Mijn computer crashte onlangs regelmatig, de BSE betreft de foutmelding IRQL not Less or equal, met een verwijzing naar het bestand hal.dll. Nou dacht ik het probleem op te lossen door hal.dll te hernoemen
Niet handig dus, nu start win2000 niet meer op. Probleem is dat win2000 op een ntfs partitie staat en ik in dus dos geen toegang heb om het bestand opnieuw te hernoemen. Weet iemand hoe ik in dos toch toegang krijg tot een ntfs partitie?
Je kunt via de Windows 2000 CD een Rescue Console starten, en dan kun je gewoon renamen. Een andere opties om met een recente Linux boot CD te booten en dan je NTFS partitie te mounten.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Een IRQL not less or equal heeft volgens mij te maken met een IRQ conflict op je mobo... En dat die fout door hal.dll gegenereerd wordt kan wel kloppen, HAL staat namelijk voor Hardware Abstraction Layer, oftewel de softwarelaag tussen je hardware en windows zelf. Dat bestandje terugzetten is misschien wel handig
.
Ik had ook zo'n fout bij het installeren van windows2000... Het bleek dus stiekem aan mijn realtek 8029(AS) netwerkkaartje te liggen... Ik had em er uitgehaald terwijl ik installeerde, en later er weer ingepleurd, waarbij ik de officiele realtekdrivertjes ervoor gebruikte... no problem since....
Die melding betekent eigenlijk dat er geheugen benaderd
wil worden wat op dat moment niet kan.
Dit wordt bijna altijd veroorzaakt door een driver die niet lekker mee wil werken.
wil worden wat op dat moment niet kan.
Dit wordt bijna altijd veroorzaakt door een driver die niet lekker mee wil werken.
Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.
Na wat geklungeld te hebben met ntfs-dos, een gekraakte demo, die toch read-only bleek en het terugplaatsen van een win2k ghost naar een andere partitie heb ik toch maar even de win2k cd erin gestopt en inderdaad: het eerste antwoord was toch het handigst, bedankt.
Op woensdag 19 september 2001 12:06 schreef Exirion het volgende:
Je kunt via de Windows 2000 CD een Rescue Console starten, en dan kun je gewoon renamen. Een andere opties om met een recente Linux boot CD te booten en dan je NTFS partitie te mounten.
Pagina: 1