Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OP ZOEK] Zakelijke laptop, haptic touchpad, 32GB RAM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-11 23:41
Wat ga je met je laptop doen?
Windows 11 als OS. Gaming zal niet gebeuren. Zakelijke laptop voor software engineering.

Wat is je budget?
Geen vast budget maar ik wil wel goeie bang for the buck krijgen natuurlijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dit is 1 van de redenen waarom ik een nieuwe zoek. Mijn huidige is al 5+ jaar oud en begint uit elkaar te vallen. Ik wil deze in mijn thuisbureau gebruiken maar ook meenemen naar kantoor/klanten, in de living, in de keuken, ...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben wel fan van de nieuwe Microsoft Surface Laptop 7e generatie. Dit in de business uitvoering met Intel Ultra 5 of ultra 7 processor. Echter valt deze in de 32GB versie duur uit voor wat je terug krijgt (2000 euro voor een 'Macbook air variant van Microsoft'.

Andere belangrijke eisen
  • Ik wil er mobiel mee zijn en dus is het trackpad belangrijk. Ik hou van de trackpads op de huidige generaties Macbooks. Daarom zoek ik nu ook iets met een haptic trackpad.[/b][/li]
  • x86 processor, geen ARM. Ik gebruik verschillende software die niet altijd even goed meer ondersteund is dus ik moet sowieso wegblijven van ARM voor compatibility issues.
  • Minimaal 32GB RAM wegens multitasking. 16GB loopt te snel vol.
Zoals aangegeven staat mijn neus nu richting een Surface Laptop 7 maar die vind ik wat duur uitvallen voor wat je terugkrijgt.
Ik zoek nog enkele alternatieven die ten minste het haptic touchpad hebben + 32GB RAM. Wat raden jullie aan?

Alle reacties

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:08
Heb een maand geleden ook een Surface Laotop 7 15' met ultra 7 266/16gb gekocht. Super tevreden, snel, goed scherm, stevig, prima touchpad en accu gaat enorm lang mee.
Vond een nieuwe op marktplaats voor e1100 ipv 2000. Er staan regelmatig (vrijwel) nieuwe daar voor de helft van de adviesprijs. Geen idee waar die vandaan komen, maar ik vind het prima. En garantie gewoon geregeld via Microsoft bij registratie. Succes.

• BramCoding
Svinken schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:10:
Heb een maand geleden ook een Surface Laotop 7 15' met ultra 7 266/16gb gekocht. Super tevreden, snel, goed scherm, stevig, prima touchpad en accu gaat enorm lang mee.
Vond een nieuwe op marktplaats voor e1100 ipv 2000. Er staan regelmatig (vrijwel) nieuwe daar voor de helft van de adviesprijs. Geen idee waar die vandaan komen, maar ik vind het prima. En garantie gewoon geregeld via Microsoft bij registratie. Succes.
Ik hou marktplaats in de gaten, helaas is de 32GB versie niet veel voorkomend in combinatie met de Intel Ultra processorlijn. Er staat nu eentje online maar die vragen bijna de nieuwprijs :(

Hoe zit het met jouw RAM verbruik? Ik merk dat ik op mijn huidige Dell XPS zeer snel over de 16GB ga.

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:08
Ik zit steeds tussen de 70%-80% maar ben niet een echt zware gebruiker. Ik denk dat je moet kijken of je nu echt last hebt van 16gb op je XPS. En wat bedoel je met " over de 16gb gaan" ? Ik denk "als tweaker-light" dat %-gebruik niet zoveel zegt.

• BramCoding
Svinken schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:44:
Ik zit steeds tussen de 70%-80% maar ben niet een echt zware gebruiker. Ik denk dat je moet kijken of je nu echt last hebt van 16gb op je XPS. En wat bedoel je met " over de 16gb gaan" ? Ik denk "als tweaker-light" dat %-gebruik niet zoveel zegt.
Ik bedoel dat ik nu bijna altijd meer dan 16GB RAM gebruik. Mocht mijn huidige XPS maar 16GB hebben, zou ik ofwel constant crashen of zeer trage performantie hebben.

Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwere generaties omgaan met RAM gebruik, vandaar dat ik het even vroeg.
Bedankt