Ik heb een link gemaalkt die een nieuwe laag laat zien. Nu wil ik, zodra die laag geopend wordt de tekst van de link veanderen van openen naar sluiten. heeft iemand een idee voor mij.
Je zou een plaatje kunnen gebruiken.. welke je met javascript laat veranderen als je de andere pagina ingaat.
nu is het dat ik in dezelfde pagina blijf, hier is de code die ik gebruik:
Nu moet de waarde van de link "reageer" moet "sluiten" wordn
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <script language="javascript" type="text/javascript">
function reply() {
if (eval ("reply.style.display == 'none'")) {
eval ("reply.style.display = ''");
}
else
{
if (eval("reply.style.display == ''")) {
eval ("reply.style.display = 'none'");
}
}
}
</script>
<div ID="com" style="display:none;">
<tr>
<td><a href="#" onclick="reply()">reageer</a></td>
</tr>
</div> |
Nu moet de waarde van de link "reageer" moet "sluiten" wordn
er zijn verschillende manieren voor.
Ikzelf zou de link in een <div> of <span> zetten, er een id aan hangen en met het volgende functietje de inhoud er van veranderen:
is alleen niet NS4 proof.
Als je het in NS4 werkend wil hebben, moet je over je link een layertje heen leggen met daarin de andere link, en die vervolgens laten verschijnen wanneer het nodig is.
HTH
Ikzelf zou de link in een <div> of <span> zetten, er een id aan hangen en met het volgende functietje de inhoud er van veranderen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| function chContent ( whatID, withWhat )
{
if ( document.getElementById )
document.getElementById ( whatID ).innerHTML = withWhat;
else if ( document.all )
document.all [ whatID ].innerHTML = withWhat;
} |
is alleen niet NS4 proof.
Als je het in NS4 werkend wil hebben, moet je over je link een layertje heen leggen met daarin de andere link, en die vervolgens laten verschijnen wanneer het nodig is.
HTH
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Je zou een functie kunnen schrijven die bij het aanroepen van de pagina.. een variabele op 0 zet.
Als je dan op de link klikt, laat dan deze functie aanroepen. Verander met de functie de naam en zet de variabele op 1. Als je dan een controle inbouwt dat de naam alleen veranderd mag worden als deze 0 is, dan is dat ook verholpen.
Verder kan je dan toch ook wel met een plaatje werken oid.
.. misschien is PHP ook een oplossing.. dat je de pagina zichzelf laat aanroepen. Bij het aanroepen genereer je gewoon een ander stuk HTML.
Als je dan op de link klikt, laat dan deze functie aanroepen. Verander met de functie de naam en zet de variabele op 1. Als je dan een controle inbouwt dat de naam alleen veranderd mag worden als deze 0 is, dan is dat ook verholpen.
Verder kan je dan toch ook wel met een plaatje werken oid.
.. misschien is PHP ook een oplossing.. dat je de pagina zichzelf laat aanroepen. Bij het aanroepen genereer je gewoon een ander stuk HTML.