Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• PokePower
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:59
Hallo,

Ik wil graag overstappen naar een "Internet Only" abonnement, daar ik TV niet gebruik.
Nu zijn er tal van mogelijkheden, maar zou graag eens iets anders proberen dan Odido, Ziggo en KPN. Er kan helaas geen Glasvezel van Delta komen, anders had ik die gepakt.
Hoe zit het met Youfone en Online.nl en Budget Mobiel? Heb de topics zelf gelezen, maar heel veel dubbele reacties, net zoals bij de beste.

Zou het het waard zijn om de gok te nemen?

Alle reacties

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38
Die anderen die je noemt zijn ook allemaal KPN.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Klik en klaar van odido voor 25 euro. Voldoende snel 1000/130 mits goede dekking. Ga uit van 300/30 voor 25 euro.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als er geen glasvezel bij jou kan dan ben je in feite al beperkt tot ofwel kabel via Ziggo, ofwel dan via mobiel internet. Persoonlijk zou ik niet kapot zijn van mobiel internet omdat je dan volledig afhankelijk ervan bent van de ontvangst. Als je b.v. in een flat woont met veel betonijzer etc.. dan zal je ontvangt een stuk minder zijn en je snelheid daardoor ook.

Zou zelf gewoon puur kijken naar wie het meest bied qua snelheid en het laagste is qua prijs, let dus vooral op die combinati en laat je niet van de wijs brengen door alleen lage prijzen.

• PokePower
Ik heb KPN glasvezel liggen en op dit moment glasvezel van KPN.
@Bschnitz Ik snap dat sommige ook van KPN zijn, maar wil misschien iets "andere" dan de grote "drie" onder de mensen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49
Tsja, het gaat over dezelfde kabels uiteindelijk dus ik zou weinig problemen verwachten. Over een week of 3 kan ik het je vertellen want ik ga van KPN naar Youfone (scheelt 250 euro per jaar en KPN wilde me geen PS5 geven).

Roomba E5 te koop

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-11 17:34
Waarom zou je willen overstappen naar bijvoorbeeld online,nl. Die zijn duurder dan KPN als na 9 maanden de korting er af is.
Bij KPN heb je ook nog 6 mailboxen en een virusscanner, Online is daar onduidelijk in, staat i.i.g. niet vermeld bij het aanbod.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38
PokePower schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:46:
@Bschnitz Ik snap dat sommige ook van KPN zijn, maar wil misschien iets "andere" dan de grote "drie" onder de mensen.
Ja maar je blijft bij KPN, je maakt alleen het geld naar iemand anders over 😂.

Je kan tussen de 4 switchen en in hetzelfde VLAN blijven zitten met je eigen router en er gebeurt verder helemaal niets, want het is nog steeds het netwerk van KPN.

Ik heb dit 3 jaar gedaan tussen KPN, budget en Youfone.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:30
ik zou zelf even kijken welke provider een leuke aanbieding heeft en die pakken. In praktijk schelen ze niet zoveel van elkaar - het is allemaal dezelfde kabel.
Enige wat scheelt is de klantenservice - maar als je die nodig hebt is het sowieso al mis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PokePower schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:19:
Hoe zit het met Youfone en Online.nl en Budget Mobiel? Heb de topics zelf gelezen, maar heel veel dubbele reacties, net zoals bij de beste.

Zou het het waard zijn om de gok te nemen?
Het komt allemaal neer op hetzelfde.
Ik ben vorige week van KPN naar Youfone geswitched, puur en alleen vanwege de aanbiedingen die ze hadden. En volgend jaar switch ik gewoon weer naar wat anders.

Ik gebruik geen mail van m'n provider, en ook de apparatuur gebruik ik niet, maar heb mijn eigen Unifi Cloud Gateway. Dat betekende dat ik afgelopen week niets heb hoeven doen om te switchen, gezien KPN en Youfone precies hetzelfde gebruikten wat betreft instellingen.

Dus kijk waar je een leuke aanbieding kan vinden, en stap daar naar over.

• PokePower
En hoe zit dat met een eigen modem/router? Wat kosten die? Is dat "moeilijk" om te installeren?

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:17
PokePower schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:37:
En hoe zit dat met een eigen modem/router? Wat kosten die? Is dat "moeilijk" om te installeren?
volgensmij werkt de diverse routers wel direct op glasvezel. Paar instellingen die je even moet veranderen.
bij kpn -->ucg ultra is het paar minuten werk om het in te stellen. Volgensmij bij odido en anderen zelfde.
Bij ziggo heb ik hun modem in bridge modus en daarachter mijn ucg ultra.

ucg ultra koop je nu voor 100 euro en dat is echt een koopje voor wat je krijgt.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04:51
PokePower schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:37:
Waarom zou je een eigen modem / router willen? De meeste providers hebben zelf hele goede routers die zorgen voor een goede verbinding. Er zijn eigenlijk geen slechte meer.

Je bent zo 100 tot 200 euro kwijt. De installatie mag je zelf doen. Ook de instellingen mag je zelf doen. Dus ook instellingen die niet voor de hand liggen. Het kan zo zijn dat de provider het net iets anders omschrijft dan de fabrikant van de router of dat het ergens anders in moet stellen. Daarnaast moet je die zelf ook "onderhouden" omdat je zelf verantwoordelijk bent voor de updates en aanpassingen als er zaken wijzigen.

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:17
RonnieKo schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:56:
[...]

Waarom zou je een eigen modem / router willen? De meeste providers hebben zelf hele goede routers die zorgen voor een goede verbinding. Er zijn eigenlijk geen slechte meer.

Je bent zo 100 tot 200 euro kwijt. De installatie mag je zelf doen. Ook de instellingen mag je zelf doen. Dus ook instellingen die niet voor de hand liggen. Het kan zo zijn dat de provider het net iets anders omschrijft dan de fabrikant van de router of dat het ergens anders in moet stellen. Daarnaast moet je die zelf ook "onderhouden" omdat je zelf verantwoordelijk bent voor de updates en aanpassingen als er zaken wijzigen.
checked de kop, zie toch echt tweakers staan en niet viva forum :+

Dat is het leuke toch om de boel aan de praat te krijgen met je eigen spullen.
En als je een keer je thuis infra in orde hebt dan is switchen van provider toch kinderspel met eigen modem?
kun je net als bij energiecontracten elk jaar de nieuwe klanten korting pakken.

en in verleden was mijn ervaring dat die provider modems nou niet bepaald stabiel waren als je er heel veel op aansloot.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PokePower schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:46:
Het verschilt ook wel per regio waar je woont. Hier waar ik woon, zit bijvoorbeeld ook een provider met eigen netwerk, maar wat geen onderdeel is van KPN, Ziggo of Odido. Nu heb ik daar dus zeker wel mazzel mee, met 1000/1000 glasvezel voor 40,- in de maand, maar deze provider is dus niet overal beschikbaar en zie je daarom ook niet terug in de (online) prijsvergelijkers. Kijk en zoek dus ook lokaal, zou ik zeggen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RonnieKo schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:56:
Waarom zou je een eigen modem / router willen?
Zodat je niet afhankelijk bent van de geleverde modemrouter van de provider? Als je dan ooit wisselt, is het even misschien wat instellingen aanpassen op de glasvezellijn en je bent weer online. Het geeft dus inderdaad een stukje verantwoordelijkheid, maar daar tegenover staat weer dat je juist wat meer vrijheid hebt. Je kunt zelf bepalen of je een Ubiquiti Dreammachine er aan hangt, of een zelfbouw (mini) PC neerzet. Voordeel van in eigen beheer, is dat je dus ook zelf kan bepalen hoe dat je een en ander inricht, bijvoorbeeld middels OpnSense, waarbij ik toch wel het gevoel heb dat een dergelijke installatie meer kan, dan die kleine modemrouter van de provider.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 14-11-2025 17:29 ]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Voor elke provider zijn er slechte reacties te vinden. Gebruik een vergelijkings site als internetten.nl om de voor jouw goedkoopste oplossing te vinden. Stap elk jaar over naar een ander, dan ben je over het algemeen het goedkoopste uit, doordat je steeds welkom korting krijgt.

Schaf zelf een goede wifi router aan, en gebruik niet de wifi van het modem, dan hoef je qua wifi niets aan te passen. Gebruik de email adressen niet. En gebruik een paar dagen overlap als je niet zonder internet wil zitten

Als je nog een mobiel abonnement hebt, kan het zijn dat je pakketvoordelen hebt....

Everything is better with Bluetooth

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

Ik stap over op glas van KPN YouFone, voor een jaartje (kom van Odido K&K) maar een een EUR 50 kortingsvoucher van ING punten (4000 punten maar heb er zat).
Na een jaar zie ik volgende BF wel weer :P
Zonder ING punten zijn er ook wel combinaties te vinden samen met mobiel internet om je op glas te krijgen.
Zo zou ik ook nog met ING punten korting kunnen krijgen op mobiel zie ik net. Maar dan moet je ze wel hebben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1