Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kozijnen geinstalleerd, moet ik hier tevreden mee zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Gisteren zijn er bij mij kunstof kozijnen erin gestampt.
Nu maak ik mij redelijke zorgen over enkele aspecten van de installatie. Ik probeer het kort te houden met maar enkele foto's, echter er zijn wel meerdere issues. Tijdens de installatie ging het naar mijn idee best hardhandig, zelfs 1 kozijn was over de lasnaad helemaal gescheurd met 3mm dikke scheur aan de binnenkant daarvoor hebben ze diezelfde dag nog een nieuwe kozijnframe laten komen en geïnstalleerd. Installateurs hadden het over productie fout. Nu heb ik enkele ramen met haarscheurtjes in de hoeken, die willen ze nog ter plekke lassen. Foto ter illustratie van de een haarscheur die ik heb. het zijn meerdere haarscheuren waarbij er zelfs in 1 kozijn 3 hoeken van de 4 zo'n haarscheurtje heeft.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k82wBB6-VdAE1InBhV4wehSNuSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fosam9jkg8jNNmvKsZ5sjtZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Verder lijkt de compriband ook niet helemaal goed te zijn naar mijn idee op meer plekken drukt het net als op onderstaande foto niet helemaal tegen het steen aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGdN_8w2KHOJMSuPr-p7emp6e_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLKJTTpXqASyXTMUxcxuGGuY.jpg?f=fotoalbum_large

Verder hebben ze bij een kozijn aan de buitenkant een gaatje geboord omdat er schade was. Dat ze bezig waren dat te fixen kwam ik toevallig achter toen ik erbij kwam staan. Dat geboorde gaatje hebben ze toen opgevuld. het ziet er OK uit maar ik weet niet of dit normaal goed is. Ze komen nog een keer langs om het nog netter te maken. Dit betreft overigens hetzelfde kozijn als die van de 3 haarscheuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GfZVMj8WAHtUUF18sz2VskKAr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8yJ05dMq3Nfs9Rt7L8yFcB6.jpg?f=fotoalbum_large

Verder hebben ze wat steen geschaafd, dit had met een beetje beleid voorkomen kunnen worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tNqvMQWORBtgYBFRNrKPd9p9Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3FhVbt1tgAjTyJNjTueh10c.jpg?f=fotoalbum_large

Verder mist er in 1 zijde de compriband, hier vroeg ik ook naar toen ze bezig waren maar dat was niet nodig want dat hebben ze aan de binnenkant van het kozijn o.i.d. gedaan. Betreft overigens ook het raam met de vele haarscheurtjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tQ7nOReprJbLQA52g7-Jcu3Zug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2bA0np9i6gLRLERWpZaxcUk.jpg?f=fotoalbum_large

Met dit topic wil ik graag jullie opinie over deze installatie gezien ik er te weinig kaas van gegeten heb (daarom heb ik het ook laten doen).Ja ik vind op internet dat opnieuw lassen mogelijk is maar is dat acceptabel voor een nieuwe installatie? En geeft mij dit voldoende vertrouwen dat het in te toekomst ook goed blijft. (ook i.c.m. productiefout wat later door chef werd gezegd dat dit niet zo was). In de binnenkant van het kozijn zit een stalen constructie waardoor ik nu ook angstig ben dat er vocht naar binnen komt door haarscheurtjes zeker omdat het de komende dagen koud wordt. voor de zekerheid ook maar afgeplakt.

Alle reacties

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:21
@Galinsky Compriband heeft tijd nodig om uit te zetten / af te dichten. Dit werkt op basis van temperatuurverschil en zeker als het koud is kan het wat langer duren.

Of je tevreden moet zijn met het resultaat is aan jezelf, maar ik heb betere installaties, maar ook zeker heel veel slechtere gezien. Afhnankelijk van het type kozijn wat er zat is het gewoon lastig om bijvoorbeeld helemaal geen beschadigingen aan de stenen te krijgen en ik vind die schade ook wel meevallen.

Zo'n gaatje opvullen is natuurlijk vervelend maar een heel nieuw kozijn eisen is IMHO ook weer onredelijk. Als ze het nog een keer bijwerken met wat nerfstructuur zie je er eigenlijk niets meer van.

De kwaliteit van de lassen vind ik dan wel ondermaats, maar dit kan ook aan het merk/type van de profielen liggen. Is dit een A-merk of meer naar de budgetkant toe?

HD4Life @ Full-HD

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Davidshadow13 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:13:
@Galinsky Compriband heeft tijd nodig om uit te zetten / af te dichten. Dit werkt op basis van temperatuurverschil en zeker als het koud is kan het wat langer duren.

Of je tevreden moet zijn met het resultaat is aan jezelf, maar ik heb betere installaties, maar ook zeker heel veel slechtere gezien. Afhnankelijk van het type kozijn wat er zat is het gewoon lastig om bijvoorbeeld helemaal geen beschadigingen aan de stenen te krijgen en ik vind die schade ook wel meevallen.

Zo'n gaatje opvullen is natuurlijk vervelend maar een heel nieuw kozijn eisen is IMHO ook weer onredelijk. Als ze het nog een keer bijwerken met wat nerfstructuur zie je er eigenlijk niets meer van.

De kwaliteit van de lassen vind ik dan wel ondermaats, maar dit kan ook aan het merk/type van de profielen liggen. Is dit een A-merk of meer naar de budgetkant toe?
Dank voor je reactie, het stelt mij een beetje gerust.
Ik heb er als ik naar vergelijking kijk best wat geld voor betaald per m2 en waren niet de goedkoopste
profielen, betreffen de IDEAL 7000.

ruim 7000 euro voor 4 kozijnen met hr++ glas met een totaal aan ongeveer 7m2.

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Gaan ze de randen ook nog afkitten? Dit kan inderdaad wel pas als de band volledig uitgezet is.

De koude helpt wel niet meer op dit moment. Lassen van zulke kozijnen blijf je altijd zien als je weet waar het zit, maar dat slijt met de tijd. Lassen, smelten van het plastic, is ook niet aan te raden om dit onder een bepaalde graad te doen.

Zoals eerder aangehaald is het niet "slecht" afgeleverd.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:16
Als dat kozijn zo behandeld moest worden om het in dat gat in de muur te rammen is het gewoon verkeer ingemeten. Als er compriband gebruikt wordt bij de installatie moet dat helemaal rondom en aan beide zeide van het gat evenveel. Anders zit het kozijn niet in het midden.
Scheuren je kozijnen bij het plaatsen, dan is het gat niet goed/het kozijn te groot. Daar hoort rondom een marge van 5mm te zitten.
lassen kan mogelijk op locatie maar dat is dan meer dichtkitten dan lassen volgens mij, dat lassen van die profielen heb ik in een kozijnfabriek gezien en dat die je niet even met een soldeerbout bij iemand op de vensterbank.
Gaatje boren in een kozijn tijdens montage? Waarom? Daar is echt geen enkele reden voor te bedenken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
No Hands schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:50:
Als dat kozijn zo behandeld moest worden om het in dat gat in de muur te rammen is het gewoon verkeer ingemeten. Als er compriband gebruikt wordt bij de installatie moet dat helemaal rondom en aan beide zeide van het gat evenveel. Anders zit het kozijn niet in het midden.
Scheuren je kozijnen bij het plaatsen, dan is het gat niet goed/het kozijn te groot. Daar hoort rondom een marge van 5mm te zitten.
lassen kan mogelijk op locatie maar dat is dan meer dichtkitten dan lassen volgens mij, dat lassen van die profielen heb ik in een kozijnfabriek gezien en dat die je niet even met een soldeerbout bij iemand op de vensterbank.
Gaatje boren in een kozijn tijdens montage? Waarom? Daar is echt geen enkele reden voor te bedenken.
Het boren was nodig om de ontstane schade goed te kunnen repareren, maar dat is speculatie.
Lassen doen ze denk ik niet met kit, ze zeiden namelijk ondanks dat er meerdere kits aanwezig waren dat ze dat nu niet konden doen want daarvoor hadden ze las apparaat op gas nodig die ze nu bij zich hadden. Dus daaruit maak ik wel op dat ze een speciaal apparaat hebben om het te repareren.

Op zich zitten de kozijnen redelijk in het midden.

Wat zou jij hierin een fair oplossing vinden?

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-11 12:44
Eerst dacht ik dat het wel meevalt, tot ik zag dat je 7K betaald voor vier plastic kozijnen en wat glas!
Voor dat geld zou ik willen dat alles perfect is, aangezien het plastic is kunnen ze het waarschijnlijk verwarmen/smelten om te 'lassen'

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Ollie_NL schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:42:
Eerst dacht ik dat het wel meevalt, tot ik zag dat je 7K betaald voor vier plastic kozijnen en wat glas!
Voor dat geld zou ik willen dat alles perfect is, aangezien het plastic is kunnen ze het waarschijnlijk verwarmen/smelten om te 'lassen'
Het is zeker aan de hoge kant. Ze hebben eerder kozijnen gezet samen met een dakkapel en daar was ik tevreden over. Destijds waren ze niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. Ze hadden ook een goed verhaal en oplossing tot een probleem de eerste keer. Dit keer heb ik offerte gevraagd en akkoord gegaan, het voelde al wel wat aan de hoge kant maar aan de andere kant (dacht ik) dat het dan ook zonder gedoe gewoon weer goed zou komen en "peace of mind" is daarin dan ook wat waard. Dus ik heb deze keer alleen een offerte van dit bedrijf gevraagd en (direct) geaccepteerd zonder eerst andere bedrijven ook weer langs te laten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Galinsky op 14-11-2025 13:33 ]

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Lassen kan gewoon op locatie en is niet met kit. Het is letterlijk plastic smelten en de gaten opvullen.
Hierna een patroon proberen erin te maken zodat het overeenkomt met de "houtnerven" van de rest van het kozijn. Maar zoals eerder aangehaald kan dit niet onder de 15 graden.
De prijs wordt voornamelijk bepaald door het glas. De grootte, dikte, ++/+++, nabehandeling.
7K kan goedkoop zijn als het panelen zijn van enkele vierkante meters maar dat wordt niet gemeld.
Ook zitten er bij installatie kosten bij zoals het verwijderen, afvoeren van het oude.
Zonder details kunnen we niet echt oordelen wat duur is en wat niet.

Recent heb ik al mijn ramen en deuren laten vervangen voor 17K en dit betreft alleen de beneden verdieping. Uitbreken en afvoeren van oud materiaal hebben we zelf wel gedaan.

Niet ieder kozijn en/of deur is hetzelfde en je hebt er veel verschillen in.

[ Voor 47% gewijzigd door d5stick op 14-11-2025 13:36 ]

• No Hands
Galinsky schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:10:
[...]

Het boren was nodig om de ontstane schade goed te kunnen repareren, maar dat is speculatie.
Lassen doen ze denk ik niet met kit, ze zeiden namelijk ondanks dat er meerdere kits aanwezig waren dat ze dat nu niet konden doen want daarvoor hadden ze las apparaat op gas nodig die ze nu bij zich hadden. Dus daaruit maak ik wel op dat ze een speciaal apparaat hebben om het te repareren.

Op zich zitten de kozijnen redelijk in het midden.

Wat zou jij hierin een fair oplossing vinden?
je praat gelijk goed wat ze gedaan hebben. Bij het plaatsen van een kunststof kozijn hoort geen schade te ontstaan aan het kozijn.
Lassen zal inderdaad niet met kit zijn maar zoals ze het in een fabriek lassen kunnen ze onmogelijk bij jou op locatie doen met een geplaatst kozijn.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:27
Sorry TS maar dit klinkt niet als een goede deal. Je had waarschijnlijk voor hetzelfde of minder geld triple glas kunnen laten plaatsen. Als.je kozijnen vervangt is het anno 2025 echt niet te veel gevraagd om triple glas te doen. HR++ is meer 2005-niveau en doe je alleen als.je bestaande kozijnen nog prima zijn.

Ik zie verder niet genoeg dingen om ze terug te laten komen, het is op.plekken slordig maar niet genoeg om een heel nieuw kozijn te eisen. Maar 7.000 euro voor 7m2 kozijnen en HR++-glas is helaas niet scherp qua prijs/kwaliteit.

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Fr33z schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:49:
Sorry TS maar dit klinkt niet als een goede deal. Je had waarschijnlijk voor hetzelfde of minder geld triple glas kunnen laten plaatsen. Als.je kozijnen vervangt is het anno 2025 echt niet te veel gevraagd om triple glas te doen. HR++ is meer 2005-niveau en doe je alleen als.je bestaande kozijnen nog prima zijn.

Ik zie verder niet genoeg dingen om ze terug te laten komen, het is op.plekken slordig maar niet genoeg om een heel nieuw kozijn te eisen. Maar 7.000 euro voor 7m2 kozijnen en HR++-glas is helaas niet scherp qua prijs/kwaliteit.
Ik weet niet precies wat ik met deze comment moet maar ruim 7k voor HR++ met 7m2 staat al vast daar valt niets aan te veranderen mijn vraag ging of ik nu akkoord moet gaan met hun aangegeven oplossingen en of het terecht is of ik kan "klagen" over meer dingen waar ik niet helemaal blij mee ben om daar een oplossing voor te vinden.
In ieder geval een nieuw kozijn is dus niet terecht dat merk ik ook uit andere opmerking. Ik neem daarbij dan ook aan dat het kozijn nu van binnen niet verder vochtig wordt wat de leverancier ook aan gaf.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:27
Nee klopt,je kunt dit niet meer veranderen sorry, lichtelijk nutteloos voor jou. Misschien voor een ander in de toekomst.

Ik zou t nog een paar dagen aankijken en dan bijv nieuwe fotos van die zwelband maken.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat een lariekoek. Omdat je zelf triple glas hebt (waarschijnlijk), ga je iedereen die dat niet heeft even 'belachelijk' maken. Ik zal verder geen argumenten aanvoeren, zonde van de tijd en energie.

On topic: Ik zou dit zeker niet accepteren. Schade aan je muur, schade aan je kozijnen. Het hoort netjes en naadloos te zijn.
Je moet ze wel de kans geven om dit te herstellen. Of dat gaat middels een nieuw kozijn of reparatie is aan hun.
Maak vooral veel en goede foto's van de situatie zoals deze nu is, en stel ze op de hoogte.
Als ze moeilijk gaan doen kun je ze altijd nog officiëel in gebreken stellen, en eventueel rechtshulp inschakelen. Maar doe dit alleen als praten niet helpt. Immers zal een bedrijf minder welwillend zijn als je er direct met gestrekt been in gaat.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• No Hands
Galinsky schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:18:
[...]

Ik weet niet precies wat ik met deze comment moet maar ruim 7k voor HR++ met 7m2 staat al vast daar valt niets aan te veranderen mijn vraag ging of ik nu akkoord moet gaan met hun aangegeven oplossingen en of het terecht is of ik kan "klagen" over meer dingen waar ik niet helemaal blij mee ben om daar een oplossing voor te vinden.
In ieder geval een nieuw kozijn is dus niet terecht dat merk ik ook uit andere opmerking. Ik neem daarbij dan ook aan dat het kozijn nu van binnen niet verder vochtig wordt wat de leverancier ook aan gaf.
Ik weet niet wat je zelf voor gereedschap hebt maar misschien nog even kijken of het kozijn nog wel haaks is, dat het niet geschrankt in dat gat zit. Want als ze dat niet gemerkt hebben bij het inmeten dan zal dat het gerotzooi en de gescheurde naden wel kunnen verklaren.

• No Hands

Ik snap wel wat je hier zegt maar er is echt bijna geen enkele kozijnboer die uit zichzelf triple glas aanbiedt, en als een klant re al om vraagt dan worden er nog excuses bedacht om het niet te hoeven doen. het is ze allemaal te zwaar en daardoor te moeilijk.

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 22:48
Qua kosten: wij hebben pas ook bijna 7k neergeteld voor 4 kozijnen van bij elkaar tegen de 3 m² aan. Wel HR+++ en een kiepraam. De helft van de kosten zitten hem in het materiëel, de rest in de arbeidskosten.

Het verwijderen van de oude kozijnen ging met redelijk grof geweld - het hardhouten kozijn zat ingemetseld en ingespijkerd, en kwam moeilijk los. Het metselwerk is netjes gebleven, het houten binnenkozijn en stucwerk heeft veel meer te lijden gehad. Dit was vooraf als risico gemeld, en hebben we geaccepteerd omdat we de uitstraling binnen wilden behouden.

Dus als foto 1 jouw binnenwerk is (kunsttof op bestaande houten kozijn), dan is dat zeer netjes. De schade aan de bakstenen is jammer, en had misschien niet gehoeven, maar dat zie je echt alleen als je erop let. (Idem met vegen verf op de steen naast een houten kozijn :D).

Die gescheurde naden zijn jammer, maar wat ik begrijp achteraf te lassen als het niet te koud is. Ik zou daarop inzetten bij het bedrijf.

Compriband heb ik geen verstand van. Als het mogelijk nog uitzet, even aankijken, maar sowieso aangeven dat het er niet lekker uit ziet.

Gaatje, geen idee wat ze daar gedaan hebben. Ik zou het navragen als ze komen lassen, dan kunnen ze dit misschien ook onzichtbaar afwerken?

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Zwartoog schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:37:
Qua kosten: wij hebben pas ook bijna 7k neergeteld voor 4 kozijnen van bij elkaar tegen de 3 m² aan. Wel HR+++ en een kiepraam. De helft van de kosten zitten hem in het materiëel, de rest in de arbeidskosten.

Het verwijderen van de oude kozijnen ging met redelijk grof geweld - het hardhouten kozijn zat ingemetseld en ingespijkerd, en kwam moeilijk los. Het metselwerk is netjes gebleven, het houten binnenkozijn en stucwerk heeft veel meer te lijden gehad. Dit was vooraf als risico gemeld, en hebben we geaccepteerd omdat we de uitstraling binnen wilden behouden.

Dus als foto 1 jouw binnenwerk is (kunsttof op bestaande houten kozijn), dan is dat zeer netjes. De schade aan de bakstenen is jammer, en had misschien niet gehoeven, maar dat zie je echt alleen als je erop let. (Idem met vegen verf op de steen naast een houten kozijn :D).

Die gescheurde naden zijn jammer, maar wat ik begrijp achteraf te lassen als het niet te koud is. Ik zou daarop inzetten bij het bedrijf.

Compriband heb ik geen verstand van. Als het mogelijk nog uitzet, even aankijken, maar sowieso aangeven dat het er niet lekker uit ziet.

Gaatje, geen idee wat ze daar gedaan hebben. Ik zou het navragen als ze komen lassen, dan kunnen ze dit misschien ook onzichtbaar afwerken?
Hmm opzich valt mijn prijs voor 7m2 dan ook nog wel mee met dat van jou.
Ze wilden sowieso nog komen lassen dus dat is goed, verwachting was of dat redelijk en te verwachten is met een nieuw kozijn.
2 van de ramen bij mij zijn ook draaikiep met hor overigens.
Foto 1 is inderdaad wat je beschrijft! :) de afwerking ben ik inderdaad aan de binnenkant ook tevreden mee. Hebben ze netjes gedaan!

Dank voor je bericht! :)

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
No Hands schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:42:
[...]

Ik weet niet wat je zelf voor gereedschap hebt maar misschien nog even kijken of het kozijn nog wel haaks is, dat het niet geschrankt in dat gat zit. Want als ze dat niet gemerkt hebben bij het inmeten dan zal dat het gerotzooi en de gescheurde naden wel kunnen verklaren.
Goede, zitten mooie 90 graden hoeken in gelukkig! Sluit over een lengte van 30cm helemaal aan op de meetdriekhoek aan beide kanten van iedere hoek.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je glaslatten moeten in de hoek zonder kieren aansluiten. Bij jou staan ze open, als de wind op het kozijn staat ga je dat merken.
Op de eerste afbeelding dacht ik dat ze met stelkozijn en aanslag hadden geplaatst, maar is dus stomp. Hoe ze die scheuren in de hoeken voor elkaar krijgen... waarschijnlijk met geweld gemonteerd en daarna met de botte bijl niet passende glaslatten erin geramd.

Verder is het jammer dat men in 2025 nog steeds dubbelglas monteert en kozijnen niet last met V-perfect lastechniek.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:36
Compriband is al uitgezet, ze hebben gewoon een te smalle gebruikt dat zie je direct aan de vorm ervan.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
d5stick schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:24:
Gaan ze de randen ook nog afkitten? Dit kan inderdaad wel pas als de band volledig uitgezet is.
De randen kitten aan de buitenkant? Dat doen alleen DHZ-ers die denken dat dat normaal is.

• No Hands
Wolly schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:04:
[...]

De randen kitten aan de buitenkant? Dat doen alleen DHZ-ers die denken dat dat normaal is.
Nou er waren ook wel professionals die dat deden maar kit en compriband om kozijnen af te sluiten vin dik toch wat jammer. er zijn genoeg kozijnprofielen die gewoon een rubber aan de buitenkant hebben wat afdicht.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
No Hands schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:56:
[...]

Nou er waren ook wel professionals die dat deden maar kit en compriband om kozijnen af te sluiten vin dik toch wat jammer. er zijn genoeg kozijnprofielen die gewoon een rubber aan de buitenkant hebben wat afdicht.
Maar dan moet je stelkozijnen zetten en dat is meer werk en dus duurder... het voordeel van stompe montage is dat het goedkoper is, sneller klaar en meer glasoppervlak tov een kozijn met stelkozijn en aanslag.

• No Hands
_JGC_ schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 21:16:
[...]

Maar dan moet je stelkozijnen zetten en dat is meer werk en dus duurder... het voordeel van stompe montage is dat het goedkoper is, sneller klaar en meer glasoppervlak tov een kozijn met stelkozijn en aanslag.
Maar dan zit je niet met compriband.. maar goed, we dwalen af

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Dank allen voor jullie reactie, ik denk dat de strekking redelijk duidelijk geworden is waar ik jullie voor wil bedanken.

- Installatie is OK niet het beste maar acceptabel. nieuw kozijn niet nodig.
- de voorgestelde reparatie vanaf leverancier door te lassen is ook OK, moet vanaf 15 graden echter zitten de haarscheurtjes aan de binnenkant dus dat moet goed komen verwacht ik.
- compriband zal ik vragen om goed te plaatsen voor correcte hechting met de muur.

overige neem ik voor lief anders wordt het nog zo'n getouwtrek waar ik geen zin in heb, in ieder geval zit het er in. :-)

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 22:48
Andere tip: kijk goed het glas na op krassen. Zou je garantie op moeten hebben. Is dus flink poetsen binnen en buitenkant.

• rupie99
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:57
@Galinsky is dat witte profieltje bovenin op 2e foto niet wat vreemd. Of is dit vooraf zo besproken? Zit daar een bult pur achter?

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
rupie99 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:46:
@Galinsky is dat witte profieltje bovenin op 2e foto niet wat vreemd. Of is dit vooraf zo besproken? Zit daar een bult pur achter?
Daar zit een bult pur achter heb ik gezien tijdens installatie. Is dat acceptabel?
Ook is de overstrekking van dat raam overigens 2 meter en er zit geen latei boven terwijl er wel van de 2de verdieping balken op rusten. Kan dat?
Pagina: 1