Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wekkerradio gezocht ter vervanging van Squeezebox

Pagina: 1
Acties:

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Kuch kuch, wat een stof hier.

Mijn Squeezebox Radio heeft de aansluiting met de hedendaagse wifi verloren - ik krijg hem wel op de wifi, maar da's telkens van korte duur. Dat betekent dan altjd wakker worden met hetzelfde Datarock nummer.

Kortom, ik ben op zoek naar wat nieuws wat ook met Lyrion kan (DLNA wellicht) - net als TS 5 jaar geleden.

Ik ben best al een tijdje aan het zoeken, het lijkt erop dat er een stroom van apparaatjes is met allemaal dezelfde software, maar toch ook weer niet en heel beperkt. Ik zie Hama, Medion, Grundig, Kenwood, enzovoorts, maar ik kom nog niks tegen wat in de buurt komt.

Ja, Wiim heeft een (dure) wekker met Wake-Up light en een Yoga mevrouw die je bij Amazon kan bestellen, maar verder kom ik nog niet?

Iemand een idee wat de Squeezebox Radio kan vervangen?

Ik zoek een? Een wekkerradio om mijn Squeezebox Radio te vervangen.

Wat is je budget?
Ach, 150 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Het moet kunnen praten met de LMS die muziek van de Nas kan serveert, webradio doet, Spotify - enzovoorts enzoverder.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb gezien dat Wiim dat heeft, met een Wake Up light achtige toepassing. Verder kom ik wel van alles tegen met zo te zien altijd dezelfde Chinese software. Squeezebox is een mooi opensource platform, draaiend op een mini Linux distro en ik zoek uiteindelijk weer een opensource oplossing - wellicht eentje die ik niet zelf moet solderen..

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Tja, dat is lastig: ik zoek eigenlijk gewoon ervaringen; maar vooralsnog is het beperkt.

[ Voor 35% gewijzigd door pjottum op 13-11-2025 21:54 ]

ping 127.212.23.124

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:51
Dit is een bekend probleem en op te lossen. Ik zou even moeten zoeken, maar het is een kwestie van ssh aanzetten, met putty naar het ip van de radio gaan en een wpa service (un)commenten. Daarna doet hij het weer.

https://www.htforum.nl/index.php?topic=186784.0

Niet de link die ik toen gebruikt heb, maar lijkt wel hetzelfde in te staan...

Zie nu net dat dit mijn eigen topic was en uiteindelijk was dit de oplossing (en het beste geluid)

[ Voor 36% gewijzigd door Paultje3181 op 10-11-2025 16:33 ]

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Paultje3181 schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:29:
Dit is een bekend probleem en op te lossen. Ik zou even moeten zoeken, maar het is een kwestie van ssh aanzetten, met putty naar het ip van de radio gaan en een wpa service (un)commenten. Daarna doet hij het weer.

https://www.htforum.nl/index.php?topic=186784.0

Niet de link die ik toen gebruikt heb, maar lijkt wel hetzelfde in te staan...

Zie nu net dat dit mijn eigen topic was en uiteindelijk was dit de oplossing (en het beste geluid)
Ik denk dat ik deze al heb ingesteld, inclusief een ping die elke paar seconden pakketjes stuurt. Ik plug hem vanavond nog wel even in om te checken. Nou ja, daarmee komt dit topic vooralsnog toch niet tot het gezochte einde.

---

hm, ja, aangezien Logitech dit heeft dood laten bloeden, is er nu een alternatieve Firmware, Lyrion. Die heb ik draaien op een RPI4 op picoreplayer. Dat werkt prima, maar dus niet met mijn Squeezebox Radio.

Die firmware is aangepast om specifiek dit issue op te lossen, maar ik heb dus een nieuwe wifi gekocht die prima werkt, overal, behalve in mijn slaapkamer, blijkbaar. (Nee, we hebben geen gewapend beton etc etc.)

Ik heb werkelijk alle legacy dingen op voor die squeeze aangezet, maar alsnog wil ie echt niet. :(

[ Voor 24% gewijzigd door pjottum op 10-11-2025 19:53 ]

ping 127.212.23.124

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Op mijn router kan ik meerdere wifi netwerken configureren. Speciaal voor de radio een 2.4 Ghz only aangemaakt met een eigen ssid. Dat loste deze issues op.

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:25
Ik ken het probleem. Ik maak al 13 jaar gebruik van mijn Squeezebox Radio die het tot nu toe nog altijd goed doet (ik heb alleen de power adapter eens moeten vervangen). Ik heb al een paar keer een zoektocht opgestart om een wekkerradio te vinden die DLNA ondersteunt zodat ik de muziek files die op mijn synology staan kan afspelen, maar heb nog altijd niets gevonden.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik heb de Squeezebox Radio nu vastgemaakt (?) aan het eerste AP (=de router) in de Asus AIMesh die ik heb omdat dit topic enigszins .. niet bewoog en hij doet het inmiddels al een paar dagen.

Maar goed, de behoefte aan wat anders blijft, dus als iemand iets weet, zijn @Mortis__Rigor en ik best geholpen.

Ik kan me herinneren dat de SBR best een duur apparaat was (250 euro ofzo, omgerekend naar nu zou dat 500 zijn) en als ik er dan weer 15 jaar mee doe vind ik het wel prima eigenlijk.

(Maar ik wil niet gebonden zijn aan een App die zich uiteindelijk enshittified en dan heb je een 500 euro ding waar je niks meer mee kan zonder dat je ertegen kan praten via een US cloud als de wekker gaat "stfu" is niet het eerste wat ik 's morgens wil roepen.)

[ Voor 21% gewijzigd door pjottum op 13-11-2025 10:29 ]

ping 127.212.23.124

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@pjottum Een eigen aankoopvraag, hoort átijd in een eigen topic. Bij dezen alles verplaatst zodat je vraag beter tot zijn recht komt.

Vul in je startbericht onderstaande zo uitgebreid mogelijk in
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Jorgen schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:58:
@pjottum Een eigen aankoopvraag, hoort átijd in een eigen topic. Bij dezen alles verplaatst zodat je vraag beter tot zijn recht komt.

Vul in je startbericht onderstaande zo uitgebreid mogelijk in

[...]
Ok; ook weer gedaan.

ping 127.212.23.124

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:03
De WiiM a10 wellicht?

https://www.wiimhome.com/wiima10/overview

Of de WiiM Sound die binnenkort beschikbaar is.
Pagina: 1