dat gasten het pas zien als je het zegt O-) .

• Crapie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:38
Dank voor jullie adviezen! Ik ga nog eens goed nadenken over wat de mooiste oplossing kan worden

@No Hands En wat betreft de hoogte. Ik heb de hoogte van de lamp voor de isolatie aangehouden zodat er zo weinig mogelijk is veranderd aan het aanzicht. De beste keuze? Nee, achteraf zou ik het anders doen.
Pagina: 1