Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik ben er al uit, een LG C3/C4zal het waarschijnlijk worden. Ik ben niet op zoek naar super high end, ik kijk nu naar een 46" Samsung lcd van bijna 15 jaar oud denk ik, dus alles wat je nu koopt is beter. Maar ik heb wat over en wil mezelf trakteren. Ik heb wat vragen voor mensen die er een hebben die je niet in de pricewatch vindt:
-ik gebruik mijn tv eigenlijk als monitor, alles gaat via mijn receiver. Mijn huidige tv staat dus op hdmi 1, geluid uit, en bij aan en uit blijft dat zo. Doet de C4 dat ook?
-Reclame. Ik wil niet uitsluiten dat het ding ooit wel aan internet wordt aangesloten, maar dan wil ik echt geen reclame in m'n home screen hebben. Is dat uit te schakelen?
Punt 1 kon ik wel vinden voor Samsung, maar wil toch een LG denk ik. Punt twee zie ik verschillende ervaringen op YouTube.
Alvast bedankt.

Roomba E5 te koop

Beste antwoord (via sig69 op 17-11-2025 20:43)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja. je kunt de luidsprekers van de C4 uitzetten en die blijven gewoon uit. Reclame in het home-scherm is uitschakelbaar, dit kan je helpen:

https://www.reddit.com/r/...turn_off_lg_tv_ads/?tl=nl

LG is sowieso iets minder opdringerig met reclame dan Samsung.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja. je kunt de luidsprekers van de C4 uitzetten en die blijven gewoon uit. Reclame in het home-scherm is uitschakelbaar, dit kan je helpen:

https://www.reddit.com/r/...turn_off_lg_tv_ads/?tl=nl

LG is sowieso iets minder opdringerig met reclame dan Samsung.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:26
sig69 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 03:40:
-ik gebruik mijn tv eigenlijk als monitor, alles gaat via mijn receiver. Mijn huidige tv staat dus op hdmi 1, geluid uit, en bij aan en uit blijft dat zo. Doet de C4 dat ook?
Bedoel je hiermee dat je wilt/hoopt dat wanneer je iets via HDMI 1 (receiver) hebt aangesloten en tv het geluid uit staat, dat dit na het uitschakelen en weer inschakelen zo blijft (en hij automatisch HDMI 1 verkiest)? Zover ik weet/kan inschatten: ja. Heb hier een LG G4 staan en daarvoor een C8 uit 2018 en die reageerden beiden gelijk. Ik zou even moeten kijken hoe om ik het nu aangesloten heb, maar ik heb een receiver aangesloten waar o.a. mijn woonkamer speakers op zitten. Er zit ook een Nokia mediabox op, weet even niet of die direct op de tv zit of via de receiver, maar als ik die Nokia box opstart met de tv uit, dan start ook de tv en default hij naar die poort. Alles wat ik kijk van Youtube, Plex of tv (Ziggo) doe ik via dat Nokia kastje, niet via de tv of diens apps. Merk dus in de basis niets van de hele LG interface.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• sig69
  • Nu online
Ja precies dat. Er gaat één hdmi kabel van m'n receiver de tv in. Het ding moet dus gewoon uit en weer aan op hdmi 1.
@dmantione bedankt voor de link d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 14-11-2025 15:12 ]

Roomba E5 te koop

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 17:13
Ik heb eem c4 en kijk tv via een nvidia shield, die is aangesloten op mijn reciever.

Als ik de reciever en shield aanzet gaat de tv niet automatisch aan. Ik moet dan altijd OK op de afstandbediening drukken en dan gaat die naar de laatste stand hdmi 1. Hij staat dus niet automatisch op hdmi 1.

Ik heb overigens niks ingesteld in de instellingen en er ook niet naar gekeken of dit wel kan. Ook hangt deze tv niet aan internet en dat gaat nooit gebeuren ook!

• sig69
  • Nu online
Zo hij staat. Bedankt allemaal. Mooi ding! d:)b

Roomba E5 te koop

Pagina: 1