Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hetzner Storage Share - Domein aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joost073
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-11 21:13
Mijn vraag
Ik ben vandaag overgestapt van Stack naar Hetzner voor de opslag en delen van foto’s (ik ben fotograaf).

De hosting name die Hetzner voor mij heeft gemaakt is een ‘your-storageshare.de’ adres. Volgens mij zijn er mogelijkheden om hier mijn eigen domein van te maken. Ik heb een eigen website via Squarespace. Is het mogelijk om het domein dat ik bij Squarespace heb te gebruiken voor Hetzner? Zo ja, hoe? Ik kom er niet uit. Super bedankt voor de hulp!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Joost073 op 15-11-2025 21:12)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Joost073 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:51:
[...]

Ik had dit document inderdaad ook gevonden, maar ik begrijp het niet. Dit is wat ik bij Squarespace kan vullen als ik een Custom Record aanmaak: [Afbeelding]

Wat vul ik dan bij Host in en wat bij Alias Data? En waar moet TTL op staan?
- "Host" is het subdomein voor jouw eigen domein. Dus vul je 'storage' in, is het volledige domein storage.jouwdomein.nl.
- "Type" moet in jouw geval CNAME zijn.
- "Priority" geldt alleen voor record type 'MX' (Mail eXchange).
- "TTL" stelt in voor hoe lang dit record geldig is, voordat een DNS client opnieuw gaat vragen. Dat staat nu op 4 uur maar die zou ik naar 1h of 15m zetten, zeker in het begin als je nog niet zeker bent dat je het goed ingevuld hebt. Later, als het werkt, helpt het om deze weer naar 1h te zetten, dan hoeven de clients minder vaak te checken.
- "Alias data" is dus het adres van je Hetzner Storage Share dat je invult.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 14-11-2025 09:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

• Room42
  • Niet online
Je kunt, volgens mij, in je DNS een CNAME record maken van storage.jouwdomein.nl naar het your-storageshare.de-adres. Daarna kun je hem in je console toevoegen als eigen domein:

https://docs.hetzner.com/.../configuration/subdomain/

[ Voor 36% gewijzigd door Room42 op 13-11-2025 20:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Joost073
Room42 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:07:
Je kunt, volgens mij, in je DNS een CNAME record maken van storage.jouwdomein.nl naar het your-storageshare.de-adres. Daarna kun je hem in je console toevoegen als eigen domein:

https://docs.hetzner.com/.../configuration/subdomain/
Ik had dit document inderdaad ook gevonden, maar ik begrijp het niet. Dit is wat ik bij Squarespace kan vullen als ik een Custom Record aanmaak: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-dpnZWvMoqg1kI5QvyFgTycRBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKFIlHm33vVJ62r1EGk8UMQw.jpg?f=fotoalbum_large

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan vul je toch gewoon “storage” in bij host en je hetzner domein bij de data? Zo werkt elke cname ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Acties:
  • Beste antwoord

• Room42
  • Niet online
Joost073 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:51:
[...]

Ik had dit document inderdaad ook gevonden, maar ik begrijp het niet. Dit is wat ik bij Squarespace kan vullen als ik een Custom Record aanmaak: [Afbeelding]

- "Host" is het subdomein voor jouw eigen domein. Dus vul je 'storage' in, is het volledige domein storage.jouwdomein.nl.
- "Type" moet in jouw geval CNAME zijn.
- "Priority" geldt alleen voor record type 'MX' (Mail eXchange).
- "TTL" stelt in voor hoe lang dit record geldig is, voordat een DNS client opnieuw gaat vragen. Dat staat nu op 4 uur maar die zou ik naar 1h of 15m zetten, zeker in het begin als je nog niet zeker bent dat je het goed ingevuld hebt. Later, als het werkt, helpt het om deze weer naar 1h te zetten, dan hoeven de clients minder vaak te checken.
- "Alias data" is dus het adres van je Hetzner Storage Share dat je invult.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 14-11-2025 09:30 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Room42 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:07:
Nadeel is wel dat als de nieuwe cname niet in het certificaat staat wat Hetzner gebruikt, je lelijke foutmeldingen gaat krijgen. TS moet dan niet vergeten om het certificaat aan te passen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Room42
  • Niet online
Question Mark schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:54:
[...]

Nadeel is wel dat als de nieuwe cname niet in het certificaat staat wat Hetzner gebruikt, je lelijke foutmeldingen gaat krijgen. TS moet dan niet vergeten om het certificaat aan te passen. :)
Hetzner regelt een LE certificaat voor je, als ik het goed begrijp:
If you create the CNAME record in advance, konsoleH will immediately be able to request the SSL certificate from Let's Encrypt, and your setup time will be shorter.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Room42 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:34:
[...]

Hetzner regelt een LE certificaat voor je, als ik het goed begrijp:

[...]
Ah nice, ik kon het zo snel niet vinden. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Joost073
Bedankt voor alle reacties! Ik ga er mee aan de gang.
Pagina: 1