Ik heb een klein gastenverblijf in mijn tuin met 2 kamers, geërfd van de vorige bewoners. Er is nog een 3e kamer maar dat is mijn schuur. Ik zou het graag een upgrade geven met een andere kleur. Ik twijfel of ik ook extra isolatie moet aanbrengen. De huidige situatie is dat de vloer volgens de vorige bewoners geïsoleerd is. Er ligt nu een OSB-plaat op als vloer. Wat er precies onder zit, moet ik nog uitzoeken.
Ik heb een airco van 2.5 kW gekocht als hoofdverwarming, met het idee om beide kamers te kunnen verwarmen gezien de geringe oppervlakte. Boven zit nog een redelijk ruime zolder voor opslag.
De schuur is aan beide zijden gemetseld. De voor- en achterkant zijn van hout. Het dak is niet geïsoleerd.
Wat ik me afvraag: in zo’n kleine ruimte verlies je meteen oppervlakte als je de muren gaat isoleren. Omdat ik al een airco heb aangeschaft als hoofdverwarming en deze redelijk energiezuinig is, neig ik ernaar om het zo te laten. Een nieuwe kleur erop en de airco laten draaien wanneer dat nodig is.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Als ik toch zou isoleren, laat ik dat doen vanwege mijn twee linkerhanden.
Zie foto’s voor het verblijf.
:strip_exif()/f/image/eRVESDQ3tB2yzjPuRZqTRfLX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cC4eONAlcVnfLYj67IHB7EYp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een airco van 2.5 kW gekocht als hoofdverwarming, met het idee om beide kamers te kunnen verwarmen gezien de geringe oppervlakte. Boven zit nog een redelijk ruime zolder voor opslag.
De schuur is aan beide zijden gemetseld. De voor- en achterkant zijn van hout. Het dak is niet geïsoleerd.
Wat ik me afvraag: in zo’n kleine ruimte verlies je meteen oppervlakte als je de muren gaat isoleren. Omdat ik al een airco heb aangeschaft als hoofdverwarming en deze redelijk energiezuinig is, neig ik ernaar om het zo te laten. Een nieuwe kleur erop en de airco laten draaien wanneer dat nodig is.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Als ik toch zou isoleren, laat ik dat doen vanwege mijn twee linkerhanden.
Zie foto’s voor het verblijf.
:strip_exif()/f/image/eRVESDQ3tB2yzjPuRZqTRfLX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cC4eONAlcVnfLYj67IHB7EYp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lUwG0QHq6lRO2gIPgDa7Kynb.jpg?f=fotoalbum_large)