Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met Contabo VPS

Pagina: 1
Acties:

• Petsi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 11:50
Hallo allemaal,
Afgelopen dinsdag (11-11) had Contabo een aanbieding met levenslange korting (11%) op een VPS-abonnement. Ik wil nl. wat testjes doen met Ubuntu en Coolify self-hosting en deze vergelijken met dezelfde setup bij Hostinger. Bij deze laatste provider had ik al eerder een account aangemaakt met een web hosting service. Bij Contabo had ik ook eerder een account aangemaakt, maar verder nog geen services afgenomen. Na het aanmaken van het account heb ik diverse emails van Contabo ontvangen om mij te herinneren dat ik nog geen services had afgenomen. Ik denk laat ik het eens proberen.
Na het ingeven van een root wachtwoord kreeg ik een melding dat het even kon duren voordat de Ubuntu host was aangemaakt. Nou prima, snap ik en niks mis mee. Ik zou een email ontvangen als het klaar was.

De volgende dag een vraag per email om diverse documenten toe te sturen, want de installatie van de VPS host was on-hold gezet. Volgens hun een verplichte stap in het verificatie-proces. In een reply mijn NAW-gegeven nog eens gestuurd, samen met een kopie maandfactuur van mijn energierekening, een kopie maandfactuur van mijn internet provider voor de verificatie van mijn thuisadres en een kopie van mijn rijbewijs voor de verificatie van mijn identiteit. Ik heb dit nog nooit eerder hoeven te doen bij andere domein of hosting providers! Ik heb geen bedrijf en mijn accounts bij providers zijn allemaal prive-accounts, geen business accounts.
Uiteindelijk gaven ze aan dat ze mijn adres en identiteit niet konden verifieren en hebben ze het abbonementsgeld teruggestort op de rekening waarvan het betaald was. Voor mij geen erg positieve ervaring!

Mijn vraag is nu: Wat zijn jullie ervaringen met Contabo, het proces van het sturen van bewijsdocumenten voor de verificatie van het adres en mijn identiteit of andere ervaringen mbt. de kwaliteit van de (VPS) hosting services?

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:01

macnerd

No Apples please :-)

Wij hebben zakelijk een aantal Contabo-VPS'en met Windows erop. Ze zijn goedkoop, maar het spul ligt er ook nog wel eens uit.
Zo hebben we o.a. meermaals gehad dat de server herstart door Windows updates maar dan niet meer opkomt (herstart nodig via control panel van Contabo) en problemen met performance doordat andere VPS'en teveel resources opeisten. Wij draaien hier een paar productie-omgevingen op en het is niet fijn als klanten klagen door dit soort dingen. Eerlijk is eerlijk: sommige Contabo-machines draaien wel goed en hebben geen/weinig problemen.

Wij hebben nu bij Hetzner een dedicated server afgenomen via de server auction, en we hebben een Storage Box voor backups (werkt alleen met (S)FTP, dus een webinterface, geen WebDAV etc). Werken gewoon goed.
Persoonlijk heb ik een Storage Share (=Nextcloud) bij Hetzner, werkt ook prima. Storage Share heeft wel een synchronisatie-app en een webinterface, maar geen (S)FTP.

Verder hebben we nog 2 VPS'en bij Strato, die werken ook prima.

Over de aanmelding en facturatie kan ik niets vertellen, dat doet een collega.

[ Voor 44% gewijzigd door macnerd op 13-11-2025 23:53 ]

MacNerd